دانلود کتاب صوتی خدا بودن سخت است با صدای حامد فعال + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خدا بودن سخت است اثر آرکادی استروگاتسکی

دانلود و خرید کتاب صوتی خدا بودن سخت است

معرفی کتاب صوتی خدا بودن سخت است

کتاب خدا بودن سخت است، رمانی تخیلی از برادران روسی آرکادی و بوریس استروگاتسکی است. موضوع رمان خدا بودن سخت است، اعتراض شدید آن‌ها به فضای فرهنگی حاکم بر شوروی در زمان خروشچف است.

هادی بهارلو کتاب خدا بودن سخت است را به فارسی ترجمه کرده است. شنیدن نسخه صوتی این اثر با صدای گرم حامد فعال، تجربه‌ای دلنشین خواهد بود. 

درباه‌ی کتاب صوتی خدا بودن سخت است

آرکادی و بوریس استرگاستکی، کتاب خدا بودن سخت است را زمانی نوشتند که خروشچف سخنرانی عجیبی در نمایشگاه مدرنیست ها در مسکو طی سال های دهه ۱۹۶۰ انجام داد. در آن سخنرانی خروشچف در سال ۱۹۶۲ ضمن بازدید از نمایشگاه، هنرمندان و هنر در روسیه آن زمان را به شدت تخریب کرد و زیر سوال برد و به دنبال آن دستور توقیف و مقابله با بسیاری از هنرمندان و رویدادهای هنری در زمان خودش را صادر کرد. رمان خدا بودن سخت است به نوعی اعتراض شدید آرکادی و بوریس استروگاتسکی است. اعتراضی نسبت به فضای فرهنگی که بر شوروی حاکم بود. کتاب خدا بودن سخت است، رمانی علمی تخیلی به شمار می‌رود اما تسلط نویسندگان در شمایل کردن انسان با تمامی نقط قوت و ضعف خود و نگاهی جهانی به او به مثابه مرکزیت این داستان به آن شمایلی تازه و قابل توجه بخشیده است.

کتاب صوتی خدا بودن سخت است را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر مطالعه‌ی رمان‌های علمی تخیلی دوست دارید؛ و اگر دوست دارید درباره‌ی فضای فرهنگی شوروی در دوران حکومت خروشچف بیشتر بدانید، کتاب خدا بودن سخت است، انتخاب خوبی برای شما است.

درباره‌ی آرکادی و بوریس استروگاتسکی 

آرکادی و بوریس استروگاتسکی مشهور به برادران استروگاتسکی دو برادر روس و نویسنده‌ی رمان‌ها و داستان‌های علمی-تخیلی هستند.

 آرکادی استروگاستکی در ۲۸ اوت ۱۹۲۵ میلادی متولد شد. بود و در ۱۲ اکتبر ۱۹۹۱ میلادی درگذشت. بوریس استروگاتسکی در ۱۴ آوریل ۱۹۳۳ به دنیا آمد. و در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۲ چشم از دنیا فروبست.

 آرکادی و بوریس استروگاتسکی در طول چهل سال فعالیت ادبی، بیش از سی رمان و بیست داستان نوشتند. اقتباس‌های سینمایی بسیاری نیز از آثار شان صورت گرفته است و بسیاری از داستان‌هایشان به شکل فیلم به روی صحنه رفتند.  

جملاتی از کتاب صوتی خدا بودن سخت است

از ویژگی‌های آثار براداران استروگاتسکی، پرداختن همزمان به چند موضوع است که یکی از آن‌ها به عنوان موضوع محوری و کلیدی در راس توجه قرار می‌گیرد. موضوع محوری و اصلی در اثر خدا بودن سخت است، را می‌توان در تعجیل دانست. اصطلاحی که بوریس و آرکادی ارائه کردند و تعبیر آن دخالت جوامع پیشرفته‌تر، در این رمان، زمینی‌ها، بر زندگی جوامع کمتر یپشرفت کرده، ساکنان سیارات دوردست، و تاثیرگذاری بر سیر تکامل طبیعی آن‌هاست. تلاش گروه اول برای بهبود شرایط گروه دوم آنطور که در رمان نشان داده شده است، هیچگاه با موفقیت انجام نمی‌شود. و همواره به کشتارهای چند ده نفری و چندصد نفری می‌انجامد. بنابراین زمینی‌ها در دوراهی قرار می‌گیرند. بالاخره در روند پیشرفت ساکنان سیاره‌ی دوردست دخالت کنند و در روند تکامل تاریخ دست ببرند یا تنها به مشاهده‌ی کشتار هنرمندان و دانشمندان بپردازند؟

نظرات کاربران

شیخ محمدعلی
۱۴۰۱/۰۳/۲۲

عصاره کتاب در فصل هشتم قسمت دوم مرقوم شده؛ الباقی کتاب زمینه چینی برای ترتیب اون ملاقات و دیالوگ هست .. داستان از بابت ادبی غنی نیست اما از لحاظ سیاسی پیام صریحی دارد که البته ناگفته هویدا بوده و هست

- بیشتر

زمان

۱۰ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۳۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۰ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۳۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان