دانلود کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش با صدای مریم پاک‌ذات + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش اثر نینا سنکویچ

دانلود و خرید کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش

نویسنده:نینا سنکویچ
مترجم:لیلا کرد
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۵از ۱۰۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش

کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش داستانی زیبا و دلنشین از نینا سنکویچ با ترجمه لیلا کرد است. قهرمان داستان برای تسکین درد از دست دادن خواهرش به ادبیات و به دنیای کتاب‌ها پناه می‌برد و داستانی بی‌نظیری می‌سازد که عشق به کتاب مشخصه اصلی آن است.

این کتاب در سال ۲۰۱۱ از طرف کاربران سایت گودریدز نامزد بهترین کتاب خاطرات و اتوبیوگرافی شد. نسخه صوتی این کتاب را با صدای زیبای مریم پاک‌ذات گوش کنید و در دنیای ادبیات و کتاب‌ها غرق شوید. 

درباره کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش

جک و نینا راهی سفری دو نفره به مناسبت تولد جک شده‌اند. نینا که بسیار به مطالعه علاقه‌مند‌ است، سرمیز شام به جک می‌گوید که قصد دارد به مدت یک سال هر روز یک کتاب بخواند. اما او دلیلی برای این کار دارد. در حقیقت او در تلاش است تا با پناه بردن به دنیای داستان‌ها، با مطالعه کتاب‌ها و غرق شدن در ادبیات، درد از دست دادن ناگهانی خواهرش را تسکین دهد. خواهرش که به سرطان کیسه صفرا دچار شده بود، به طرز ناگهانی و با سرعتی بسیار بالا از زمان تشخیص بیماری‌اش، از دست رفت.

نینا برای تسکین خودش، تصمیمات بسیاری گرفت. ابتدا تصمیم گرفت تا چند برابر زندگی کند. همیشه در دسترس باشد و وقتش را برای تمام کسانی که به او احتیاج دارند، پدر و مادر، خواهر دیگرش، همسر و فرزندانش وقف کند. بعد از گذراندن سه سال با سرعتی بی‌وقفه او تصمیم دیگری گرفت. او اینبار تصمیم گرفت تا از دردی که می‌کشید فرار نکند. بلکه شجاعانه با آن روبه‌رو شود؛ این شد که سال کتاب‌خوانی‌اش را شروع کرد.

این تصمیم به این شکل بود که هر روز یک کتاب بخواند و یک نقد بر آن بنویسد. او وبسایتی را راه‌اندازی کرد تا این تجربه را با دیگران نیز درمیان بگذارد. نقد کتاب‌های خوانده شده را بنویسد و با دیگران درباره کتاب‌ها صحبت کند. اما یک سوال در ذهنش باقی مانده بود: آیا در این سال موفق می‌شود تا هر روز یک کتاب را بخواند؟ چطور می‌تواند با اتفاقاتی که در سر راهش قرار می‌گیرند و وقتش را محدود می‌کنند، کنار بیاید؟

نینا سنکویچ لابه لای کتاب‌خوانی‌ها در هر بخش کتاب تولستوی و مبل بنفش، قسمتی از زندگی خود را روایت می‌کند و این که چطور در هر برهه‌ای از زندگی‌اش کتاب‌ها درد او را تسکین داده و با خوشحالی و غمش همراه بوده‌اند. فصل‌های این کتاب هم با جمله‌ای که نینا از هر کتاب انتخاب کرده آغاز می‌شوند. این داستان از دریافت‌های نویسنده از کتاب‌های مختلف می‌گوید. او مفاهیم مختلفی را در کتاب‌ها جستجو کرد؛ چرایی مرگ، معنای زندگی و ... . از هر کتابی، از هر داستانی  و هر ماجرایی نکته و حکمتی بیرون می‌کشد تا هم زندگی را برایش معنادار کند و هم دردش را تسکین دهد. 

سنکویچ درباره تجربه‌ای که منجر به نوشتن کتاب تولستوی و مبل بنفش شد، اینطور می‌گوید: «سالِ هر روز یک کتاب من، سال آسایشگاه من بود. سال من به‌دور از هوای ناسالم خشم و اندوهی که زندگی‌ام را از آن انباشته بودم. گریزی بود به بادهای شفابخش ملایم تپه‌های کتاب. سال کتاب‌خوانی من وقفه من بود، تعلیق من در زمان بین اندوه جانکاه مرگ خواهرم و آینده‌ای که حالا در کنارم ایستاده بود. من در مدت یک سال تمام استراحت و فراغت با کتاب‌ها، شفا پیدا کردم. حتی از آن هم بیشتر، آموختم که چگونه از مرحله بهبودی فراتر بروم.»

مجله اپرا درباره این کتاب اینطور نوشته است: هر کسی به ادبیات پناه برده باشد این کتاب را درک خواهد کرد. 

