دانلود کتاب صوتی خون و نفت با صدای امید تقوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خون و نفت اثر منوچهر فرمانفرمائیان

دانلود و خرید کتاب صوتی خون و نفت

معرفی کتاب صوتی خون و نفت

کتاب صوتی خون و نفت نوشتهٔ منوچهر فرمانفرمائیان و رخسان فرمانفرمائیان است و با صدای امید تقوی در آوانامه منتشر شده است. 

درباره کتاب صوتی خون و نفت

کتاب صوتی خون و نفت کتابی است نوشتهٔ منوچهر فرمانفرمائیان یکی از فرزندان شاهزاده عبدالحسین میرزا فرمانفرما و از خاندان قاجار. خاطرات منوچهر فرمانفرمائیان با تلاش دخترش رخسان فرمانفرمائیان گردآوری شده‌ است. 

زمینه تخصص منوچهر فرمانفرمائیان نفت بوده‌ است. او از پایه‌گذاران اوپک بود. فرمانفرمائیان یکی از مخالفین سرسخت ملی‌شدن صنعت نفت ایران بود و این موضوع گاه موجب اختلاف با پسرعمه‌اش دکتر محمد مصدق می‌شد. کتاب، علاوه بر مسائل نفتی، خاطرات دوران کودکی منوچهر فرمانفرمائیان در یکی از سنتی‌ترین و بزرگ‌ترین خانواده‌های قاجار را روایت می‌کند. ارتباطات افراد در این خانه مرموز است و روایت‌های مختلف از زندگی خصوصی نصرت‌الدوله (پسر بزرگ خانواده)، نقش سید حسن مدرس، ارتباطات با مصدق و سایر ارتباطات در خانواده‌ای که همگی از چهره‌های سرشناس دوران پهلوی هستند، موضوعاتی است که جذابیت این کتاب را چندبرابر کرده است. 

شنیدن کتاب خون و نفت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ اجتماعی ایران پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره منوچهر فرمانفرمائیان

منوچهر فرمانفرمائیان متولد ۱۲۹۶ در تهران است. او سیزدهمین فرزند شاهزاده عبدالحسین میرزا فرمانفرما و بتول احشمی کرمانشاهی (خانواده اشرافی کرمانشاه)، برادر نصرت الدوله و یکی از چهره‌های مشهور نفت ایران در دوران پهلوی است. او در سن نوجوانی به انگلستان رفت و در دانشگاه بیرمنگام موفق به اخذ درجه مهندسی نفت شد و در اوج مسائل جنگ جهانی دوم به ایران بازگشت.

خانواده او همه افراد سرشناس و جزء طبقات خاص جامعه بودند. تنوع دیدگاه‌های اعضای این خانواده از اولین زن عضو سرشناس حزب توده (مریم فرمانفرمائیان همسر نورالدین کیانوری) تا مدیرعامل مهم‌ترین بانک خصوصی کشور، همهٔ گروه‌ها را در بر می‌گیرد.

مدیریت کل اداره نفت، امتیازات و معادن، مدیریت فروش شرکت ملی نفت ایران، عضویت کنسرسیوم بین‌المللی نفت (پس از ملی شدن نفت ایران) و اولین سفیر ایران در ونزوئلا بخشی از مشاغل او بوده‌ است. 

او از امضاکنندگان اصلی موافقت‌نامه قاهره در سال ۱۳۳۸ بود که مدت‌ها بعد منجر به تشکیل اوپک شد. منوچهر فرمانفرمائیان پس از وقوع انقلاب ۱۳۵۷ ایران، از طریق ترکیه به اروپا و سپس به ونزوئلا رفت و در آنجا کارخانه بزرگی را که چیپس سیب‌زمینی تولید می‌کرد، تأسیس کرد. فرمانفرمائیان خاطرات خود را در سال ۱۹۹۷ و در سن ۸۰سالگی در کتابی به نام خون و نفت منتشر کرد. او در سال ۱۳۸۲ در شهر کاراکاس در سن ۸۶ سالگی درگذشت و در شهر نیویورک به خاک سپرده شد.

نظرات کاربران

بدرجهان
۱۴۰۱/۰۹/۱۵

منوچهر فرمانفرمائیان در این کتاب بخشی مهم از سرگذشت تاریخ ایران دوره پهلوی دوم و اندکی از جریانات انقلاب را مینویسد نوشتار او ادبیاتی غنی و دلنشین است که لحظه‌ای از شنیدن آن خسته نشدم روایت گوینده محترم چنانست که

- بیشتر
کاربر ۲۵۴۰۲۱۳جهرمی
۱۴۰۲/۰۱/۰۷

کتاب حاضر بسیار پر محتوا و مثل پازلی تکمیل کننده سایر کتابهایی است که بصورت خاطرات در مورد تاریخ پهلوی نوشته شده است ..مطالب جالب وناگفته در کتاب حاضر بسیار است از جمله بر خلاف آنچه که در بعضی منابع

- بیشتر
کاربر ۳۵۵۲۴۴۵
۱۴۰۲/۰۹/۰۹

این کتاب رو به دوستداران زندگینامه و تاریخ معاصر پیشنهاد میکنم حجم کتاب زیاد هست اما خوش خوان و دوست‌داشتنی بود .

زمان

۳۱ ساعت

حجم

۲ گیگابایت, ۵۱۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۱ ساعت

حجم

۲ گیگابایت, ۵۱۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۷۶,۰۰۰
تومان