دانلود کتاب صوتی لیلی و مجنون (ترکی) با صدای بهمن وخشور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی لیلی و مجنون (ترکی) اثر آوای چیروک

دانلود و خرید کتاب صوتی لیلی و مجنون (ترکی)

نویسنده:نظامی گنجوی
گوینده:بهمن وخشور
گردآورنده:آوای چیروک
انتشارات:آوای چیروک
امتیاز:
۴.۳از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی لیلی و مجنون (ترکی)

 این کتاب ترجمه داستان عاشقانه لیلی و مجنون نظامی گنجوی، شاعر بزرگ و داستان‌سرای ایرانی قرن ششم هجری به زبان آذری است که سیروس قمی آن را ترجمه و بهمن وخشور آن را خوانده است.

درباره کتاب صوتی لیلی و مجنون (ترکی)

لیلی و مجنون، دختر و پسری نابالغ در مکتب‌خانه به یکدیگر دل می‌بندند. خواستگاری خانواده پسر به نتیجه نمی‌رسد؛ و حتی به جنگ قبیله‌ای می‌انجامد. جنگی که مجنون در آن طرف دشمن (طایفه عروس) را می‌گیرد اما در نهایت لیلی را به مرد مالداری شوهر می‌دهند؛ ولی بیماری لیلی باعث ناکامی شوهر می‌شود و لیلی دوشیزه می‌ماند.

شوهر از شدت ناراحتی لیلی دق می‌کند و می‌میرد. لیلی به ذکر حق می‌پردازد و دلش به نور الهی و فره ایزدی روشن می‌شود و به مقام والای معنوی می‌رسد. سرانجام در آخرین دیدار بر سر گور لیلی، از مجنون دستگیری کرده و آن نور ایزدی در دل مجنون هم جای می‌گیرد.

شنیدن کتاب صوتی لیلی و مجنون (ترکی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم ؟

 نوجوانان و بزرگسالان علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک فارسی.

 درباره حکیم نظامی گنجوی

حکیم ابومحمد الیاس بن یوسف بن زکی ابن مؤید نظامی شاعر معروف ایرانی در قرن ششم هجری قمری است. او بین سالهای ۵۳۰ تا ۵۴۰ هجری قمری در شهر گنجه واقع در جمهوری آذربایجان کنونی زاده شد.

او از فنون حکمت و علوم عقلی و نقلی و طب و ریاضی و موسیقی بهره‌ای کامل داشت و از علمای فلسفه و حکمت به شمار می‌آمد. مهمترین اثر نظامی «پنج گنج» یا «خمسه» است. دیوان اشعار او مشتمل بر قصاید، غزلیات، قطعات و رباعیات است. نظامی گنجوی بین سال‌های ۵۹۹ تا ۶۰۲ هجری قمری درگذشت.

بخشی از کتاب لیلی و مجنون (ترکی)

بیر گون او و چنن بیری داغدامجنونه راست گلوب دیدی کیشلخدن اور اخلاشپ سان تکجه لیلا دیدپ گزیر سن ولی آنان دنیادان گدوپ نوحون چوخ شربندی قابغین گمیر . و واریوخی هاموسی غصه لدیلر سن تک اولاد اولماسا اولماغندان یاخشدر . مجنون بوسوزدن اور گی درده گلپ دونمگه باشلادی و آتاسنن قبرینی سوروشوب بیلوب و گید مزاری اوسته دوشوب بهوش اولوب هوشه گلنده فریاده با شلیپ دیدی ای منم مهربان آنام حسرتمله جانوی الدن بوراخدن منی غریب قویدون نیلوم صاغلغندا سؤزوه باخمیپ و سنی اوزمدن انجندیم . اولوب کثتدون حیف اولسون که سنی راحت ایده بیلمدم.

معرفی نویسنده
نظامی گنجوی
ایرانی

نظامی گنجوی -که امروزه یکی از ارکان ادبیات فارسی به شمار می‌رود- نه‌تنها شاعری منحصربه‌فرد، بلکه از سرآمدان روزگار خود در زمینه‌ی علوم عقلی و نقلی، از فلسفه‌ و کلام تا فقه و ادبیات عرب و حتی نجوم بوده و این تبحر در شعر او نیز نمود یافته است. در واقع نظامی را می‌توان حکیمی دانست که آتش نهفته در جانش، شاعری‌اش آموخت و از او داستان‌سرایی قهار ساخت که روایات منظومش سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل گشت و تاریخ ادبیات غنایی پارسی را به پیش و پس‌ازخود تقسیم کرد.

نظرات کاربران

elham
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

ساغول🙏👌

asra.mousavi
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

انصافا تا حالا قصه اینو نشنیده بودم عالی بود

sepidsafe
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

عالی بود مرسی بازم بزارید بیشتر بزارید 🌸🌸🌸

tractor.a.v.
۱۴۰۰/۱۲/۲۵

چوخ عالی واقعاً ساغول من گورمَمیشدیم بوجور

sahar hayatifar
۱۴۰۰/۱۲/۱۴

بسیار عالی 👌🏻

کاربر ۲۰۰۰۴۴۸
۱۳۹۹/۰۵/۲۴

عشق واقعی یعنی این

زمان

۱ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۱۴۳٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۱۴۳٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان