دانلود کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضا خان با صدای اکرم پریمون + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضا خان اثر اکرم پریمون

دانلود و خرید کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضا خان

معرفی کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضا خان

کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان، نوشته‌ی نیکی آر.کدی، به روایت سیر تاریخ ایران از دوران قاجار تا روی کارآمدن رضاخان و ویژگی‌های مهم این دوران می‌پردازد.

مهدی حقیقت‌خواه کتاب ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان را به فارسی برگردانده است. نسخه صوتی این اثر را با صدای اکرم پریمون می‌شنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان

تاریخ معاصر کشور ایران سرشار از وقایع، اتفاقات و رخدادهایی است که همگی نقش مهمی در تبدیل ایران به چیزی که حالا هست داشته‌اند. ایران دوران گذاری را به سوی مدرنیته طی کرده است تا امروز به اینجا رسیده است. کتاب ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان به بررسی وقایعی می‌پردازد که در دوران اولیه سلسله قاجار تا روی کار آمدن رضاخان رخ دادند. نیکی آر.کدی در این کتاب نقش زنان و اقلیت‌ها، فرهنگ، اقتصاد و روابط خارجی را هم علاوه بر نقش فرمانروایان بررسی می‌کند.

کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضا خان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان برای تمام افرادی که به تاریخ معاصر ایران علاقه‌مند هستند، جذاب و شنیدنی است. اگر در زمینه‌ی تاریخ معاصر ایران و یا دوران قاجار، نیاز به منبعی برای تحقیقات دارید، کتاب ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان را انتخاب کنید.

چرا باید یک کتاب صوتی که تاریخ قاجار را روایت می‌کند، بشنویم؟

سلسله‌ی قاجاریه با بیش از یک قرن حکومت بر سرزمین ایران، تاثیر زیادی بر تاریخ و سرنوشت این کشور داشته است؛ تاثیراتی مثبت و منفی که نمی‌توان از چشم دور نگه داشت. شنیدن این کتاب صوتی تاریخ قاجار را برایتان شرح می‌دهد و کمک می‌کند با آنچه بر ایران گذشته است، آشناتر شوید. خواندن تاریخ می‌تواند چراغ راهی برای پیمودن مسیر آینده باشد. در این میان خواندن و شنیدن کتاب‌های تاریخی معتبر، اهمیت پیدا می‌کند و کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان یکی از همین کتاب‌های مفید است که باید بشنویم.

درباره‌ی نیکی آر.کدی

نیکی آر.کدی در ۲۰ آگوست ۱۹۳۰ در بروکلین نیویورک متولد شد. او پژوهشگر و خاورشناس آمریکایی است که سال‌ها در دانشگاه کالیفرنیا به تدریس مشغول بوده است. نیکی آر.کدی همچنین در زمینه‌ی تاریخ زنان نیز به پژوهش‌هایی پرداخته است. نیکی آر.کدی کتاب‌های ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان و ایران مدرن: ریشه‌ها و پی‌آمدهای انقلاب ایران را تالیف کرده است. او در سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۰۳ میلادی برای عضویت در «آکادمی هنر و علوم آمریکا» و همچنین «انجمن مطالعات خاورمیانه» برگزیده شد و در سال ۲۰۰۲، جایزهٔ «تاریخ ایران» را از مؤسسهٔ دانشنامهٔ ایرانیکا دریافت کرد.

جملاتی از کتاب صوتی ایران دوران قاجار و برآمدن رضاخان

دوران سلسله‌ی قاجار که با به قدرت رسیدن رضاخان به پایان رسید، بین سال‌های ۱۱۷۵ و تا ۱۳۰۴ هجری شمسی مرحله‌ی اصلی گذار به سوی ایرانی نوین و تا حد زیادی دگرگونی یافته است. هدف این کتاب ارائه‌ی تاریخ بنیادی این دوره است که تنها به اقدام‌های دولت‌های مرکزی و فرمانروایان نمی‌پردازد. بلکه اقتصاد، جامعه، روابط خارجی، فرهنگ و نقش زنان و اقلیت‌ها را نیز دربر می‌گیرد. این کتاب نیز مانند بیشتر کتاب‌های تاریخی به تفسیر رویدادها می‌پردازد و گهکاه نکاتی را مورد بحث قرار می‌دهد که در میان تاریخ‌نویسان و دیگر علاقه‌مندان به تاریخ ایران، مورد مناقشه است.

فهرست

پیشگفتار

گرایش‌های اصلی در تاریخ و فرهنگ ایران

سلسله‌ی قاجار: دوران اولیه

سیاست و جامعه‌ی ایران

شورش و انقلاب

از جنگ جهانی تا کودتا

رضاخان: از کودتا تا تاج‌گذاری

نتیجه‌گیری

نظرات کاربران

منصوربارانی
۱۳۹۹/۰۲/۲۳

یه کتاب خیلی ابتدایی و ساده.بجاش میتونید کتاب تاریخ نهم راهنمایی رو‌مطالعه کنید خیلی کلی و‌ گذرا مطالب رو توضیح میده

کاربر 1928973
۱۳۹۹/۰۲/۲۴

فقط در صورتی که دنبال شنیدن یه برآیند کلی و گذرا از وضعیت دوران قاجار هستید دانلود کنید ولی اگه به نیت خرید یه کتاب تاریخی برای شناخت بیشتر از اون دوران هستید اصلاً توصیه نمیکنم

همیشه بهار
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

بسیار گذرا مطالبو گفته.من انتظار کتاب مفصلتری رو داشتم. ضمن اینکه خوانش کتاب بسیار تند انجام شده تا بخوای کمی به یک جمله فکر کنی رفته جمله بعدی. شنونده اصلا مجال تامل رو نداره و از شدت بالا بودن سرعت

- بیشتر
rezaaa
۱۴۰۱/۰۸/۱۳

خیلی کلی بود و اتفاقات و جریانات تاریخی رو به سرعت ازش رد شده بود. جریانات مهم این برهه از تاریخ رو خیلی معمولی بیان کرده بود. نحوه گویندگی هم شبیه مستند بود هرچند خود متن هم جذابیتی نداشت

علی رضا داوری
۱۳۹۹/۰۵/۱۸

کتاب خوبیه

زمان

۶ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۳۴۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۳۴۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان