دانلود کتاب صوتی من ملاله هستم با صدای مریم نادری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی من ملاله هستم اثر کریستینا  لمب

دانلود و خرید کتاب صوتی من ملاله هستم

معرفی کتاب صوتی من ملاله هستم

کتاب صوتی من ملاله هستم، داستان زندگی یکی از جوان‌ترین و موثرترین فعالان حقوق زن، ملاله یوسف‌زی است که به قلم خود و با همکاری کریستینا لمب، نویسنده‌ی انگلیسی نوشته شده است. 

برای الهام گرفتن از یک زندگی شگفت‌انگیز و باورنکردنی، کتاب صوتی من ملاله هستم را با ترجمه‌ی هانیه چوپانی و صدای مریم نادری بشنوید.

درباره کتاب صوتی من ملاله هستم

ملاله یوسف‌زی، دختری اهل پاکستان است که مورد حمله‌ی طالبان قرار گرفت. طالبان به سر ملاله شلیک کردند و هدف آن‌ها یک چیز بود. خاموش کردن صدای ملاله. همان صدایی که برای به دست آوردن حق طبیعی تحصیل دختران بلند شده بود. ملاله ترجیح می‌دهد در عوض اینکه دختری باشد که طالبان به او شلیک کرد، دختری باشد که برای حق تحصیل می‌جنگد. او در کتاب صوتی من ملاله هستم در گفتگویی که با کریستینا لمب دارد، زندگی خودش را، فعالیت‌هایش و امیدش را شرح می‌دهد.

کتاب صوتی من ملاله هستم پنج بخش دارد. در بخش اول، ملاله از زندگی‌اش در پاکستان و ظهور طالبان حرف می‌زند. همین ظهور ناگهانی به منع حضور دختران در مدرسه می‌انجامد اما ملاله که در خانواده‌ی روشنفکر و آزاد متولد شده است، با حمایت‌های پدر و مادرش، از این حق نمی‌گذرد. بخش دوم درباره‌ی ظهور جنبش طالبان است. یعنی هنگامی که با یک برنامه‌ی رادیویی، خیلی از حق و حقوق طبیعی زنان از آن‌ها سلب می‌شود. بخش سوم داستان ترور ملاله است. طالبان در اتوبوس مدرسه به او  و سه نفر دیگر شلیک کردند اما او جان سالم به‌در برد. بخش چهارم هم به درمان او و دختران دیگری می‌پردازد که در این حادثه مجروح شده بودند. 

بخش آخر کتاب صوتی من ملاله هستم، بخشی است که ملاله از فعالیت‌هایش می‌گوید. او که دلتنگ پاکستان است از روزهایی می‌نویسد که تلاش می‌کند تا صدای زنان دیگر و منبع الهامی قوی برای آنان باشد. این کتاب به چهل زبان در دنیا ترجمه شده است. جالب است بدانید که ملاله در ۲۰۱۴ مفتخر به کسب جایزه‌‌ی صلح نوبل گردید. او جوان‌ترین کسی است که این جایزه را دریافت نموده است. نخست‌‌وزیر پاکستانی، خاقان عباسی، ملاله را «سرشناس‌‌ترین شهروند پاکستانی» خوانده است.

کتاب صوتی من ملاله هستم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب صوتی من ملاله هستم را به تمام دوست‌داران حقوق برابر انسان‌ها پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید با یک زندگی خارق‌العاده آشنا شوید، کتاب صوتی من ملاله هستم یک گزینه‌ی عالی برای شما است.

درباره‌‌ی ملاله یوسف‌‌زی

ملاله در سال ۱۹۹۷ میلادی در سوات پاکستان متولد شد. او هم‌‌اکنون در بیرمینگهام انگلستان سکونت داشته و ملیت افتخاری کانادایی کسب نموده است. پدر او، ضیاءالدین یوسف‌‌زی، فعال سیاسی پاکستانی است که در سازمان ملل مشغول به کار است. ملاله در سن ۱۲ سالگی و تحت تاثیر افکار و فعالیت‌‌های پدرش، شروع به نوشتن وبلاگی برای بی‌‌بی‌‌سی به زبان اردو کرد. ملاله در وبلاگش، جزئیات زندگی در دره‌‌ی سوات، که تحت کنترل طالبان بود را تشریح می‌‌کرد. در تابستان سال بعد خبرنگار آمریکایی آدام بی. اِلیک، مستندی درباره‌‌ی زندگی ملاله برای روزنامه‌‌ی نیویورک تایمز ساخت. این مستند، باعث شهرت ملاله شد. او به مصاحبه‌‌های تلویزیونی و روزنامه‌‌ای دعوت می‌‌شد و نامزد جایزه‌‌ی صلح بین‌‌المللی کودکان شده بود.

در اکتبر سال ۲۰۱۲، ملاله و دو دختر دیگر در راه برگشت از مدرسه توسط طالبان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. ملاله که گلوله به سرش اصابت کرده بود، در وضعیت بسیار وخیمی قرار داشت. او در بیمارستانی در پاکستان مورد مراقبت قرار گرفته و پس از مدتی، به بیمارستان ملکه الیزابت در انگستان انتقال یافت. ملاله درمان طولانی و سختی را پشت سر گذاشت، اما پس از بهبود، به فعالیت خود در راه کسب حق تحصیل ادامه داد. او بنیاد ملاله را تاسیس کرد و در سال ۲۰۱۳، کتاب من ملاله هستم را با همکاری کریستینا لمب، به رشته‌‌ی تحریر درآورد.

فدراسیون مدارس خصوصی پاکستان، کتاب ملاله را توهین‌‌آمیز و دارای تاثیر منفی بر روی نسل جوان پاکستان دانسته و آن را ممنوع اعلام کرد. روزنامه‌‌نگار محافظه‌‌کار پاکستانی، انصار عباسی درباره‌‌ی کتاب ملاله چنین گفت: «کتاب ملاله، مدرکی محکم در اختیار منتقدانش قرار می‌‌دهد؛ آن‌‌ها می‌‌توانند ادعا کنند ملاله مدافع منافع غرب بوده و دشمن پاکستان و آیین مقدس آن است».

طالبان پاکستان نیز اعلامیه‌‌ای صادر کرد که در آن، ملاله را تهدید به مرگ و کتابفروشی‌‌های فروشنده‌‌ی کتاب ملاله را تهدید به نابودی می‌‌نمود. اما این دشمنی‌‌ها و سنگ‌‌اندازی‌‌های پوچ، ملاله را از دنبال‌‌کردن اهداف خود، منصرف نکرد. ملاله در سال ۲۰۱۳، جایزه‌‌ی ساخارف و در سال ۲۰۱۴، جایزه‌‌ی صلح نوبل را از آن خود کرد.

کریستینا لمب

کریستینا لمب، خبرنگار و نویسنده‌‌ی سرشناس بریتانیایی و دانش‌‌آموخته‌‌ی دانشگاه آکسفورد انگلستان است. او در سال ۲۰۱۳ به پاس خدماتش در عرصه‌‌ی خبرنگاری، مفتخر به دریافت نشان امپراتوری بریتانیایی از جانب ملکه‌‌ی انگلستان شد. وی در سال ۱۹۸۸، جایزه‌‌ی خبرنگار جوان سال را به ‌خاطر فعالیتش در افغانستانِ تحت حکومت شوروی، کسب نمود. او علاوه بر افغانستان، در پاکستان، لیبی، عراق، سوریه، آنگولا و بسیاری از کشورهای دیگر نیز فعالیت داشته است.

لمب در سال ۲۰۱۳، کتاب پرفروش «من ملاله هستم» را با همکاری ملاله یوسف‌‌زی نوشت. او ۷ کتاب دیگر نیز نوشته که از میان آن‌‌ها می‌‌توان به «خداحافظ کابل» و «خانه‌‌ی آفریقایی» اشاره کرد.

نظرات کاربران

بانو
۱۳۹۹/۰۹/۲۹

با تشکر از طاقچه عزیز که این کتاب صوتی رو در اختیار علاقه مندان گذاشت. اما متاسفانه ترجمه کتاب مثل همه کتابهایی که از نشر کوله پشتی بیرون میاد بسیار بسیار ضعیف بود.

کاربر ۴۸۰۳۸۰۶noora
۱۴۰۲/۰۳/۱۳

به نظر من یه مبارز هرگز صحنه جنگ رو ترک نمیکنه .ملاله چرا دوباره به کشورش برنگشت ،؟؟؟؟ مگه واسه با سواد شدن دختران روستا وشهرش تلاش نکرد پس چرا بعد از بهبودی به کشورش برنگشت ؟؟؟این دقعه میتوانست پر

- بیشتر
amirabbas
۱۴۰۲/۰۲/۲۰

خیلی خوب است جور است خیر و تیار است، ای کاش سرزمین ما همان موقَع از ایران جدا نمیشد و اینجور فرهنگمان عقب نمیماند و چون ایران و ایرانیها در علم و قدرت نظامی پیشرفت کرده بودیم😔

علی پور
۱۴۰۱/۱۱/۱۹

زندگی دختری را روایت می کند که با تلاش در مقابل جهالت و پلیدی ها می ایستد البته یکی از ناداستان های مفید و زیباست

کاربر 3955127
۱۴۰۰/۱۰/۱۵

آشنایی با طاقچه کتاب الکترونیکی و صوتی ، افتخاری ارزشمند برای جامعه ایرانی علاقه‌مند به مطالعه وکسب اطلاعات دنیای امروزه است و من به سهم خودم می بالم به این آشنایی ، و حتما از طریق کانال های ارتباطی خودم

- بیشتر
سید..09187021397..دعا نویسی حرفه ایی
۱۴۰۲/۰۶/۲۶

سلام..بسیار عالی

ℋᎯℕℐℰℋ
۱۴۰۰/۱۰/۱۷

من خودم کتابش رو داشتم و خوندم خیلی جذاب هست مخصوصا آخرش

کاربر ۳۲۹۴۶۱۱
۱۴۰۰/۰۳/۲۴

عالی عالی بعضی از تیکه هاش اشک آدم رو در میاره

parastoo_book
۱۳۹۹/۰۹/۲۸

قشنگ بودازداستانش خوشم اومد👌👌

زمان

۱۱ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۵۰۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۵۰۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان