دانلود کتاب صوتی هری پاتر و جام آتش آرمان سلطان زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هری پاتر و جام آتش اثر جی.کی. رولینگ

دانلود و خرید کتاب صوتی هری پاتر و جام آتش

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۳از ۲۵۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هری پاتر و جام آتش

کتاب صوتی هری پاتر و جام‌ آتش نوشته‌ی جی. کی. رولینگ چهارمین جلد از مجموعه‌ی هفت جلدی هری پاتر است. این مجموعه که در ژانر تخیلی دسته‌بندی می‌شود در مورد پسر جادوگری به نام هری پاتر است که از یازده سالگی به مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز می‌رود و هریک از جلدهای این هفت‌گانه داستان وقایع یک سال تحصیلی هری در هاگوارتز را روایت می‌کند.

شنیدن نسخه صوتی کتاب هری پاتر و جام آتش با ترجمه‌ ویدا اسلامیه و صدای گرم آرمان سلطان‌زاده، به خاطره‌ای فراموش نشدنی بدل می‌شود. این نسخه را می‌توانید از طاقچه دانلود و خرید کنید.

📢 توجه داشته باشید قیمت نسخه صوتی هریک از کتاب‌های مجموعه هری پاتر، به درخواست ناشر متنی، معادل نصف قیمت نسخه‌ی کاغذی آن تعیین شده است.

درباره کتاب صوتی هری پاتر و جام آتش

کتاب صوتی هری پاتر و جام آتش که چهارمین کتاب از مجموعه‌ی تخیلی-ماجراجویی کتاب‌های هری پاتر است، در مورد وقایعی است که در سال چهارم حضور هری پاتر به عنوان دانش‌آموز جادوگری در هاگوارتز رخ می‌دهد. این کتاب به ترجمه‌ی ویدا اسلامیه و با صدای آرمان سلطان‌زاده و به مدت ۲۶ ساعت و ۵ دقیقه ضبط شده است.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی هری پاتر و جام آتش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر از خواندن کتاب‌های غیرمعمول تخیلی و ماجراجویانه لذت می‌برید و اگر دوست دارید ساعت‌ها در دنیای جادویی با موجودات و قوانین و آدم‌های متفاوت غرق شوید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید این کتاب صوتی با صدای آرمان سلطان زاده را بشنویم؟

دلایل بسیاری را می‌توان برای شنیدن کتاب صوتی هری پاتر و جام آتش ذکر کرد. ولی به همین دلایل بسنده می‌کنیم که این کتاب برای لحظاتی آدمی را از دنیای پرمشغله‌ی امروزی جدا می‌کند و در عین فانتزی بودن درس‌های ساده‌ی مهمی مثل اهمیت عشق و دوستی را به ما یاد می‌دهد و یادآور می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه این کتاب یک اثر برجسته‌ی ادبی است و شنیدن آن با صدای گیرا و لحن دلنشین آرمان سلطان‌زاده لذت‌بخش خواهد بود.

درباره‌ی جی کی رولینگ

جوآن رولینگ و یا با نامی آشناتر، جی. کی. رولینگ نویسنده‌ی برتانیایی متولد ۳۱ جولای ۱۹۶۵ است. جوآن فرزند اول خانواده‌ی رولینگ بود. مادر جوآن به مطالعه کردن علاقه‌ی زیادی داشت و این باعث وجود کتاب‌های زیادی در خانه‌ی رولینگ‌ها شده بود. به همین خاطر جوآن از کودکی با کتاب‌ها بزرگ شد و از کودکی به داستان‌نویسی علاقه‌مند گشت. جوآن اولین تلاش خود برای داستان‌نویسی را در ۶ سالگی با داستانی به نام «خرگوش» شروع کرد. جوآن بعد از تحصیل در مدرسه، برای تحصیل در رشته‌ی زبان و ادبیات فرانسه به دانشگاه اکستر انگلستان رفت.

ایده‌ی اولیه‌ی مجموعه‌ی هری پاتر در سال ۱۹۹۰ ایستگاه قطار و در انتظار قطاری که تاخیر داشت به ذهن رولینگ رسید. سه سال بعد نوشتن اولین کتاب این مجموعه (هری پاتر و سنگ جادو) را آغاز کرد. این کتاب در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و سرآغاز زندگی متفاوتی برای جوآن بود. کتاب‌های مجموعه‌ی هری پاتر به سرعت به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شدند و نسخه‌های مختلف آن به فروش می‌رسید. این مجموعه به فروش بیش از ۶۰۰ میلیون جلد تا به امروز رسیده است و به ۸۴ زبان ترجمه شده‌اند و یک سری هشت قسمتی فیلم سینمایی و بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری مختلفی از آن‌ها اقتباس شده است.

پس از مجموعه‌ی هری پاتر رولینگ کتاب‌های جانبی در باره‌ی موجودات جادویی دنیایی که از آن سخن گفته بود، معجون‌های مختلف، طلسم‌های مختلف و... نوشت. پس از پایان این مجموعه‌ی جانبی در سال ۲۰۱۲ رولینگ برای اولین بار رمانی برای رده سنی بزرگسال با نام «خلا موقت» نوشت و پس از آن با نام رابرت گالبریث شروع به نوشتن مجموعه رمان جنایی کورمون استرایک کرد. آخرین کتاب این مجموعه با نام «خون مشکل‌دار» در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است. رولینگ تا به امروز جوایز زیادی را برای مجموعه‌ی هری پاتر دریافت کرده است.

خلاصه‌ی اتفاقات کتاب صوتی هری پاتر و جام آتش

هشدار: این بخش ممکن است پایان داستان این جلد را لو بدهد!

در این جلد از مجموعه‌ی کتاب‌های هری پاتر، هری وارد چهارمین سال تحصیل در مدرسه جادویی هاگوارتز می‌شود. هری که در سال سوم تحصیلش در هاگوارتز پدرخوانده‌ی خود، سیریوس بلک، را ملاقات کرده است به یمن وجود سیریوس از محدودیت‌هایی که در سال‌های قبل عمو ورنون برای ارتباطات هری با دوستان مدرسه‌اش در نظر می‌گرفت در امان است و تابستان را با نامه‌نگاری با دوستانش و سیریوس می‌گذراند.

شبی هری خواب می‌بیند که پیتر پتی‌گرو به کمک ولدمورت جادوگر بدنام زمانه شتافته است و به همراهی جادوگر دیگری در حال خدمت به ولدمورت هستند. پس از آن در میانه‌ی تابستان هری برای تماشای مسابقات بین‌المللی کوییدیچ به نزد ویزلی‌ها می‌رود و با همراهی آن‌ها راهی مسابقات می‌شود، در شب مسابقات مرگ‌خواران (طرفداران لرد سیاه) به آزار و اذیت حاضرین و ایجاد رعب و وحشت می‌پردازند و این سلسله وقایع خبر از وقوع اتفاقی شوم می‌دهد. پس از گذراندن تابستان و بازگشت به مدرسه، مدیر مدرسه پروفسور دامبلدور خبر هیجان‌انگیزی را به دانش‌آموزان می‌دهد و آن خبر برگزاری مسابقات بزرگ جادوگری «سه جادوگر» است. دامبلدور اعلام می‌کند این مسابقات با حضور دانش‌آموزان سه مدرسه جادویی هاگوارتز، بوباتون و دورمسترانگ برگزار خواهد شد و این شروع ماجراست.

با وجود اینکه هری زیر سن قانونی ورود به مسابقات است و با وجود اینکه سدریک دیگوری به عنوان شرکت‌کننده از مدرسه‌ی هاگوارتز انتخاب شده است، نام هری نیز از جام آتش که انتخاب‌کننده‌ی قهرمانان مسابقه است بیرون می‌آید و هری ناخواسته وارد مسابقات سه جادوگر می‌شود. در این مسابقات هری باید در سه مرحله با سدریک، فلور و ویکتور رقابت کند. در مرحله‌ی اول باید از برابر یک اژدها بگذرند، در مرحله‌ی دوم دوستانشان را از مردمان دریایی نجات دهند و در مرحله‌ی سوم پس از طی کردن یک هزارتو پر از موجودات جادویی مختلف، برای رسیدن به جام میان هزارتو تلاش کنند.

هری مراحل مسابقه را با تمام سختی یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد و در تمام مدت می‌داند که کسی که نام او را وارد مسابقات کرده است قصد نیکی از این کار نداشته است. در مرحله‌ی سوم مسابقات هری و سدریک دو قهرمان هاگوارتز همزمان با هم به جام میان هزارتو می‌رسند و تصمیم می‌گیرند که هر دو با هم قهرمان برنده‌ی هاگوارتز باشند و با هم جام را بالا ببرند. پس از لمس جام هر دو به قبرستانی منتقل می‌شوند و متعجب از اینکه چنین چیزی در روند مسابقات ذکر نشده بوده است با ولدمورت بی‌رمق و مرگ‌خواران مواجه می‌شوند. سدریک در آن قبرستان توسط ولدمورت کشته می‌شود و ولدمورت از خون هری به عنوان خون دشمنش برای بازگشتن به بدن خود استفاده می‌کند. ولدمورت در آن شب دوباره به بدن یک انسان باز می‌گردد و مرگ‌خواران برای استقبالش به دور او جمع می‌شوند. پس از این وقایع هری به هاگوارتز باز می‌گردد و خبر برگشتن ولدمورت را به دیگران و دامبلدور می‌دهد. خبری که وقایع بعد از آن در جلدهای بعدی کتاب بیان می‌شود.

اقتباس‌ها

از کتاب هری پاتر و جام آتش فیلمی با همین نام به کارگردانی مایک نیول ساخته شده است. این فیلم در ۱۸ نوامبر ۲۰۰۵ برای اولین بار پخش شد. علاوه بر این بر اساس این کتاب یک بازی ویدیویی با همین اسم نیز تولید شده است.

درباره‌ی اولین ترجمه و ورود به بازار ایران

کتاب هری پاتر و جام آتش در ۸ جولای سال ۲۰۰۰ منتشر شد. این کتاب در کمتر از شش ماه بعد در اول ژانویه سال بعد (سال ۲۰۰۱) به ترجمه‌ی ویدا اسلامیه توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر شد.

افتخارات و رکوردهای مجموعه هری پاتر

کتاب هری پاتر و جام آتش برنده‌ی جوایز متعددی شده است. در سال ۲۰۰۱ این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی هوگو به عنوان بهترین رمان شد، در سال ۲۰۰۲ جایزه کتاب قلم‌موی هند را برنده شد، و همچنین جایزه اسباب‌بازی اوپنهایم را دریافت کرد.

نشریه‌ی سرگرمی هفتگی (Entertainment weekly) در لیست صد کتاب برتر از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۸ رتبه‌ی دوم را به کتاب هری پاتر و جام آتش داده است. همچنین در لیست صد کتاب برتر قرن بیست و یکم در گاردین، هری پاتر و جام آتش رتبه‌ی ۹۷ام را دارد.

کتاب صوتی هری پاتر و جام آتش را بشنویم، فیلم آن را بخوانیم یا کتابش را ببینیم؟

مجموعه‌ی هفتگانه‌ی کتاب‌های هری پاتر به صورت مجموعه‌ی فیلم‌های سینمایی با هشت قسمت نیز تولید و پخش شده‌اند. برای مخاطبانی که به مطالعه‌ی طولانی‌مدت علاقه‌ای ندارند شاید فیلم‌های سینمایی اقتباس‌شده از این مجموعه مورد قبول و کافی و حتی رضایت‌بخش باشد ولی باید به این نکته توجه داشت که هر فیلم بخش‌هایی از کتابی که از آن اقتباس شده‌ است را پوشش می‌دهد و جز‌ئیات زیادی در کتاب‌های این مجموعه وجود دارد که در فیلم‌های اقتباس‌شده به آن‌ها پرداخته نشده است. علاوه بر این، نکات ریز و درشت زیادی در کتاب‌های این مجموعه وجود دارد که در فیلم‌های اقتباس‌شده در آن‌ها تغییراتی ایجاد کرده‌اند.

برای لذت بردن از اصالت داستان این هفت جلد کتاب، توصیه‌ی ما به شما مطالعه و یا شنیدن مجموعه کتاب صوتی هری پاتر است. ولی آیا بعد از بیان این نکته که خواندن و شنیدن کتاب‌های این مجموعه جزئیات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد توصیه‌ای برای انتخاب بین شنیدن و یا خواندن کتاب‌ها داریم؟ هرچند در دنیای پر از شلوغی امروز که زمان زیادی از هر روز ما صرف کار و رفت‌وآمد و ترافیک و... می‌شود و شنیدن کتاب صوتی داستان ماجراجویانه‌ای مانند مجموعه‌ی هری پاتر شاید مناسب‌ به نظر برسد، و هرچند که تحقیقات مختلفی که در مقایسه‌ی خواندن و شنیدن کتاب‌ها انجام شده است اختلافی چندان میان این دو روش نشان نمی‌دهد، ولی با در دست داشتن کتاب و خواندن آن به دور از هیاهوی زندگی پرمشغله‌ی روزانه می‌توانید دنیای جادویی هری پاتر را با قوه‌ی تخیل خود هر آن طور که برایتان جذاب‌تر است با تمام جزئیات در ذهن خود گسترش دهید و حتی خودتان هم بخشی از این دنیای جادویی باشید.

معرفی نویسنده
عکس جی.کی. رولینگ
جی.کی. رولینگ
انگلیسی | تولد ۱۹۶۵

جی کی رولینگ، با نام کامل جوآن کاتلین رولینگ، یکی از مشهورترین نویسنده‌های انگلیسی‌زبان جهان است که اکثرا او را به عنوان نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های پرطرفدار هری پاتر می‌شناسند. رمان‌های رولینگ در سراسر جهان بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه فروش رفته‌اند، جوایز متعددی را از آن خود کرده‌اند و بر فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌های بسیاری اثرگذار بوده‌اند.

نظرات کاربران

کاربر ۱۶۱۷۵۴۱
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

من کلی منتظر قسمت جدید بودم و امیدوارم کتاب هری پاتر و محفله ققنوس خیلی زود بیاد

VAFA.m.R
۱۳۹۹/۰۹/۲۰

واقعا با کیفیت و جذابه...امیدوارم آوانامه عزیز نسخه های صوتی آثار چارلز دیکنز،ویکتور هوگو،تولستوی و آنتوان دوسنت اگزوپری رو هم با همین کیفیت،همین گوینده و موسیقی متن های مناسب داستان منتشر کنه🌌🤩📚

Estatira
۱۳۹۹/۰۹/۲۲

وای چقدر منتظر بودم این قسمت با صدای اقای سلطان‌زاده بیاد!!

نیوشا
۱۳۹۹/۱۰/۱۹

قیمت خیلی بالا نبردید ؟؟؟؟؟؟ ۸۷ تومن؟؟؟؟ من قبلا خریده بودم الان اومدم چک کنم قسمت بعدی اومده یا ن که با قیمت جدید مواجه شدم.... اگ بخوایید اینجوری قیمت بزارید قسمت های بعد رو نمیشه خرید.. فروش خودتون پایین

- بیشتر
Amir baniasadi
۱۳۹۹/۰۹/۲۱

به شدت منتظر محفل ققنوس، که میشه گفت بهترین کتاب مجموعه هست هستیم البته محفل ققنوس نزدیک 1400 صفحه است، احتمالا دو سه ماهی تولیدش طول بکشه

BeBe
۱۳۹۹/۰۹/۲۳

من عاشق شنیدن داستان با صدای هنرمند آقای سلطان زاده هستم من خودم هر کتاب رو تقریبا ١٠٠ و خورده ای بار خوندم ولی باز هم با صدای ایشون کلی لذت بردم تا اینجای مجموعه ! بی صبرانه منتظر بقیه

- بیشتر
-؟!.شبح.!؟-
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

سلام به همه ی دوستان مخصوصا پاتر هد ها خب من هم کتاب های هری پاتر رو خونده بودم و هم سری کامل فیلم ها رو دیده بودم و با خودم فکر میکردم دیگه چرا باید کتاب صوتی گوش بدم اما نمونه رو گوش

- بیشتر
Hosna
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

من شبا قبل خواب گوش میدم و وارد یه دنیای دیگه میشم... ممنون از آقای سلطان زاده عزیز🌌✨

طلا در مس
۱۳۹۹/۰۹/۲۲

خیلی جذاب اگه میخواید چند روز از غوغای جهان فارغ شید حتما گوش بدید

زهرا قدیمی
۱۳۹۹/۱۰/۲۰

کتاب های هری پاتر که نیازی به تبلیغ نداره ولی واقعا با صدای آقای سلطان زاده جذابیتش ده برابر شده با وجود اینکه چندین بار مجموعه رو خوندم ولی واقعا با گویندگی ایشون یه حال و هوای دیگه ای داره‌‌‌‌...

زمان

۲۶ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۴۱۳٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۶ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۴۱۳٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۷۶,۰۰۰
۱۹۳,۲۰۰
۳۰%
تومان