کتاب صوتی تولستوی و مبل بنفش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تولستوی و مبل بنفش کتابی است که از کتاب‌های جذاب صحبت می‌کند و هر ورق آن، پند و حکمتی برای زندگی به انسان هدیه می‌کند. شنیدن این کتاب صوتی برای تمام کسانی که به دنیای کتاب‌ها و داستان‌ها علاقه دارند و از حرف زدن و شنیدن درباره کتاب‌ها سیر نمی‌شوند، تجربه‌ای لذت‌بخش را رقم می‌زند. 

درباره نینا سنکوویچ 

نینا سنکویچ، نویسنده آمریکایی در ایالت ایلینوی در خانواده‌ای مهاجر و عاشق کتاب به دنیا آمد. او پس از سپری کردن دوران تحصیل به نویسندگی روی آورد و آثار معدودش به موفقیت‌های چشمگیری رسیدند. بعد از مرگ خواهرش، آن ماری در سن چهل و شش سالگی تصمیم گرفت تا هر روز یک کتاب بخواند و خاطرات و یادداشت‌های آن سال را در کتاب تولستوی و مبل بنفش منتشر کرد. کتابی که به انتخاب کاربران گودریدز، نامزد بهترین کتاب خاطرات و اتوبیوگرافی شناخته شد.

نینا سنکویچ در سال ۲۰۰۸ وب‌سایت «هر روز کتاب بخوان» را راه‌اندازی می‌کند که در آن نظرات و دریافت‌های خود را درباره کتاب‌هایی که خوانده با کتاب‌دوستان جهان به اشتراک می‌گذارد. از طریق این آدرس www.readallday.org می‌توانید کارهای او و همچنین کتاب‌هایی که خوانده است را دنبال کنید.

نظرات کاربران

مترجم بهادر قریشی
۱۴۰۰/۰۳/۰۶

اینجانب مترجم بهادر قریشی ،از این کتاب بعنوان مسکن رنج هایی که کشیدم استفاده کردم.بهترین کتابی است که کتاب خواندن را بعنوان :پناه میبرم به کتاب از شر رنج های روزگار ، به انسان می آموزد.

Moghadaseh Shahheydaripour
۱۴۰۰/۰۵/۲۸

کتاب زنی را نشان میدهد که برای تسکین درد مرگ خواهرش در کتاب ها غرق میشود ، در داستان ها ، توصیف ها ، کلمات ، مفهوم ها نینا چنان توصیف های الهام بخشی از ارتباط قشنگش با کتاب ها

- بیشتر
محسن کسائی
۱۴۰۰/۰۶/۲۴

می خواهم از زمانی که برایم باقی مانده لذت ببرم⚘ شاکر روزهایی که هر یک به هدیه ای می ماند⚘ رویاها و امید هایی که هنوز امکان ممکن شدن دارند⚘ عشق ها و مهربانی هایی که هنوز فرصت تجربه کردنشان

- بیشتر
zahra athamkhani
۱۴۰۰/۱۰/۲۷

این کتاب فوق العاده بود. من هم متن چاپیشو خریدم هم صوتیشو. حس لذت از کتاب خوندن و مرحمی که میتونه داشته باشه بر دردهامون رو، عالی بیان کرده.

Zahra Sh
۱۴۰۰/۰۷/۱۷

بیشتر در مورد کتاب ها حرف میزنه و همش میگه خوشحالم از اینکه به این آرروم رسیدم دارم روزی ۱ کتاب میخونم. اگر تجربه سوگ رو میخواید راحت تر بگذرونید و راهکار میخواید به کتاب های دیگه ای مراجعه کنید.

ملیکا بشیری خوشرفتار
۱۴۰۰/۱۲/۱۹

لطفا در طاقچه بی نهایت قرارش دهید

ضحی مختارزاده
۱۴۰۱/۰۳/۲۱

خیلی خوب بود از این جهت که احساس کردم اگر کسی توانسته روزی یک کتاب برای مدت یک سال به صورت مستمر بخواند، پس این که امسال، هر ماه سه کتاب بخوانم، واقعاً کار ساده ای محسوب می‌شود و به

- بیشتر
بهار
۱۴۰۱/۰۳/۱۲

اگر در احساسات ناخوشایند و حتی عمیق غم و سردرگرمی گیر کردید حتما پیشنهاد میدم این کتاب رو بخونید. داستان یک زن که اندوه عمیقی رو تحربه میکنه و با برنامه یکسال کتاب خوانی به پذیرش و درک جدیدی از

- بیشتر
لیلا فراهانی
۱۴۰۱/۰۵/۳۰

نسخه چاپی کتاب خوندم و دوستش داشتم خانمی ک تصمیم میگیره برای کنار اومدن با غمش طی یک سال هر روز یک کتاب بخونه ...پناه بردن به کتابها کاری ک خودمم زیاد انجامش میدم...

s.h
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

خوب بود. توضیحات راحب کتابایی که خونده یا زندگیه شخصیش جالب بود. برای یک بار خوندن یا گوش دادن خوبه

زمان

۹ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۷۹۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۷۹۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۲,۰۰۰
۵۷,۴۰۰
۳۰%
تومان