دانلود کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران با صدای سعید اسلام زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران اثر احمد اشرف

دانلود و خرید کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران

معرفی کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران

کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران سه گفتار مستقل در همین باب از یرواند آبراهامیان، احمد اشرف و محمدعلی همایون کاتوزیان است. این اثر به همت محمدابراهیم فتاحی گردآوری شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران

نویسندگان در کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران به بیان مسائل و مشکلاتی می‌پردازند که حکومت‌ها درگیر آن‌ها هستند. این مسائل و مشکلات که ناشی از ضعف در اداره‌ی امور حکومتی است و به انحای مختلف می‌تواند بر زندگی مردم تاثیرگذار باشد. اما تئوری توطئه چیست؟ تئوری‌های توطئه یک تبیین عمومی و مشترک برای بیان علت پدیده‌های متفاوت اجتماعی و سیاسی است. 

در کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران ابتدا به بررسی و پیدا کردن ریشه‌های پارانویید در ایران می‌پردازیم و سپس جنبه‌های تاریخی این پدیده‌ی اجتماعی را بررسی می‌کنیم. بخش بعدی کتاب شامل بررسی موردی دیدگاه‌های «خلیل ملکی» در دهه‌های بیست و سی به ویژه در خصوص مفهوم جامعه مدنی و بحث تئوری توطئه در ایران و پیامدهای آن است.

کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به مسائل تاریخی و سیاسی ایران علاقه‌مند هستید از شنیدن کتاب صوتی جستارهایی درباره‌ تئوری توطئه در ایران لذت می‌برید.

درباره‌ی یرواند آبراهامیان

یرواند آبراهامیان نویسنده و تاریخ‌نگار ارمنی- آمریکایی است که در سال ۱۳۲۰ در تهران متولد شد. او تا سال ۱۳۳۰ در تهران بود و تحصیل می‌کرد و سپس روانه‌ی انگلستان شد. در سال ۱۳۴۲ از دانشگاه آکسفورد درجه‌ی کارشناسی ارشد گرفت و در سال ۱۳۴۸ موفق به اخذ درجه‌ی دکترا شد. آبراهامیان در دانشگاه‌های پرینستون و اکسفورد «تاریخ» ایران تدریس کرده است و هم‌اکنون استاد تاریخ عمومی (به ویژه تاریخ اروپای جدید و جهان سوم) در کالج بارک دانشگاه نیویورک است. وی تاکنون کتاب‌ها و مقالات گوناگونی درباره‌ی ایران معاصر نوشته است.

احمد اشرف

احمد اشرف جامعه‌شناس، پژوهشگر و نویسنده‌ی ایرانی است که در سال ۱۳۱۳ متولد شد. او تاکنون در دانشگاه‌های بسیاری از جمله دانشگاه‌های پنسیلوانیا، کلمبیا، پرینستون و تهران، به تدریس جامعه‌شناسی و تاریخ اجتماعی ایران پرداخته‌ است. تاکنون مقالات و کتاب‌های متعددی از ایشان منتشر شده است. موضوعات مطرح شده در آثار ایشان عبارتند از: سلسله‌مراتب اجتماعی در ایران، سنت و مدرنیته، هویت ملی ایرانیان، روابط زراعی در ایران و رهبری کاریزماتیک و حکومت تئوکراتیک (دین‌سالار) در ایران پس از انقلاب. 

محمدعلی همایون کاتوزیان

 محمدعلی همایون کاتوزیان اندیشمند علوم اجتماعی و منتقد ادبی ایرانی است. او هم‌اکنون سمت استادی دانشکده‌ی مطالعات شرقی در دانشگاه آکسفورد را بر عهده دارد. تاکنون ۲۵ اثر پرآوازه از وی در زمینه‌ی اقتصاد سیاسی و ادبیات معاصر ایران منتشر شده که بسیاری از آنان به فارسی نیز ترجمه شده‌اند. 

نظرات کاربران

فواد انصاری
۱۳۹۹/۱۲/۱۲

خواندن تاریخ معاصر همیشه برایم جذاب بوده. خصوصا اگر پای نام هایی چون آبراهامیان در میان باشد. قسمت آخر کتاب که در خصوص زندگی و کارهای خلیل ملکی بود خیلی به دلم نشست و دوست داشتم. نکته منفی کتاب هم سانسور

- بیشتر
بدرجهان
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

این کتاب روشنگر بسیاری دیدگاههایی است که در تاریخ ایران اغراق گونه و یا به اشتباه جا افتاده و همچنان تکرار میشود. میتوان گفت خواننده را شگفت زده میکند. محدوده ذهن ما را که حاصل تئوری توطئه است، تئوری ای

- بیشتر
Mitra Alirezaee
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

تمام کتاب های اقای ابراهامیان ارزش خواندن و وقت گذاشتن دارند

زمان

۵ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۲۳۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۲۳۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۴۲,۰۰۰
۳۰%
تومان