دانلود کتاب صوتی خاله تولا با صدای سحر رزاق‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خاله تولا اثر میگل د.اونامونو

دانلود و خرید کتاب صوتی خاله تولا

معرفی کتاب صوتی خاله تولا

کتاب صوتی خاله تولا نوشته میگل د اونامونو (۱۹۳۶-۱۸۶۴) مقاله نویس، رمان نویس، شاعر، نمایشنامه نویس و فیلسوف اسپانیایی است. این کتاب با ترجمه منیره شعاری منتشر شده است.

درباره کتاب خاله تولا

خاله تولا بی‌شک مهم ترین رمان اونامونو است. این کتاب ماجرای دو خواهر است که تفاوتشان با هم تصویری از گذر اسپانیا از سنت به مدرنیته است. یکی از خواهر‌ها عاشق جلوه‌گری و خودنمایی است و زیبایی‌اش را به رخ دیگران می‌کشد و دیگری آرام است و سعی دارد همواره خودش را پنهان کند. شخصیت‌های این رمان، در عین تخیلی، حقیقی به نظر می‌رسند و گاه آ‌‌ن‌ها را بهتر از افرادی درک می‌کنیم که در اطراف‌مان زندگی می‌کنند.

شنیدن کتاب خاله تولا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب خاله تولا

- خوب معلوم است. آرزو داری شوهر کنی و طبیعی هم هست که همچنین آرزویی داشته باشی. اگر نه، پس چرا خدا تو را این‌قدر زیبا آفریده؟

- سر به سرم می‌گذاری، نه؟

- خودت هم خوب می‌دانی که من خودم را گول نمی‌زنم. به نظر زیبا بیاییم یا زشت، دو راه بیشتر نداریم؛ ازدواج یا صومع. راهبه شدن مال تو نیست. خدا تو را برای جهان و آشپزخانه آفریده، برای مادر یک خانواده بودن، بگذریم... دیگر وقتت را صرف خیال‌بافی نکن. بهش بگو بله.

- و تو؟

- من چی؟

- تو، بعد...

- من را ول کن.

و روز بعد از این حرف‌ها، رزا و رامیرو دیگر وارد رابطه‌ای شده بودند که می‌شد اسمش را رابطه عاشقانه گذاشت، و این همان چیزی بود که باعث شکل گرفتن تنهایی خرترودیس شد.

این خواهران یتیم که در کودکی هم پدرشان را از دست داده بودند و هم مادرشان را، با دایی کشیششان زندگی می‌کردند. آنها با قناعت از ارثیه مختصری که تا حدی برای‌شان آرامش به دنبال داشت استفاده می‌کردند، زیرا داییشان در مسائل مالی از آنها حمایتی نمی‌کرد، ولی سر میز، هنگام غذا خوردن، نصایح خوبی به ایشان می‌داد، در حالی که در موارد دیگر، به خاطر طبیعت و سرشت نیکش آنها را رها می‌کرد و به حال خود می‌گذاشت. نصایح خوب، نصایح کتاب‌ها بودند، همان‌هایی که به درد دُن پریمیتیوو خورده بودند تا آن موعظه‌های کمیاب و نادرش را آماده کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد