دانلود کتاب صوتی فلسفه: همه‌ آنچه باید بدانیم با صدای میثم اسکندری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فلسفه: همه‌ آنچه باید بدانیم اثر جولیان  بگینی

دانلود و خرید کتاب صوتی فلسفه: همه‌ آنچه باید بدانیم

معرفی کتاب صوتی فلسفه: همه‌ آنچه باید بدانیم

کتاب صوتی فلسفه: همه‌ آنچه باید بدانیم نوشتهٔ جولیان بگینی و ترجمهٔ مهرداد پارسا است. گویندگی این کتاب صوتی را میثم اسکندری انجام داده و واوخوان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی فلسفه: همه‌ آنچه باید بدانیم

کتاب صوتی فلسفه: همه‌ آنچه باید بدانیم مفاهیم فلسفی را به‌صورت موجز، ساده و گویا توضیح داده است. گفته‌اند که شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند گام ابتدایی شما در درک فلسفه و آموزش در این زمینه باشد. جولیان بگینی (Julian Baggini) که نویسنده و فیلسوفی انگلیسی و نامی آشنا در میان نویسندگان معاصر کتاب‌های فلسفه به حساب می‌آید، علاوه‌بر نوشتن مقالات متعدد برای نشریات گوناگون، بنیان‌گذار و سردبیر مجلهٔ فیلسوف‌ها (The Philosophers' Magazine) نیز بوده است. آنچه جولیان بگینی را به شهرت فراوان رساند، نوشتن کتاب‌هایی با موضوع فلسفه برای مخاطب است؛ به‌نحوی که مردم عادی و نه‌فقط کسانی که در این حوزه تحصیل می‌کنند، بتوانند از محتوای آثار او استفاده و آن‌ها را درک کنند. یکی از کتاب‌هایی که با چنین شرحی منتشر شده، کتاب صوتی «فلسفه: همهٔ آنچه باید بدانیم» (Philosophy) است. فلسفه چیست و چگونه می‌تواند آدمی را در یافتن معنای زندگی یاری کند؟ این کتاب را بشنوید.

شنیدن کتاب صوتی فلسفه: همه‌ آنچه باید بدانیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد چیستی فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی فلسفه: همه‌ آنچه باید بدانیم

«حتی اگر دریابیم که حقیقت و معرفت، اساساً مستلزم چه هستند، شاید باز هم نتوانیم درباره‌ی واقعیت‌های جهان چیزی بگوییم. ممکن است تصور روشنی از چیستی معرفت داشته باشیم، اما هنوز ندانیم که چگونه می‌توانیم به آن دست یابیم و یا واقعاً چه چیزهایی را می‌شناسیم. شاید بدانیم که حقایق ریاضی، انتزاعی و نظری‌اند، و به همین دلیل به مدد استدلال پیشین بتوانیم آن‌ها را بشناسیم، اما وقتی پای مسائل دنیوی‌تری مانند چگونگی فتوسنتز گیاهان به میان می‌آید، ذهن پشت‌میزنشین کاری از پیش نمی‌برد. در این موارد، به مشاهده‌ی تجربی و آزمایش نیاز داریم و وقتی نوبت به پرسش‌هایی از این جنس می‌رسد که چه چیزهایی زندگی آدمی را شکوفا می‌سازند، وضع حتی پیچیدگی بیشتری پیدا می‌کند. زیرا مولفه‌ی ارزش‌گذارانه‌ی قدرتمندی وجود دارد که پیشینی نیست اما انگار ما را به ساحتی ورای مشاهده‌ی صرف می‌برد. این موضوع را در فصل دهم بررسی خواهیم کرد.»

*

«ناگفته پیداست که وقتی نخستین «چرا؟» پرسیده می‌شود، برای پاسخ گفتن به این پرسشِ فلسفی باید دست به کنکاش عمیق‌تری بزنیم و به دیگر پرسش‌های در پسِ آن نیز توجه کنیم؛ و این جریان همین‌طور ادامه می‌یابد. تأمل دربارهٔ این‌که چگونه باید زندگی کنیم، چه در انزوا و چه در جامعه، این پرسش را پیش می‌نهد که «ما چه نوع موجوداتی هستیم؟» و قلمرو دیگری که گاهی انسان‌شناسی فلسفی نامیده می‌شود راه خود را باز می‌کند: ماهیتِ زندگی بشری.

اما برای فهم ماهیتِ موجودات انسانی باید ماهیت جهانی را که در آن زندگی می‌کنیم بفهمیم، و این مسئله ما را به ساحت متافیزیک سوق می‌دهد و حتی به این پرسش هدایتمان می‌کند که آیا کسی هست که تصدیِ این جهان را بر عهده داشته باشد - و بدین قرار به فلسفهٔ دین ره می‌بریم. اما این پرسش‌ها باز هم عمیق‌تر می‌شوند. فهم‌خویش از جهان را بر چه شالوده‌ای بنا می‌کنیم؟ گل سرسبدشان علم است. اما این علم دقیقاً چیست و چگونه عمل می‌کند؟ برای فهم این موضوع به فلسفهٔ علم نیاز داریم.

اما حتی این علم نیست که در بنِ فهم ما نهفته است. برای پرداختن به علم ابتدا باید جهان را در زبان و ادراک بازنمایی کنیم. عجیب است اما این موضوع ما را به همان جایی بازمی‌گرداند که فلسفه آغاز شده بود. ما ابتدا جهان را بازنمایی می‌کنیم، سپس از آن [جهان] پرسش می‌کنیم و عاقبت بازنمایی خودمان از جهان را به پرسش می‌گیریم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۲۱۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۲۱۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان