دانلود کتاب صوتی محکم در آغوشم بگیر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مرا محکم بگیر (محکم در آغوشم بگیر) اثر فرزان حسنی

دانلود و خرید کتاب صوتی مرا محکم بگیر (محکم در آغوشم بگیر)

معرفی کتاب صوتی مرا محکم بگیر (محکم در آغوشم بگیر)

کتاب صوتی مرا محکم بگیر -که با عنوان محکم در آغوشم بگیر هم شناخته می‌شود- اثری از سو جانسون نویسنده و روان‌شناس بالینی بریتانیایی است. جانسون در این کتاب راهکارهای خود را برای رسیدن به یک زندگی عاشقانه و درمان مشکلات موجود در روابط، براساس روش «ای اف تی» ارائه داده است. نگاه نوی او به مسئله‌ی عشق و روابط زوجین، جذاب است و نتایج پژوهش‌های علمی نیز کارا بودن روش او را تایید کرده است.

کتاب صوتی مرا محکم بگیر (محکم در آغوشم بگیر) با ترجمه فرزان حسنی و با صدای فرزانه فائزی توسط انتشارات شادن پژواک منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است. نسخه صوتی این کتاب را می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن طاقچه خریداری و دانلود کنید و سپس در اپلیکیشن طاقچه بشنوید.

درباره کتاب صوتی محکم در آغوشم بگیر (مرا محکم بگیر)

کتاب صوتی مرا محکم بگیر (محکم در آغوشم بگیر) اثر سو جانسون، زوج‌درمان‌گر و روان‌شناس بالینی بریتانایی، اولین بار در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. کتابی که با درک اهمیت دلبستگی زوجین و برای حفظ و تقویت آن، در جهت ایجاد رابطه‌ای سالم و ایمن نوشته شده است. سو جانسون این کتاب را بر اساس روش «ای اف تی» یا «درمان هیجان‌مدار» به نگارش درآورده است؛ روشی که جانسون خود تدوین‌کننده‌ی آن بود و حالا پس از گذشت بیش از سه دهه از ارائه‌ی آن، تحلیل علمی داده‌ها موثر بودن آن را تایید کرده است. بر اساس آماری که از پژوهش‌های علمیِ صورت‌گرفته در سه دهه‌ی گذشته به‌دست آمده، ۷۰ تا ۷۵ درصد از زوج‌هایی که برای حل معضلات و مشکلات سخت رابطه‌ی عاطفی خود از این روش استفاده کرده‌اند، از پس این مشکلات برآمده و زندگی عاشقانه‌ی خود را از سر گرفته‌اند.

جانسون در نگارش کتاب مرا محکم بگیر علاوه‌بر دستاوردهای تئوریک خود، از تجربه‌های متعدد زوج‌درمانی‌اش نیز بهره برده است، از این‌رو خواننده با مجموعه‌ای کامل و پروپیمان روبه‌روست. کتاب صوتی مرا محکم بگیر را فرزان حسن به فارسی برگردانده، «فرزانه فائزی گویندگی آن را به‌عهده داشته و انتشارات شادن پژواک آن را به انتشار رسانده است.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی مرا محکم بگیر (محکم در آغوشم بگیر) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این کتاب را به کسانی که به‌دنبال برقراری رابطه‌ی عاطفی هستند، زوج‌هایی که در رابطه‌اند و کسانی که در رابطه‌ی عاطفی خود به مشکل برخورده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم. با شنیدن این کتاب صوتی، تجربه‌های عاشقانه خود را غنی‌تر کرده و می‌توانیم با مشکلات مشترک و پرتکرار روابط عاطفی که معمولا پس از مدتی بروز پیدا می‌کند، برخوردی آگاهانه و مناسب داشته باشیم.

چرا باید کتاب صوتی محکم در آغوشم بگیر با صدای فرزانه فائزی را بشنویم؟

کتاب صوتی محکم در آغوشم بگیر براساس روش زوج‌درمانی هیجان‌مدار تالیف شده است. روشی که بر اساس بررسی‌های علمی صورت‌گرفته و یکی از موثرترین رویکردهای درمانی برای مشکلات جدی زو‌ج‌ها است. جانسون که خود تئوریسین این روش است، کتاب را با تکیه بر سال‌ها تجربه‌ی زوج‌درمانی تالیف کرده است.

درباره سو جانسون؛ نویسنده کتاب

سو جانسون نویسنده‌، روان‌شناس بالینی، زوج‌درمان‌گر بریتانیایی و استاد بازنشسته‌ی گروه روان‌شناسی دانشگاه اتاوا است. او متولد نوزدهم دسامبر سال ۱۹۴۷ در چاتهام بریتانیا است و اکنون در کانادا زندگی می‌کند. جانسون تحصیلات خود را در رشته‌ی ادبیات انگلیسی دانشگاه هال آغاز و در سال ۱۹۶۸ مدرک کارشناسی خود را دریافت کرد. او مدرک دکترای خود را در رشته‌ی روان‌شناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال ۱۹۸۴ گرفت. کار و تمرکز جانسون در حوزه‌ی روان‌شناسی و زوج‌درمانی بوده است. او همراه با لزلی گرینبرگ، روش روان‌درمانی هیجان‌مدار را برای حل مشکلات زوجین ابداع کرده است. جانسون نگارش کتاب‌هایی مهم و محبوب را از جمله «کاربست زوج‌درمانی هیجان‌مدار»، «حس عاشقی»، «مرا محکم در آغوش بگیر» و‌ «چگونه می‌توانیم زوج‌درمان‌گر هیجان‌مدار شویم» در کارنامه دارد. انجمن روان‌شناسی زوج و خانواده‌ی آمریکا در سال ۲۰۱۶ جانسون را به‌عنوان روان‌شناس خانواده‌ی سال انتخاب کرد.

مروری بر فصل‌های کتاب محکم در آغوشم بگیر

سو جانسون کتاب صوتی محکم در آغوشم بگیر یا مرا محکم بگیر را در سه فصل نوشته و هر فصل از چند بخش تشکیل شده است. فصل اول «عشق در پرتویی تازه» عنوان دارد. جانسون در این فصل به سرغ سوال‌های قدیمی از ماهیت عشق رفته است. سوالاتی پرتکرار که طبعا در سال‌های متمادی درمان‌گری، از زوج‌های درمان‌جو شنیده است. او به این مسئله‌ی مهم پرداخته که موفقیت و کامیابی در رابطه‌ی عاشقانه الزاما با نیت‌های خوب و تفکرات متعالی به‌دست نمی‌آید. این بخش شامل مجموعه‌ای از پژوهش‌ها با دید علمی و عمیق و منحصربه‌فرد جانسون به روابط عاطفی است. روابطی که شناخت ماهیتش به افراد پیش از تجربه‌ی عاطفی یا در میانه‌ی آن و حتی در بحران، کمک می‌کند به وضعیتی مطلوب دست پیدا کنند.

فصل دوم را جانسون «سرراست‌ترین نمونه‌ی ای ‌اف ‌تی» توصیف کرده است. همان‌گونه که از عنوان فصل، «هفت مکالمه‌ی دگرگون‌کننده» پیداست، در این فصل از هفت مکالمه پرده برداشته می‌شود که می‌تواند سرنوشت یک رابطه را بسازد. این مکالمه‌ها مجموعه‌ای متنوع از معرفی و تحلیل گفت‌وگوهای تعیین‌کننده، گاه سازنده و گاه برهم‌زننده، تا روابط فیزیکی، «ایجاد پیوند از طریق رابطه‌ی جنسی و تماس فیزیکی» را در بر گرفته است. جانسون در این فصل مفصلا و با دقت و جزئیاتی که از تجربه‌ی طولانی درمان‌گری او برآمده، دستورالعمل‌هایش را برای حل معضلات رابطه‌ی زوجین شرح داده است. اشاره به نمونه‌هایی از پرونده‌های درمانی، فهم صورت‌مسئله و راهکارهای ارائه‌شده را تسهیل کرده است. جانسون نشان داده چگونه می‌توان با روشی که او پایه گذاشته، دردهای ‌کهنه‌ی یک رابطه را مداوا کرد و چگونه می‌توان به هدفی رسید که از عاشق شدن بسیار سخت‌تر است: «زنده نگه‌داشتن عشق».

فصل سوم کتاب صوتی مرا محکم بگیر (محکم در آغوشم بگیر)، «قدرت مرا محکم بگیر» نام گرفته است. جانسون در این فصل از قدرت عشق سخن گفته است. او برای اثبات مدعای خود، از جملات کلیشه‌ای و زیاده‌گویی‌های معمول و خسته‌کننده استفاده نکرده است، بلکه باز هم با جزئیات، ذکر نمونه‌ها و با دانش عمیق خود، نشان‌ داده است چگونه می‌توان زخم‌های عمیق رابطه‌ی عاطفی را التیام بخشید؛ زخم‌هایی که معمولا باعث می‌شود یک رابطه‌، به‌سان بیماری مبتلا به دردی لاعلاج رها شود و به پایان برسد.

«ای اف تی» یا «روان‌درمانی هیجان‌مدار» چیست؟

روان‌درمانی هیجان‌مدار که به زوج‌درمانی هیجان‌مدار یا EFT معروف است، رویکردی درمانی برای زوج‌هاست که در دهه‌ی هشتاد میلادی توسط سو جانسون و لزلی گرینبرگ ارائه شد. هدف از این روش ایجاد «دلبستگی ایمن» است. ای اف تی روشی ساختارمند است که الگوهای ثابت روابط عاطفی را که از تعاملات بین‌فردی حاصل می‌شود، بررسی و الگوهای نادرست را اصلاح کرده و راه را برای حل مشکلات ریشه‌ای روابط بین زوجین هموار می‌کند. این روش ابتدا برای زوج‌ها و پس از آن برای حل مشکلات فردی و خانوادگی به‌کار گرفته شد. روان‌درمانی هیجان‌مدار توسط مجلات معتبری همچون «نیویورک‌تایمز» و «تایم» به‌عنوان زوج‌درمانی با بالاترین میزان موفقیت معرفی شده است.

نظرات کاربران

فاطمه
۱۴۰۲/۰۷/۳۰

کتاب عالی ولی با یک راوی دیگه خیلی بهتره وقتی گوش میدادم شبیه این گوینده خودکار هوش مصنوعی بود که باهاش کلیپ درست می کنند. 😄 من خودم روانشناس هستم و این کتاب مبتنی بر درمان هیجان مدار هست در

- بیشتر
کاربر 5116673
۱۴۰۲/۰۶/۰۴

این کتاب رو حتما باید بخونید اصلا با کتاب گویا خوب نیست صدا خیلییییی خیلیییی تند هست تمام این جملات نیاز به درکه

محیا
۱۴۰۱/۰۹/۳۰

راوی خیلی تند میخونه. این موضوع اثر گذاری مطالب کتاب روی مخاطب رو کم میکنه خوب نیست.

ندا
۱۴۰۲/۰۳/۱۵

کتابی بود عالی

زمان

۸ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۴۹۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۸ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۴۹۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان