دانلود کتاب صوتی داش آکل با صدای بهروز رضوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی داش آکل اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی داش آکل

نویسنده:صادق هدایت
گوینده:بهروز رضوی
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۴.۳از ۵۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی داش آکل

کتاب صوتی داش آکل که از مجموعه داستان سه قطره خون انتخاب شده است، داستانی از صادق هدایت، خالق بوف کور است. این داستان درباره عشق یکی از لوطی‌های معروف شیراز به دختری جوان و کل کل‌های او با یکی از لات‌ها محل است.

مسعود کیمیایی در سال ۱۳۵۰ فیلمی از روی داش آکل صادق هدایت ساخت و بهروز وثوقی در این فیلم نقش‌آفرینی کرد. این داستان صوتی را با صدای گرم و گیرای بهروز رضوی می‌شنوید.

درباره کتاب صوتی داش آکل

داش آکل مخفف سه کلمه است: داداش، آقا، کُل. کل به معنای بی‌تناسب و بدهیکل است. داش آکل داستان یک لوطی به نام داش آکل و عشقش به یک دختر جوان است. او از لوطی‌های معروف شیراز است.

یک حاجی شیرازی در زمان مرگ وصیت می‌کند که بعد از مرگش، داش آکل به کارها و اموال او رسیدگی کند. او وقتی برای انجام کارهای حاجی به خانه‌شان می‌رود، دختر حاجی را می‌بیند و به او دل می‌بازد. اما چون سن و سال دختر خیلی کم است، ازدواج با او را دور از مردانگی می‌بیند. همین می‌شود که او ترتیب می‌دهد دختر با یکی از خواستگاران جوانش ازدواج کند. بعد هم یک طوطی می‌خرد و غم عشقش را به او می‌گوید. 

در همین حین است که او و کاکارستم که یک لات بی‌سروپا است، مثل همیشه رجز می‌خوانند. کاکارستم خوب می‌داند که حریف داش آکل نمی‌شود. اما شب ازدواج دختر حاجی، با داش آکل که کارش به عرق‌خوری کشیده است روبه‌رو می‌شود و قمه‌اش را در بدن او فرو می‌کند....

کتاب صوتی داش آکل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

داش آکل داستان زیبایی است و برای تمام کسانی که دوست دارند با آثار نویسندگان بزرگ ایرانی آشنا شوند، گزینه مناسبی است.

درباره صادق هدایت

صادق هدایت ۲۸ بهمن ۱۲۸۱ متولد شد. او نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی بود که همراه محمدعلی جمال‌زاده و بزرگ علوی و صادق چوبک یکی از پدران داستان‌نویسی نوین ایرانی به شمار می‌رود.

هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران و نیز، روشنفکری برجسته بود. بسیاری از پژوهشگران، رمان بوف کور او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته‌اند. هرچند آوازه هدایت در داستان‌نویسی است، امّا آثاری از متون کهن ایرانی مانند زند وهومن یسن و نیز از نویسندگانی مانندِ آنتون چخوف و فرانتس کافکا و آرتور شنیتسلر و ژان پل سارتر را نیز ترجمه کرده‌است. تعداد بسیار زیادی از نویسندگان ایرانی نسل‌های بعدی، از غلامحسین ساعدی و هوشنگ گلشیری و بهرام بیضایی تا رضا قاسمی و عباس معروفی و دیگران، هر یک به نوعی کمتر یا بیشتر تحت تأثیر کار و زندگی هدایت واقع شده و درباره‌اش سخن گفته‌اند.

از دیگر آثار صادق هدایت می‌توان به زنده به گور، سگ ولگرد، نیرنگستان، سایه روشن و فواید گیاهخواری اشاره کرد.

صادق هدایت در ۱۹ فروردین سال ۱۳۳۰ در پاریس خودکشی کرد و چند روز بعد در قطعه ۸۵ گورستان پر-لاشز به خاک سپرده شد.

درباره بهروز رضوی

بهروز رضوی در سال ۱۳۲۶ در یزد متولد شد و در حال حاضر در کرج زندگی می‌کند. او صداپیشه، ترانه‌سرا، مجری رادیو و تلویزیون و بازیگر ایرانی است. بهروز رضوی برادر عاطفه رضوی، بازیگر ایرانی است.

او از سال ۱۳۴۷ به عنوان گوینده با رادیو آغاز به همکاری کرد. صدای گرم و گیرای او سبب شد تا به سرعت پله‌های ترقی را طی کند و به عنوان دوبلور و گوینده حرفه‌اش شناخته شود. او همچنین یکی از همکاران در زمینه تولید کتاب صوتی است. او در فیلم‌های نجات‌یافتگان، آبادانی‌ها، شعله‌های خشم، دادستان، شانس زندگی، آب را گل نکنید و ... بازی کرده است و ترانه‌های مشهوری مانند کویر دل و گمشده را هم سروده است.

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

شیخ محمدعلی
۱۴۰۱/۰۵/۰۶

توصیف ها بسیار دقیق، دلنشین و حرفه ای بیان شده .. خوانش داستان هم بسیار جذاب و شنیدنی ست ..

ahmad
۱۴۰۱/۰۳/۱۷

فوق العاده زیبا و غم انگیز «مرجان،مرجان تو منو کشتی» با این قسمتش گریه کردم

محمدرضا
۱۴۰۰/۰۹/۱۱

داستان غم انگیز و زیبایی دارد و اشک آدم را در میآورد.

کاربر ۱۰۵۹۱۲۲
۱۴۰۱/۰۵/۲۶

کوتاه ، مختصر و بسیار تأثیر گذار! یکی از بهترین های صادق هدایت...

bidel
۱۴۰۲/۰۷/۱۴

عالی

masomeh.ghasemi_
۱۴۰۲/۰۲/۱۵

من تازه کتاب خوندن شروع کردم و انقدر این کتاب با صدای آقای رضوی جذاب دوست داشتی بود که مطمئنم تا آخرم عمرم توی خاطرم میمونه اگه به فیلمای لوطی ۶۰ .۷۰ سال پیش علاقه دارین حتما این کتاب گوش بدین

- بیشتر
آن شرلی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹

کوتاه و جذاب بود ، حس دیدن یه فیلم ایرونی قدیمی رو داشتم با همون پایان !

hed_ap
۱۴۰۲/۰۹/۱۵

کوتاە و خواندنی و تاثیرگذار

SHAB
۱۴۰۲/۰۷/۲۲

من کتاب رو نخوندم ولی سالها با صدای آقای رضوی در رادیو فرهنگ و داستان شب زندگی کردم مطمئنم هر اثری رو ایشون قبول نمیکنند...

maryam
۱۴۰۲/۰۶/۱۹

عالی بود

زمان

۳۴ دقیقه

حجم

۴۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۴ دقیقه

حجم

۴۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان