دانلود خلاصه صوتی هنر ظریف بی خیالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی (خلاصه) اثر مارک منسون

دانلود و خرید کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی (خلاصه)

معرفی کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی (خلاصه)

کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی (خلاصه) نوشتهٔ مارک منسون و ترجمهٔ صدیقه حسینی است. مهدی صفری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی (خلاصه)

احتمالاً بارها برایتان پیش‌ آمده که فکر کنید بسیار به چیزهای دور و اطرافتان اهمیت می‌دهید؛ مثلاً به اینکه چرا دوست‌ قبلیتان عکس خاصی را در اینستاگرام گذاشته است یا اینکه چرا باطری کنترل تلویزیون این‌قدر سریع تمام می‌شود یا اینکه چرا در زندگی‌ هیچ اتفاق ارزشمندی نمی‌افتد؛ بنابراین شاید پیداکردن یک‌چیز مهم و معنادار در زندگی، ثمربخش‌ترین استفادهٔ ممکن از زمان و انرژیتان باشد؛ چون اگر آن چیز مهم و معنادار را پیدا نکنید، انرژیتان صرف مقاصد بی‌ارزش و بی‌اهمیت می‌شود. کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی (خلاصه) می‌خواهد در این زمینه به شما کمک کند. این کتاب، دومین اثر مارک منسون است؛ یکی از نویسندگان خوب حوزهٔ موفقیت و خودیاری که کار اصلی‌اش وبلاگ‌نویسی بوده است. او در این اثر صوتی، شما را با هنری ظریف به اسم بی‌خیالی آشنا می‌کند. منظور از بی‌خیالی در این کتاب، اهمیت‌ندادن به هیچ‌چیز و هیچ‌کس نیست. شما با یادگرفتن هنر بی‌خیالی در واقع یاد می‌گیرد چطور فقط به کارها و امور ضروری اهمیت دهید و وقت خود را صرف چیزهای بیهوده نکنید؛ بنابراین کتاب صوتی حاضر درباره‌ٔ بی‌خیالی نیست؛ بلکه اتفاقاً درباره‌ٔ توجه بیش از حد به اهداف و ارزش‌های کلیدی و بی‌خیالی و بی‌توجهی نسبت به حاشیه‌های دیگر است.

«هنر ظریف بی‌خیالی»، نگاهی جالب و آموزنده به فلسفه‌ای از زندگی است که شاید از نظر افراد بسیاری نادیده گرفته شده باشد. مارک منسون به مخاطبش پیشنهاد می‌کند که به‌جای طرفداری از تکنیک‌های تصویرسازی، مثبت‌اندیشی یا جست‌وجوی خوشبختی، رنج و دشواری‌ای را بپذیرد که همه در زندگی تجربه می‌کنند. نویسندهٔ این کتاب طی ۹ فصل، نظریه‌اش را با مخاطب در میان می‌گذارد. ابتدا از اهمیت جدی‌نگرفتن سخن می‌گوید و سپس مدعی می‌شود که مشکلات حتی می‌توانند خوشبختی بیافرینند. بر خلاف بسیاری نویسنده‌های این حوزه، مارک منسون فصلی را به جملهٔ «شما خاص نیستید» اختصاص داده و در فصل چهارم از ارزش‌ها نمی‌گوید و سپس توضیح می‌دهد ما چگونه همواره در حال انتخاب هستیم و اشتباه نیز امری بدیهی است و نمی‌شود آن را از زندگی حذف کرد. نویسنده در فصل هفتم، شکست را مسیری برای پیشرفت تلقی می‌کند و پس از آن دربارهٔ اهمیت نه‌گفتن با شنونده به بحث می‌نشیند. این کتاب همچون زندگی با مرگ به پایان می‌رسد و نویسنده، فصل آخر را با عنوان «مرگ اجتناب‌ناپذیر است» نوشته است. در مجموع، «هنر ظریف بی‌خیالی» می‌تواند گزینه‌ای ایدئال باشد برای کسانی که دوست دارند تلنگرهای کمی جدی دریافت کنند تا بتوانند به زندگیشان تکانی دهند، خود را به چالش بکشند و دربارهٔ زندگی بدون اهمال‌کاری و نیز بدون فکر و خیال، مطالبی بیاموزند.

شنیدن کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی (خلاصه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی (خلاصه)

«صرفاً درک این موضوع که ما می‌توانیم درباره‌ی نحوه‌ی واکنش به چیزهایی که برایمان رخ می‌دهند تصمیم‌گیری نماییم، می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد. تفسیر چیزی که برایمان رخ می‌دهد، به انتخاب خود ماست. بنابراین هدف این است که یاد بگیریم چطور واکنشمان را انتخاب کنیم؛ به‌گونه‌ای که مسئولیت آن را پذیرفته باشیم و زندگی خود را در مسیر مثبت هدایت نماییم. وقتی متوجه این باشیم که در نحوه‌ی تفسیرمان از شرایط حق انتخاب داریم، پس به‌تدریج باید مسئولیت هر چیزی را در زندگی خود بپذیریم. این لزوماً به این معنا نیست که گناه هر چیزی را بپذیریم که برایمان رخ می‌دهد؛ اگرچه گاهی چنین می‌شود. بیشتر به این معناست که اذعان نماییم مسئولیت رسیدگی به زندگی خود را برعهده داریم. هیچ‌کس یا هیچ‌چیز، مسئول ما یا تصمیمات ما نیست. وقتی کسی به طریقی ما را به اشتباه بیندازد، خودِ او مقصر پیامدهایش است؛ ولی حالا ما مسئول حل‌وفصل هر مشکلی هستیم که برایمان به جا مانده است. اگر تمام وقتمان را صرف این کنیم که دیگران را بابت مشکلاتمان مقصر بدانیم، به ذهنیت قربانی تن داده‌ایم و برای همیشه بدون تغییر باقی می‌مانیم.»

معرفی نویسنده
عکس مارک منسون
مارک منسون
آمریکایی | تولد ۱۹۸۴

مارک منسون (مارک منسن) وبلاگ‌نویس آمریکایی است که کتاب‌های خودیاری او در سراسر دنیا پرفروش و محبوب هستند. در ایران هم از هر کتاب او چندین ترجمه وارد بازار شده و به خاطر صمیمت و خودمانی بودن آثارش، کتاب‌هایش خیلی زود مخاطب‌های زیادی پیدا کرده‌اند. او پیش از اینکه تبدیل به نویسنده‌ی کتاب‌های خودیاری شود، یک بلاگر شناخته‌شده و تاثیرگذار بود که محتواهایی درمورد فرهنگ، پیدا کردن شریک عاطفی دلخواه، روابط انسانی، بهبود مهارت‌های ارتباطی، تصمیم‌گیری و... تولید و منتشر می‌کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۱۳۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۱۳۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان