دانلود کتاب صوتی دانشکده‌های من با صدای محسن حکیم معانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دانشکده‌های من اثر ماکسیم گورکی

دانلود و خرید کتاب صوتی دانشکده‌های من

امتیاز:
۴.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دانشکده‌های من

کتاب صوتی دانشکده‌های من، اثری از ماکسیم گورکی، نویسنده مشهور اهل روسیه و بنیان‌گذار سبک ادبی واقع‌گرایی سوسیالیستی است.

ماکسیم گورکی با همه میل زیادی که برای رفتن به دانشکده داشت موفق به انجام این کار نشد و در طول زندگی‌اش پا به درون هیچ دانشکده‌ای نگذاشت ولی مقصود او از دانشکده‌های من در این کتاب چیز دیگری است.

 درباره کتاب دانشکده‌های من

 گورکی در کتاب دانشکده‌های من محیط خود را که ظالمانه‌ترین قوانین اجتماعی در آن حکمفرما بود به دانشکده‌هایی تشبیه می‌کند که در آن رشد نموده است و تأثیرات همین محیط پر از فساد بود که قریحه وی را برانگیخت و بزرگترین کتب اجتماعی و انقلابی را به‌وجود آورد.

 در این کتاب در حقیقت ماکسیم گورکی جوانی خود را با ساده‌ترین بیان شرح می‌دهد. بعد فکری این کتاب بر بعد داستانی آن می‌چربد. مسائل ضروری اجتماعی و فلسفی در این کتاب مورد بحث قرار می‌گیرد، افکار گوناگونی تجلی می کند و مورد تحلیل واقع می‌شود. قلم کنجکاو گورکی در این کتاب چنان در اعماق مخفی و دور از دید روسیه تزاری نفوذ کرده و آن را فاش می‌کند که مایه حیرت است؛ چون خود او در این فساد و در میان طبقه پائین بزرگ شده بود و تمام گوشه و کنار محیطش را می‌شناخت.

در کتاب دانشکده‌های من سخن از اشخاصی با اخلاق‌های گوناگون و مسائلی با روش‌های مختلف است، چنان‌که خواننده گمان می‌کند تمام آن چیزها را می‌بیند.

فساد محیط آن دوران نتوانست دل پاک ماکسیم گورکی را آلوده کند. او تا پایان عمرش افتخار می‌کرد که اصرار اطرافیانش در فاسد کردن او  تاثیری نداشته است. 

شنیدن کتاب صوتی دانشکده‌های من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به سرگذشت‌ نویسندگان بزرگ و دوست‌داران ادبیات روسیه و ماکسیم گورکی را به شنیدن این کتاب دعوت می‌کنیم.

درباره ماکسیم گورکی

آلکسی ماکسیموویچ پِشکوف متولد ۱۸۶۸ و درگذشته ۱۹۳۶، که بیش‌تر با نام ماکسیم گورکی شناخته می‌شود، نویسنده انقلابی روس و از بنیان‌گذاران سبک رئالیسم سوسیالیستی است.

گرچه او را بیش‌تر به عنوان یک نویسنده در سطح جهانی می‌شناسند و ستایش می‌کنند، از رهبران جنبش انقلابی روسیه نیز به شمار می‌آید.

گورکی مانند چخوف به ادبیات عظیم رئالیست نیمه دوم قرن نوزدهم تعلق دارد و تنها کسی از نسل خویش است که در عین حال قهرمان ادبیات جدید شوروی پس از انقلاب است که از اصول رئالیسم سوسیالیست دفاع کرده است.

گورکی که خود نویسنده‌ای بی‌سر و سامان بوده، به خوبی از عهده توصیف دقیق زندگی مردم بی‌خانمان برآمده است. دنیای او دنیای بینوایان و بیچارگان و دنیای رنج و مبارزه است.

گورکی در ادبیات تنها یک هدف پیش چشم داشت و آن عمل و تحرک بود. او در روسیه و خارج از آن شهرت و محبوبیت عظیمی به دست آورد.


نظرات کاربران

فواد انصاری
۱۴۰۱/۱۲/۲۳

دانشکده های من در مورد زندگی روستاییان روسیه در زمان تزار است، نویسنده که برای تحصیل در دانشگاه به شهر قازان رفته زندگی اطرافش رو به دقت موشکافی می‌کنه .‌توصیف موژیک‌های ساده‌دل آدم‌ را ناخودآگاه به خنده وا میدارد ،

- بیشتر
Zeinab Hoseini
۱۴۰۰/۱۲/۰۵

کتاب به این زیبایی با انتخاب یک گوینده بسیار نامناسب تبدیل شده به یک کتاب نچسب و سخت

کاربر 1630251
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

خوب میلاد گلستانی راد قزوین

Mohadese
۱۳۹۹/۰۸/۰۱

خوب نیست

زمان

۶ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۳۶۳٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۳۶۳٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان