دانلود کتاب صوتی بوف کور با صدای مصطفی طالبی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بوف کور اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی بوف کور

نویسنده:صادق هدایت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۳۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بوف کور

کتاب بوف کور، مشهورترین اثر صادق هدایت، نویسنده‌ی مشهور معاصر ایرانی است. داستان بوف کور، هذیان‌ها و تک‌گویی‌هایی یک مرد نقاش است که با دیدن تصویری، زندگی‌اش دگرگون می‌شود. این اثر به سبک فراواقع نوشته شده است.

نسخه‌ی صوتی کتاب بوف کور را با صدای محسن طهماسب پور می‌شنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی بوف کور

بوف کور، جز اولین نثرهای داستانی ایران است. صادق هدایت نویسنده‌ی این اثر، کتابش را در سبک فراواقع و به صورت یک تک گویی طولانی نوشته است. 

داستانی از زبان اول شخص که گویی هذیان‌ها و توهم‌های مرد نقاشی است که روی قلمدان‌ها نقاشی می‌کشد. مرد نقاش روی قلمدان‌ها، نقاشی دختری با لباس سیاه و گل نیلوفری در دست که آن را به پیرمردی هندی تقدیم می‌کند می‌کشد. او این نقاشی را همیشه روی همه‌ی قلمدان‌ها می‌کشد. روزی مرد نقاش می‌تواند از سوراخی در اتاقش، همین تصویر را که همیشه نقاشی می‌کرده است ببیند. او مفتون چشمان دختر اثیری می‌شود. یعنی همان دختر روی قلمدان. بعد از اینکه او را می‌بیند زندگی‌اش به طرز عجیبی دگرگون می‌شود. او دختر را کنار خانه‌اش می‌بیند و چندی بعد دختر روی تخت خواب مرد نقاش، جان می‌دهد...

کتاب صوتی بوف کور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب بوف کور از مشهور ترین اثار ادبی معاصر ایران است. اگر به دنبال خواندن داستانی فوق العاده از یکی از مشهورترین نویسندگان ایران هستید، کتاب بوف کور بهترین گزینه است.

درباره‌ی صادق هدایت

صادق هدایت در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۲۸۱ متولد شد. او نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی بود. صادق هدایت را همراه محمدعلی جمال‌زاده و بزرگ علوی و صادق چوبک از پدران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند.

هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران و روشنفکری برجسته بود. بسیاری از پژوهشگران، رمانِ بوف کور او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته‌اند. هرچند آوازه هدایت در داستان‌نویسی است، امّا آثاری از متون کهن ایرانی مانند زند وهومن یسن و نیز از نویسندگانی مانندِ آنتون چخوف و فرانتس کافکا و آرتور شنیتسلر و ژان پل سارتر را نیز ترجمه کرده‌است. شمار بسیاری از سخنوران ایرانی نسل‌های بعدی، از غلامحسین ساعدی و هوشنگ گلشیری و بهرام بیضایی تا رضا قاسمی و عباس معروفی و دیگران، هر یک به نوعی تحت تأثیر کار و زندگی هدایت واقع شده‌اند و درباره‌اش سخن گفته‌اند.

از دیگر آثار صادق هدایت می‌توان به زنده به گور، سگ ولگرد، نیرنگستان، سایه روشن و فواید گیاهخواری اشاره کرد.

صادق هدایت در ۱۹ فروردین سال ۱۳۳۰ در پاریس خودکشی کرد و چند روز بعد در قطعهٔ ۸۵ گورستان پر-لاشز به خاک سپرده شد.

جملاتی از کتاب صوتی بوف کور

در زندگی زخم‌هایی هست که مثل خوره روح را آهسته و در انزواء می‌خورد و می‌تراشد. این دردها را نمی‌شود به کسی اظهار کرد؛ چون عموماً عادت دارند که این دردهای باورنکردنی را جزء اتفاقات و پیش‌آمدهای نادر و عجیب بشمارند و اگر کسی بگوید یا بنویسد، مردم بر سَبیل عقاید جاری و عقاید خودشان سعی می‌کنند آن را با لبخند شکاک و تمسخرآمیز تلقی بکنند. زیرا بشر هنوز چاره و دوایی برایش پیدا نکرده و تنها داروی آن فراموشی به توسط شراب و خواب مصنوعی به‌وسیله افیون و مواد مخدره است؛ ولی افسوس که تأثیر این‌گونه داروها موقت است و به جای تسکین پس از مدتی بر شدت درد می‌افزاید 

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

Nafiseh
۱۳۹۸/۰۹/۱۳

خدایی وجود دارد یا اینکه فقط مظهر فرمانروایان روی زمین است که برای استحکام مقام الهی و چاپیدن رعایات خود تصور کرده اند فشاری که موقع تولید مثل دو نفر را برای دفع تنهایی به هم میچسباند در نتیجه ی

- بیشتر
sheida...
۱۳۹۸/۰۹/۰۴

به نظر من کتابش رو خوند بهتره چون باید حس رو درک کرد و گوینده حس رو نمیگه ولی در کل این کتاب عالیه

somi gh
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

👍👍👍

حسین
۱۳۹۹/۱۲/۲۳

برای خودکشی خیلی خوبه

Erfan Kazemi
۱۳۹۹/۰۱/۲۸

احساس میکنم خیلی سنگین بود!

دانیال
۱۳۹۸/۱۱/۲۲

خدایی خیلی خوبه عالی بود

navidopoi8
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

داستان جالبی داشت زیبا بود روای خیلی خوب اجرا کرد

كامران
۱۴۰۲/۰۳/۲۰

من فکر میکنم مطالعه این کتاب میتونه مفید باشه. ولی گوینده این اثر اشتباهات فاحش در گفتار و بیان مطالب دارد و از همون جملات آغازین من متوجه شدم و حس خوبی نگرفتم از این نمونه کتاب صوتی !

کاربر ۴۷۶۲۵۳۷
۱۴۰۱/۰۴/۲۱

مسخره ترین کتابی‌که خوندم

کاربر ۲۴۰۷۸۰۹
۱۳۹۹/۱۰/۱۶

عالی بود و ذهن رو کاملا به چالش میکشید،واقعا لذت بردم .برای درک بهتر اگر نقدهای کتاب رو بخونید درکش راحتتر می شود

زمان

۴ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۲۳۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۲۳۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان