دانلود کتاب صوتی وقتی نیچه گریست با صدای آرمان سلطان زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی وقتی نیچه گریست اثر اروین  د. یالوم

دانلود و خرید کتاب صوتی وقتی نیچه گریست

معرفی کتاب صوتی وقتی نیچه گریست

کتاب صوتی وقتی نیچه گریست نوشته‌ی اروین د. یالوم یکی از نویسندگان سرشناس قرن بیستم است. یالوم در این اثر تلفیقی از واقعیت، تخیل، روانشناسی و فلسفه را به تصویر کشیده است و به سرنوشت سه تن از بزرگترین روانشناسان و فیلسوفان جهان، فردریش نیچه، زیگموند فروید و یوزف بروئر، می‌پردازد.

این رمان روایت‌گر داستانی جالب و معمایی از روزهای جوانی نیچه است که شما را با مفاهیمی مانند امید به زندگی، مرگ، تنهایی و آزادی آشنا می‌کند.

کتاب صوتی وقتی نیچه گریست با صدای آرمان سلطان‌زاده و ترجمه‌ی سپیده حبیب توسط انتشارات آوانامه منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی وقتی نیچه گریست

کتاب وقتی نیچه گریست اولین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی و به زبان انگلیسی منتشر شد. این رمان یکی از معروف‌ترین آثار روان‌شناختی است که به خاطر داشتن متن تخصصی و اصطلاحات روانشناسی نمی‌توان جنبه آموزشی آن را نادیده گرفت. اروین یالوم برای نوشتن این اثر از نامه‌ها و خاطرات نیچه بهره جسته و بخشی از دیالوگ‌های آمده در کتاب، برگرفته از یادداشت‌های شخصی این فیلسوف بزرگ است.

کتاب صوتی وقتینیچه گریست اثری آموزنده در قالب مکتب اگزیستانسیالیسم است که با زبانی ساده و نثری بی‌نظیر، تقابل سرنوشت و اراده را به تصویر می‌کشد. این کتاب داستان روزهای جوانی و بیماری نیچه را بازگو می‌کند. داستانی غیرواقعی که به روابط بین او و یوزف بروئر، یکی از پایه‌گذاران علم روانشناسی، می‌پردازد ؛ به رغم این که نیچه و بروئر در یک برهه تاریخی زندگی می‌کردند، هرگز دیداری باهم نداشتند.

هدف یالوم از خلق این اثر ماندگار، ارائه مفاهیم عمیق فلسفی و مباحث پیچیده روانشناختی در قالب یک داستان است. او در این کتاب به بخشی از مهم‌ترین عقاید و افکار نیچه اشاره کرده و شما را متوجه دنیای درونی این فیلسوف بزرگ می‌کند.

نیچه کودکی سختی داشت و در این دوران پدر و برادر کوچک‌ترش را از دست داده بود. او تحت تسلط مادر و خواهرش زندگی می‌کرد و در عین حال که دوستشان داشت، از آن‌ها متنفر هم بود. همین موضوع سبب شد فردریش احساس عجیبی نسبت به زن‌ها پیدا کند؛ او در ایجاد یک پیوند پایدار و صمیمی ناتوان بود و همیشه در روابط خود شکست می‌خورد.

کتاب وقتی نیچه گریست شبیه جلسه‌های روان‌درمانی است و شما می‌توانید با مطالعه آن، اطلاعات زیادی در زمینه روانشناسی به دست آورید. تمرکز اصلی این اثر بر درمان وسواس‌های فکری است که هم نیچه و هم بروئر از آن رنج می‌برند.

این کتاب در سال ۲۰۰۷، منبع اقتباس یک فیلم به کارگردانی پینچاس پری و بازی آرماند آسانته، بن کراس و کاترین وینیک شد. لوسیانو کازو نیز تئاتری بر اساس این داستان به نمایش در آورده که لوسیانو سواردی و کلودیو داپاسانو به ایفای نقش در آن پرداخته‌اند.

خلاصه کتاب وقتی نیچه گریست

اروین یالوم در کتاب صوتی وقتی نیچه گریست فردریش را در حالی به تصویر می‌کشد که از افسردگی شدید رنج می‌برد و به خودکشی می‌اندیشد. سالومه که به تازگی دست رد به سینه او زده، خود را مقصر این اتفاق می‌داند و نگران است. این دختر نامه‌ای بی‌نام و نشان برای دکتر بروئر، روان‌پزشک و روان‌درمانگر مشهور اتریشی، ارسال می‌کند که در آن نوشته شده است: «آینده فلسفه آلمان در خطر است!»

سالومه به دیدن دکتر بروئر می‌رود و از او می‌خواهد تا درمان فیلسوف بزرگ آلمانی را بر عهده بگیرد. این دختر روس با توجه به شناختی که از نیچه دارد، به دکتر تاکید می‌کند که او نباید از این دیدار بویی ببرد.

بروئر درخواست سالومه را می‌پذیرد و به ملاقات فردریش می‌رود. او درمان سردردهای میگرنی نیچه را بهانه‌ای برای برگزاری جلسات مشاوره قرار می‌دهد و تلاش می‌کند در طول این جلسات راهی برای دست یافتن به افکار بیمار پیدا کند.

نیچه که مردی باهوش است، متوجه این موضوع می‌شود و از قبول درمان سر باز می‌زند. با این حال بروئر دست از تلاش برنمی‌دارد و در نهایت موفق می‌شود با روش «بیان‌درمانی» به او کمک کند.

شبی نیچه به شدت بدحال می‌شود و با حملات شدید میگرنی دست‌وپنجه نرم می‌کند. در این زمان است که بروئر روش زیرکانه و البته خطرناک خود را به کار می‌گیرد و مشکلات زندگی خود را با او در میان می‌گذارد. دکتر اعتراف می‌کند با وجود این که همسری زیبا به نام ماتیلدا دارد، عاشق یکی از بیماران خود شده است.

حال این نیچه است که سعی دارد بروئر را با حقیقت عشق مخفیانه‌اش روبرو کند و او را به زندگی عادی بازگرداند. گفت‌وگوهای عمیقی که بین این دو نفر شکل می‌گیرد و آن‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود فردریش نیز به حرف آمده و به عجز و ناتوانی خود در ایجاد روابط عاشقانه اشاره ‌کند.

در نهایت نیچه با حقیقت زندگی خود روبرو می‌شود و واقعیتی را که همواره از خود پنهان داشته می‌پذیرد؛ هجوم این افکار تلخ و ناخوشایند است که در این لحظه اشک را از چشمان او جاری می‌سازد.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی وقتی نیچه گریست مناسب افرادی است که شناخت کافی از دنیای فلسفه و روانشناسی ندارند. علاقه‌مندان آثار روان‌شناختی و زندگینامه‌های داستانی نیز از مطالعه این کتاب لذت خواهند برد.

افرادی که به فلسفه، روانشناسی و مسائلی از این قبیل علاقه ندارند، بدون شک با خواندن این کتاب شگفت‌زده خواهند شد و ممکن است مطالعه در این حوزه را ادامه دهند.

چرا باید وقتی نیچه گریست با صدای آرمان سلطان‌زاده را بشنویم؟

کتاب صوتی وقتی نیچه گریست به طرز باورنکردنی‌ای خواننده را با خودش روبرو می‌کند و رویکردی روانشناسی دارد. این کتاب می‌تواند زندگی یکنواخت مخاطب خود را تغییر دهد و وسواس‌های فکری او را درمان کند.

درباره اروین یالوم

اروین د. یالوم متولد سال ۱۹۳۱ میلادی در واشینگتن دی‌سی ایالات متحده آمریکا است. او در سال ۱۹۶۵ از رشته پزشکی دانشگاه بوستون فارغ‌التحصیل شد و مدرک روان‌پزشکی خود را در سال ۱۹۶۰ از دانشگاه نیویورک دریافت کرد.

یالوم در سال ۱۹۶۳ وارد دانشگاه استنفورد شد و به تدریس رشته روانشناسی پرداخت. او در همین دوران، روانشناسی اگزیستانسیال یا هستی‌گرا را ابداع و نام خود را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد. به همین دلیل در سال ۲۰۰۲ اروین یالوم، پدر روانشناسی هستی‌گرا، توانست جایزه انجمن روانشناسی آمریکا را به خود اختصاص دهد.

یالوم نه تنها در روان‌درمانی بلکه در داستان‌نویسی نیز مهارت بالایی دارد و تعدادی از بهترین آثار حوزه روان‌شناختی را به رشته تحریر درآورده است. او از اولین افرادی بود که روانشناسی را از طریق یک داستان آموزش ‌داد و به تدریج توانست آموزش غیرمستقیم را وارد دوره‌های تخصصی روان‌پزشکی کند.

این نویسنده تا به امروز کتاب‌های زیادی را نوشته و منتشر کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان «وقتی نیچه گریست»، «درمان شوپنهاور»، «مامان و معنای زندگی»، «هنر درمان»، «دروغگویی روی مبل» و « پلیس را خبر می‌کنم» را نام برد. او در کتاب‌های «هر روز یک قدم نزدیک‌تر» و «جلاد عشق» خاطرات خود و بیمارانش را با داستان‌هایی ساده روایت کرده است.

بهترین ترجمه فارسی رمان وقتی نیچه گریست

رمان وقتی نیچه گریست یکی از نامدارترین کتاب‌های روانشناسی است که مضامین فلسفی را با ظرافت هرچه تمام از طریق یک داستان مطرح می‌کند. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین آثار روان‌شناختی است که در سال ۱۹۹۲ میلادی توانست جایزه کتاب کالیفرنیا را به خود اختصاص دهد.

این کتاب تا کنون به ۲۷ زبان زنده دنیا ترجمه شده است. در ایران نیز چند مترجم این اثر را به زبان فارسی برگردانده و روانه بازار کرده‌اند؛ ترجمه مهشید میرمعزی، سپیده حبیب و کیومرث پارسای روان و امروزی‌تر هستند و بیشترین قرابت را با متن اصلی رمان دارند.

در میان چند ترجمه موجود از این کتاب، اثر سپیده حبیب را می‌توان به عنوان بهترین نمونه فارسی معرفی کرد. متن این ترجمه، سبک و لحن نویسنده را به بهترین شکل ممکن انتقال می‌دهد و بیشترین وفاداری را به متن اصلی این رمان دارد. این اثر در سال ۱۳۸۹ و توسط نشر قطره منتشر شده است.

از این کتاب اقتباس‌هایی صورت گرفته است؟

فیلم وقتی نیچه گریست در ژانر درام و ساخته کشور آمریکا است. این فیلم با اقتباس از اثر اروین یالوم ساخته و در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد. در این فیلم کاترین وینیک در نقش سالومه، بن کراس در نقش یوزف بروئر و آرماند آسانته در نقش فردریش نیچه حاضر شده‌اند.

پینچاس پری در این فیلم، دیدار تخیلی نیچه و بروئر را به نمایش درآورده به ارتباط پر فراز و نشیب آن‌ها پرداخته است.

نقد کتاب

کتاب صوتی وقتی نیچه گریست را می‌توان به عنوان معروف‌ترین اثر اروین یالوم نام برد که بخشی از تاریخ معاصر فلسفه و روان‌درمانی را به تصویر می‌کشد. او در این کتاب یک گفت‌وگوی فلسفی-روانشناسانه میان علم و حقیقت را بازگو می‌کند. جلسات مشاوره و روان‌درمانی دکتر بروئر، روان‌پزشک اتریشی، و نیچه، فیلسوف بزرگ آلمانی، هسته اصلی این اثر هستند.

یالوم در این داستان ابتدا به پژوهش درمورد فلسفه می‌پردازد و پس از آن، وسواس فکری و تاثیر آن در ضمیر ناخودآگاه انسان را بررسی می‌کند. این نویسنده تمام تلاش خود را کرده است تا روش درمانی اگزیستانسیال یا هستی‌گرایی را از طریق این رمان معرفی کند.

تئودور روزاک که کتاب کورسو را به رشته تحریر درآورده است، درباره یالوم و رمان او می‌نویسد: «وقتی نیچه گریست پس از جلاد عشق گامی رو به جلو برای اروین یالوم محسوب می‌شود. او افکار ژرف انسانی را در لفافه داستانی بی‌نظیر بیان می‌کند. بیش از این چه می‌توان خواست؟»

روزنامه بوستون گلوب در این خصوص می‌نویسد: «این کتاب، تحقیقی موشکافانه و رمانی هوشمندانه و سرشار از تخیل است.» واشنگتن پست نیز می‌نویسد: «کتابی نیرومند و معتبر! شگفتی در لحظه‌ای جادویی و تکان‌دهنده نهفته است.»

درباره آرمان سلطان‌ زاده، گوینده کتاب

آرمان سلطان‌ زاده متولد سال ۱۳۶۶ در بابل است و یکی از شناخته شده‌ترین گویندگان کتاب صوتی است، از سال ۱۳۸۲ تحت نظر استاد‌های بنامی مثل علی محمدی کلاگر و عباس ابوالحسنی و فعالیت تئاتری خود را اغاز کرد و در ۳۰ تئاتر به عنوان بازیگر ایفای نقش کرده و ۴ اثر که خود کارگردانی کرده نیز در کارنامه‌اش دارد. بعد از آشنایی با علی دنیوی ساروی در سال ۱۳۸۸ به رادیو مازندران رفت و به عنوان بازیگر نمایش‌‌‌های رادیویی آغاز کرد.

او سال‌ها در نمایش‌های رادیویی اجرا کرد و بعد از آن از سال ۱۳۹۳ با دیداری کوتاه با دامون آذری مدیرعامل نشر آوانامه در این نشر حضور داشته، همچنین به عنوان گوینده و مدیرتولید مشغول فعالیت شد و تابه امروز ۲۰۰ کتاب صوتی را با صدای زیبایش به گوشمان رسیده است. او درباره‌ی این دیدار گفت:«برای انجام کارهای بزرگ به انگیزه‌ی کافی نیاز داری. دامون آذری استاد ایجاد این نوع انگیزه است.»

در بخشی از کتاب صوتی وقتی نیچه گریست می‌شنویم

نیچه که گله‌های بروئر به وضوح درش بی‌اثر بود، مانند معلمی که به پسر بچه‌ی عجولی پاسخ می‌دهد، گفت: «به موقع چگونه غلبه کردن را به شما خواهم آموخت. شما می‌خواهید پرواز کنید، ولی پرواز را نمی‌توان با پرواز آغاز کرد، ابتدا باید چگونه راه رفتن را به شما بیاموزم و نخستین گام در راه رفتن، درک این نکته است، کسی که از خویش تبعیت نکند، دیگری بر او فرمان خواهد راند. سهل‌تر و بسیار سهل‌تر است که از دیگری اطاعت کنی تا خود، راهبر خویش باشی.» با گفتن این جملات، نیچه شانه‌ی کوچکش را برداشت و مرتب کردن سبیلش پرداخت.

«اطاعت از دیگران، ساده‌تر از فرمان‌برداری از خود است؟ پرفسور نیچه، چرا مرا شخصی‌تر مورد خطاب قرار نمی‌دهید؟ معنای سخنتان را می‌فهمم، ولی آیا با من صحبت می‌کنید، با این سخن چه کنم؟ مرا عفو کنید اگر این گونه زمینی صحبت می‌کنم. در حال حاضر، امیالم دنیوی است. من به دنبال چیزهای ساده‌ام، این که در ساعت سه صبح، خوابی بدون کابوس داشته باشم و از فشاری که بر قفسه‌ی سینم حس می‌کنم، تا حدی رهای یابم. در اینجاست که هراس من لانه کرده است.» و با انگشت به وسط جناغ سینه اشاره کرد.

معرفی نویسنده
عکس اروین  د. یالوم
اروین د. یالوم
آمریکایی | تولد ۱۹۳۱

اروین د. یالوم روانپزشک اگزیستانسیال آمریکایی است. او استاد بازنشسته روانپزشکی در دانشگاه استنفورد و همچنین نویسنده روایت‌های واقعی و تخیلی داستانی و آثار فلسفی و روانشناسانه است.

نظرات کاربران

Salim yazdi
۱۳۹۷/۰۱/۰۳

مشکل صدای آقای سلطان زاده اینست که کتابی که قبلا آن را خوانده ایم شایید هم چند بار خوانده اییم وقتی باصدای زیبا و گرم آقای سلطان زاده میشنوییم برایمان تازگی دارد انگار در متون کلمات و احساسی را پیدا

- بیشتر
خانوم حنا
۱۳۹۷/۰۲/۱۰

خود کتاب زیباست و بسیار آموزنده، هم از نظر تاریخی، هم از نظر فسلفی و روانشناسی. ترجمه کتاب بی نقص است. آرمان خودش به تنهایی جای همه شخصیتها نقش بازی می‌کند مثل هنرپیشه‌های تئاتر. در واقع این فقط یک کتاب صوتی نیست،

- بیشتر
Havisht
۱۳۹۸/۰۵/۰۶

واقعا کتاب عالی ایست و دلم میخواست چنین توانایی ای داشتم اون رو به همه مردم کشورم هدیه بدهم. با اینکه در این کتاب گفتگویی که بین فروید و دکتر برویر و نیچه و سایر افراد صورت گرفته گفتگویی حقیقی

- بیشتر
Mohammad Fallahi
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

این کتاب شاهکار هستش ..‌‌. یکی از دلایلی که این کتاب اینقدر معروف هستش به خاطر نویسنده اش هستش که خودش استاد دانشگاه در رشته روانشناسی هستش حتی کسی هم که از علم روان شاسی اطلاعی نداشته باشه میتونه این

- بیشتر
Pouyan ☔
۱۳۹۸/۱۰/۲۰

با این رمان زندگی کردم دوستی دکتر برویر و نیچه که رفته رفته تا پایان رمان بیشتر میشه و بعضی شباهت اتفاقاتی که برای هردوشون اتفاق افتاده بود برام جالب بود از گوینده خوش صدای ماهر که به زیبایی به تنهایی نقش

- بیشتر
Peyvand
۱۳۹۷/۰۳/۰۹

بی نظیر و با کیفیت ... لذت بردم

Maryam
۱۳۹۷/۱۲/۱۵

این کتاب رو به همه دوست داران فلسفه و روانشناسی پیشنهاد میکنم.👍👍♥️♥️

Feri
۱۳۹۹/۰۷/۲۹

محتوای زیبای کتاب و جملات پرمعنای نیچه کتاب را بی نطیر ساخته و صدای دلنشین جناب آرمان سلطان زاده که دقیقا نقش ها را با صداهای متناسب اجرا می کند، این اثر را به اوج رسانده است. حتما بخوانید

lale
۱۳۹۷/۰۱/۰۵

کتاب چاپی اش رو خوندم، عالیه. زمین نمیذاریدش...حتما بخونیدش مخصوصا اگر نیچه رو دوست دارید.

mahshid T
۱۳۹۷/۱۰/۲۸

فصل سوم را گوش میکنم و زیباست. خوشحالم کتاب را خریدم.

زمان

۱۶ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۹۲۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۶ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۹۲۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۸,۰۰۰
۸۹,۶۰۰
۳۰%
تومان