دانلود کتاب صوتی مقدمه ای بر روانشناسی یونگ با صدای سبحان اکرامی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مقدمه ای بر روانشناسی یونگ اثر فریدا فوردهام

دانلود و خرید کتاب صوتی مقدمه ای بر روانشناسی یونگ

معرفی کتاب صوتی مقدمه ای بر روانشناسی یونگ

کتاب صوتی مقدمه ای بر روانشناسی یونگ اثری از فریدا فوردهام است که با ترجمه نجمه زینلی و صدای سبحان اکرامی می‌شنوید.

 درباره کتاب صوتی مقدمه ای بر روانشناسی یونگ

 در این کتاب روانشناسی یونگ توسط مفسر خبره، فریدا فوردهام بررسی شده و او از زبان یونگ سخن گفته است.

روان‏شناسی یونگ، در نخستین وهله، بر پایه تجربه و استنباط شخص وی از انسان‌های بهنجار، دچار روان‏‌نژندی و یا روان‏‌پریشانی است. این مکتب روان‏شناسی، نوعی آسیب‏‌شناسی روانی نیست، و هرچند یونگ معلومات و مواد تجربی آسیب‏‌شناسی روانی را مد نظر دارد، ولیکن فرضیاتش بنا به گفته خود او «پیشنهادها و کوششهایی برای ترتیب و تنظیم استنباط از موجود انسانی» است. در کتاب کنونی، اندیشه‌های یونگ، به نحوی شایسته و مقتضی معرفی شده‌اند. مخاطب می‌تواند هم از ایجاز و کیفیت ساده و دیباچه‌مانند این کتاب لذت ببرد و هم نسبت به معتبر بودن مطالب آن آسوده‌خاطر باشد.

 شنیدن کتاب مقدمه ای بر روانشناسی یونگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم.

همه پژوهشگران و علاقه‌مندان روان‌شناسی و روان‌کاوی را به شنیدن این کتاب دعوت می‌کنیم.

 درباره کارل گوستاو یونگ

کارل گوستاو یونگ، پسر یک کشیش، در ۲۶ ژوئیه ۱۸۷۵، در شهر کسویل ایالت تورگوی کشور سوئیس به دنیا آمد. وی در شهر بال به تحصیل پرداخت، و در همین شهر درجه دکترای پزشکی را گرفت. او از سال ۱۹۱۰ کار طبی خود را به عنوان روان‏پزشک آغاز کرد و در بیمارستان روانی بورگهولزلی و درمانگاه روان‏پزشکی شهر زوریخ، به خدمت دستیاری اشتغال یافت. وی، به جز مدت کوتاهی از سال ۱۹۲۱ که در محضر ژانه در پاریس تلمذ می‏‌کرد، تا سال ۱۹۰۹ در شهر بالاقامت داشت، و در طول این مدت، پس از پایان دوره دستیاری، به عنوان سرپزشک، نخست شاگرد و بعد همکار اوژن بلولر بود. در نتیجه کاوشهای خود در این دوره، با کاربرد روش جدید آزمونهای تداعی وی مقالات چندی منتشر ساخت، که شهرتش را گسترش داد، و موجب دعوتهای بسیاری برای سخنرانی در خارج از کشور شد، و علاوه بر این به درجه دکترای افتخاری دانشگاه کلارگ ماساچوست امریکا نایل آمد.

در طول این دوره، او اساس روان‏پزشکی تعبیری را بنیان گذاشت و همچنین آنچه را که فروید گفته بود به تجربه تأیید کرد. این مسئله طبیعتا وی را به کارهای قهرمانی فروید رهنمون گردید، و این دو، به سال ۱۹۰۷ با یکدیگر ملاقات کردند. دیداری که موجب دوستی و تبادلات فکری چندساله پرثمری شد.

یونگ، سردبیر سالنامه مطالعات روان‌کاوی و آسیب‌شناسی روانی که بلولر و فروید پایه‌گذار آن بودند شد، و سرانجام به سال ۱۹۱۷ به سمت رئیس جمعیت جهانی روان‌کاوی، که خود مؤسس آن بود، انتخاب گردید.

با وجود این، نشانه‌های تحول فکری ویژه یونگ، از همان آغاز نمایان گشت. و نقادی او درباره فرضیه‌های فروید، در کتابش به نام روان‌شناسی ناخودآگاه که به سال ۱۹۱۲ انتشار یافت، اختلاف نظرات آن دو را نشان می‌دهد، اختلافی که به سال ۱۹۱۳ به جدایی نهایی از فروید و مکتب روان‌کاوی انجامید. از این زمان به بعد، کار یونگ به نام روان‌شناسی تحلیلی و گاهی روان‌شناسی عقده مشهور گشت.  در سال ۱۹۰۹ از کار خود در بیمارستان روانی بورگهولزلی دست کشید تا مدت بیشتری از وقت خود را به کار علمی در جهت خطوط اساسی نظراتش، نگارش و تحلیل بیماران خصوصی بپردازد.

ولیکن تا سال ۱۹۱۳ به عنوان معلم روان‌پزشکی در دانشگاه زوریخ مشغول تعلیم بود، و از این پس به نحو روزافزونی وقت خود را وقف تحقیق در چگونگی ماهیت پدیده‌های ناخودآگاه و مسائل سلوک روان‌شناسی به طور عموم کرد.

تالیفات یونگ، متعدد و گوناگون بود. او همواره نویسنده‌ای فعال و بارور به شمار آمده است، اما در مقام مقایسه با فراوانی آثار او، تعداد اندکی از کتابهایش به انگلیسی برگردانده شده است، هرچند آثار کامل او به طور همزمان در انگلستان و امریکا در دست ترجمه، تنقیح و انتشارند. علاوه بر این، کارهای او تقریبا به همه زبانهای اروپایی ترجمه شده‌اند.

کارهای علمی یونگ، دلبستگیهای پهناور او، آمادگیش به تبادل اندیشه با دیگران، که وی شخصیت پیشوا و راهبری در تحقیقات بین‌المللی روان‌شناسی گردد. او زبان‌شناس عالی‌ای بود (به چهار زبان با لهجه صحیح و دست کم به دو زبان به نحو شایسته‌ای سخن می‌گفت) و در پذیرش دعوتهایی که از کشورهای خارج می‌رسید، هیچ‌گونه دشواری‌ای نداشت.

یونگ هرگز در پی گردآوری پیروان نبود و یا هیچ نکوشید که یک دستگاه فکری‌ای برپا سازد که موجب جذب و جلب گروندگان بیشتری گردد. او به کسانی باور داشت که مسائل را برای خود می‌آزمودند، و در صورت امکان به کار می‌بستند؛ وی همواره جزمی بودن را رد و طرد می‌کرد. یونگ، تقریبا به رغم خویشتن مکتب تحلیلی را تأسیس کرد، چه بسیاری از گروندگان او از طریق تأیید تجارب خود توسط تعالیم وی، و توجیه پرسشهای تاکنون بی‌پاسخ خود با آنها، به نحو اجتناب‌ناپذیری مجذوب اندیشه‌های یونگ گشته بودند. او سالها برای استفاده تعداد بسیاری از دانشجویان انگلیسی‌زبان، جلسه علمی ای به زبان انگلیسی منعقد و اداره می‌کرد. وی پس از آنکه از کار سخت و فعال کناره گرفت، یک انستیتوی تعلیماتی در زوریخ برپا داشت، که آن را به نام انستیتوی ک. گ. یونگ می‌خواندند. 

امروزه نیز همچنین، انستیتوهای آموزشی، به منظور تعلیم روان‌شناسی تحلیلی، در لندن، سان‌فرانسیسکو وجود دارد و تحلیل‌گران روانی وابسته به مکتب یونگ، در سراسر جهان، این روش معاینه و درمان را به کار می‌بندند. او در سال ۱۹۶۱ درگذشت.

 

نظرات کاربران

Mehrnaz Tavakoli
۱۳۹۹/۱۰/۰۶

صدای گوینده خیلی خوب بود اما من از گویندگان کتاب های صوتی درخواست دارم قبل از ضبط در استودیو حتما یک دور از روی کتاب بخوانند تا با متن آشنا باشن.

زمان

۵ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۷۵۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۷۵۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان