دانلود کتاب صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ اثر اکبر رادی

دانلود و خرید کتاب صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ

نویسنده:اکبر رادی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ

تانگوی تخم‌مرغ داغ نمایشنامه‌ای از اکبر رادی، نویسنده سرشناس ایرانی است که هادی مرزبان در سال ۱۳۹۳ آن را روی صحنه برد. رادی در این نمایشنامه از پدرسالاری محکوم به شکست و رابطه پدر و فرزند در خانواده‌های پدرسالار ایرانی می‌گوید.

درباره تانگوی تخم‌مرغ داغ

تقابل سنت و مدرنیته موضوع اصلی نمایشنامه تانگوی تخم‌مرغ داغ است. دو خانواده در این داستان حضور دارند. یکی صاحب‌خانه و دیگری مستاجر.

موسی صاحب‌خانه است. نام زنش انیس است و و سه پسر و یک دختر دارد. آقابالا مستاجر است او با همسر و دو فرزند پسر و دخترش زندگی می‌کند.

موسی نماینده تمام و کمال سنت‌ها است اما محیط زندگی او کاملاً با عقایدش هماهنگ نیست. فرزندانش هم با او هم‌عقیده نیستند و حتی پسر بزرگش پس از استقلال مالی از خانواده جدا شده است. آقابالا روزی به موسی اطلاع می‌دهد که تصمیم دارد نقل مکان کند و حالا موسی باید ده تومان بدهی خود را به او بپردازد. اما توان مالی ندارد. این موضوع باعث می‌شود موسی در گیرودار تهیه پول مستاجر خود، از بعضی اعتقاداتش دست بکشد و حتی کارهایی بکند که حتی فکرش را هم نمی‌کرده است.

 شنیدن نمایشنامه صوتی تانگوی تخم‌مرغ داغ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست‌داران نمایشنامه به ویژه علاقه‌مندان به آثار اکبر رادی را به شنیدن این اثر دعوت می‌کنیم.

درباره اکبر رادی

اکبر رادی در ۱۰ مهر سال ۱۳۱۸ در شهر رشت متولد شد. در سال ۱۳۲۹، به‌علت ورشکستگی پدر به‌همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد. دو کلاس آخر ابتدایی را در دبستان صائب تهران گذراند و دوره متوسطه را در دبیرستان فرانسوی رازی به سال ۱۳۳۸ به پایان رساند. او در رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در همان دانشگاه آغاز کرد اما آن را به پایان نرساند و پس از طی دوره تربیت معلم در سال ۱۳۴۱، به کارِ معلمی روی آورد. تدریس ادبیات نمایشی انستیتو مربیان امور هنری، نمایشنامه‌نویسی مقطع کارشناسی دانشگاه تهران و نمایشنامه‌نویسی پیشرفته کارشناسی ارشد دانشگاه هنر تهران در کارنامه کاری او ثبت شده‌اند.

رادی در سال ۱۳۳۸ نخستین نمایشنامه خود را باعنوان روزنه آبی نوشت، اما دو سال طول کشید تا توانست آن را منتشر کند. این نمایشنامه موردِ توجه احمد شاملو قرار گرفت. او در سال ۴۷ یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌های دهه چهل ایران یعنی ارثیۀ ایرانی را نوشت. اهمیت این اثر تا جایی بود که پانزده سال بعد در دهه شصت نسخۀ دیگری از همین اثر را با عنوان تانگوی تخم مرغ داغ به رشتۀ تحریر درآورد.

از جمله آثار منتشر شده اکبر رادی می‌توان به از دست رفته، روزنه آبی، افول، مرگ در پاییز، ارثیه ایرانی، صیادان، لبخند باشکوه آقای گیل، پلکان، تانگوی تخم مرغ داغ، آهسته با گل سرخ، شب روی سنگفرش خیس، آهنگ‌های شکلاتی، پایین‌گذر سقاخانه، خانمچه و مهتابی، جاده، دستی از دور، نامه‌های همشهری، انسان ریخته یا نیمرخ شبرنگ در سپیده سوم و .... اشاره کرد. رادی در پنجم دی‌ماهِ ۱۳۸۶ درگذشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۱۲۳٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۱۲۳٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۲۳,۸۰۰
۳۰%
تومان