دانلود کتاب صوتی راه و روش ایکیگای با صدای میلاد فتوحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی راه و روش ایکیگای اثر تیم تاماشیرو

دانلود و خرید کتاب صوتی راه و روش ایکیگای

معرفی کتاب صوتی راه و روش ایکیگای

کتاب صوتی راه و روش ایکیگای نوشتهٔ تیم تاماشیرو و ترجمهٔ سیدمهدی میرزایی است. گویندگی این کتاب صوتی را میلاد فتوحی انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی آموزه‌هایی برای یافتن شادی و زیستن بر اساس هدف زندگی.

درباره کتاب صوتی راه و روش ایکیگای

کتاب صوتی راه و روش ایکیگای بر روش‌های مهربانی و شادکردن دیگران تأکید است. نویسنده با زبانی ساده، هدف خود را از نوشتن این کتاب با خواننده به اشتراک گذاشته و گفته است که می‌خواهد به مفهوم ایکیگای یا قدر زندگی بپردازد. ایکیگای، هدف و مقصودی است که به‌خاطر آن هر روز صبح از جا برمی‌خیزیم و روز خود را آغاز می‌کنیم. ایکیگای کار روزمره‌ای است که انجام می‌دهیم و برای ما و دیگران معنادار است. شاید در حال حاضر، ایکیگای شما برایتان نامشخص و ناآشنا باشد، اما با این کتاب صوتی می‌توانید آن را بشناسید. نویسنده همچنین دو تعریف متفاوت از دو واژهٔ «شغل» و «کار» ارائه می‌دهد که البته در میان عامهٔ مردم این دو مفهوم تا حدودی درهم تنیده شده است. به‌عقیدهٔ تیم تاماشیرو، واژهٔ شغل عبارت است از منصب و موقعیتی مستمر همراه با کسب حقوق. داشتن شغل جزو واجبات زندگی است؛ زیرا زیستن با هزینه و مخارج همراه است. اما مفهوم «کار» متفاوت است. کار عبارت است از فعالیتی ذهنی یا فیزیکی در راستای رسیدن به هدف یا نتیجه. کار همان چیزی است که با اراده و اختیار انجام می‌دهیم و نتیجهٔ آن معنادارترشدن وجود خود ما است. با این کتاب صوتی همراه شوید تا آموزه‌هایی برای یافتن شادی و زیستن بر اساس هدف زندگی را به دست آورید.

شنیدن کتاب صوتی راه و روش ایکیگای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تیم تاماشیرو

تیم تاماشیرو مجری سابق رادیو سی.بی.سی. است. او به مفهوم «ایکیگای» یا قدر زندگی علاقهٔ بسیاری دارد. ایکیگایِ او (لذت‌بخشیدن) باعث شده که شغل‌ها و تجربه‌های شیرین و خوشایندی داشته باشد. او در کنار ستاره‌های موسیقی راک نوازندگی کرده و در شرکت‌های بزرگ فعالیت هنری داشته و چندی مجری تلویزیون بوده است و سپس نویسنده شده است. تیم تاماشیرو یک خوانندهٔ مشهور موسیقی جاز است و چند آلبوم به بازار عرضه کرده است. او عاشق ماجراجویی و داستان‌گویی است و یک‌بار با پیانوی معلق در هوا اجرا کرده و آواز خوانده؛ همچنین در مجموعهٔ تدتاک سخنرانی کرده است. او عاشق ارتباط با مردم و خنداندن و سرگرم کردن آن‌ها است.

بخشی از کتاب صوتی راه و روش ایکیگای

«هر انسانی در برهه‌هایی از زندگی خود با این پرسش روبه‌رو شده است که در زندگی چه هدفی دارم؟ این پرسش همیشه مطرح بوده است، اما اکثر افراد در طول زندگی برای آن پاسخی پیدا نمی‌کنند. در کتاب حاضر، برآنیم تا هدف زندگی را برای خواننده، ممکن و قابل دسترسی کنیم.

هر انسانی در برهه‌هایی از زندگی خود با این پرسش روبه‌رو شده است که در زندگی چه هدفی دارم؟

اغلب گفته می‌شود که بهترین پاسخ برای حل یک معما ساده‌ترین پاسخ است. ایکیگای همان پاسخ ساده است و فقط چهار دستورالعمل دارد.

اگر می‌خواهید هدف خود را در زندگی درک کنید، به این نکات توجه کنید: ۱) شما با مسئله‌ای معنوی و روانی روبه‌رویید که باید حل شود. ۲) برای یافتن راه‌حل‌های لازم، چه کارهایی از شما ساخته است؟ خب، در مورد خودم، باید بگویم که من کارهایی انجام دادم که به موقعیت‌ها و ماجراجویی‌هایی بسیار عجیب و دور از ذهنی منجر شد؛ اما مسیر جست‌وجوی معنا و هدف در زندگی از دورهٔ خامی و جوانی آغاز می‌شود، زمانی‌که هنوز طراوت و انرژی جوانی درون رگ‌های ما غلیان دارد. برای بسیاری از افراد، این زمان با اتمام دورهٔ دبیرستان شروع می‌شود؛ اما بعد از آن چه اتفاقاتی می‌افتد؟

اگر می‌خواهید هدف خود را در زندگی درک کنید، به این نکات توجه کنید:

۱) شما با مسئله‌ای معنوی و روانی روبه‌رو هستید.

۲) برای یافتن راه‌حل‌های لازم، چه کارهایی از شما ساخته است؟

به‌طور معمول نوجوانان، پس از اتمام دورهٔ دبیرستان هدفی ندارند و نمی‌دانند که قرار است در زندگی چه کنند. در بهترین حالت، ممکن است حدس و گمان‌هایی در سر بپرورانند، چیزی که همهٔ ما تجربه‌اش را داریم. در هجده سالگی به دنبال این هستیم که زیبا و جذاب باشیم و یک دوست و همراه پیدا کنیم؛ یعنی تحت تأثیر هورمون‌هایمان هستیم. دوست داریم فیزیک خود را به رخ دیگران بکشیم و تا حد امکان چیزهای مخصوص بزرگسالان را تجربه کنیم. به گفتهٔ کارل یونگ، نام جوانان در این دوره «ورزشکار» است. طبیعت آن‌ها بر همه‌چیز غلبه دارد و باعث می‌شود جوانان در این سنین اندام و بدن‌های جوان خود را به‌نحوی نشان دهند تا دوست و همراهی پیدا کنند.

من معمولاً هنگام سخنرانی برای فارغ‌التحصیلان، جمله‌ای را می‌گویم که به‌طور غلط به بودا نسبت داده شده است: «وظیفهٔ شما این است که وظیفهٔ خود را کشف کنید و سپس با تمام وجود خود را وقف آن کنید.» این جمله از بودا نیست، اما بااین‌حال بسیار ظریف و پرمغز است و اشاره به ایکیگای دارد.

من در سال ۱۹۸۷، جوانی بیست ساله بودم با موهای بلند، سبیل‌های نازک و لبخندی سرشار از شوق. هیچ‌چیز در زندگی نداشتم و معتقد بودم که در آینده شغل‌های خوب و با درآمدی نصیب من خواهد شد. چیزی به نام هدف زندگی وجود نداشت؛ اما ندای درونی من همواره می‌گفت که زندگی فراتر از این چیزهاست.

وظیفهٔ شما این است که وظیفهٔ خود را کشف کنید و سپس با تمام وجود، خود را وقف آن کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۳۳۲٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۳۳۲٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۶,۰۰۰
۶۰,۲۰۰
۳۰%
تومان