دانلود کتاب رمان صوتی دالان بهشت (کامل) + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دالان بهشت اثر نازی صفوی

دانلود و خرید کتاب صوتی دالان بهشت

نویسنده:نازی صفوی
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۱از ۳۹۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دالان بهشت

کتاب صوتی دالان بهشت نوشته‌ی نازی صفوی که سومین کتاب پرفروش ۱۴ سال اخیر بوده است، ماجرای عشق دختر و پسر جوانی را روایت می‌‌کند که کارشان به خاطر توقع‌های زیاد دختر، به جدایی می‌کشد. پسر می‌رود و زندگی دوباره تشکیل می‌دهد و دختر در تنهایی خودش، متوجه اشتباهش می شود.

درباره کتاب صوتی دالان بهشت

کتاب صوتی دالان بهشت داستان دختری از خانواده‌ی بازاری به اسم مهناز است که در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شده و زندگی راحتی دارد، پسر همسایه محمد او را دوست دارد و از مهناز هنگامی که تنها ۱۷ سال دارد خواستگاری می‌کند. این دو زندگی مشترک خود را شروع می‌کنند، اما سن کم مهناز باعث رفتار‌های خامی می‌شود که موجب به هم خوردن ازدواجشان می‌شود. محمد بعد از طلاق مهاجرت می‌کند و مهناز در تمام این سال‌ها به اشتباهاتش در زندگی مشترکش فکر‌ می‌کند و سعی می‌کند رشد کند، محمد بعد از ۸ سال برمی‌گردد و این دو همدیگر را ملاقات می‌کنند و متوجه می‌شوند هنوز همدیگر را دوست دارند.

راوی رمان صوتی دالان بهشت مهناز است، دختری که از زندگی نوجوانی خود بدون هیچ درکی به زندگی زناشویی وارد می‌شود، البته او با سنت و کلیشه و یا به‌خاطر اجبار و فقر تن به این ازدواج نمی‌دهد، بلکه با میل خود با محمد ازدواج می‌کند. در ابتدای داستان محیطی شیرین وجود دارد، سپس مشکلات مهناز و محمد شروع می‌شود. محمد برخلاف مهناز پسری جاافتاده و باتجربه است و با وجود رشد در خانواده‌ای با عقاید مذهبی در برخورد با مشکلات زناشویی‌اش منطقی است. طلاق آنها زمینه‌سازی برای خودشناسی مهناز است و در راهی قرار می‌گیرد که می‌خواهد نقاط‌ ضعفی که باعث از بین رفتن رابطه‌اش شده را درست کند.

نظرات درباره این کتاب متفاوت‌اند و بسیاری نگاه کتاب به طلاق را براساس نظریات و یا روان‌شناسی نمی‌دانند و عقده دارند همگی نظر شخصی نویسنده است. نازی صفوی در مورد شخصیت‌های کتابش، دالان بهشت، گفته است: «شاید اون عشقی را که من نسبت به مادربزرگ خودم داشتم به خانم‌جون دالان بهشت هم منتقل شده؛ اون شیطنت و حاضرجوابی‌هایش. خوشحالم که خانم‌جون دلنشین است. همه دوستش دارند. فرق نمی‌کند مرد و زن و سن بالا و سن پایین؛ همه دوستش دارند.»

او همچنین گفته است: «دالان بهشت را به اصرار یکی از دوستانم به چاپ رساندم و هیچ قصدی برای نویسنده شدن و چاپ کتاب نداشتم و ندارم. ولی خوشبختانه کتاب با استقبال خوانندگان روبرو شد. این برخوردها و نامه‌های مردم است که همچنان به من روحیه می دهد. حتی هفته پیش در آمریکا کتاب دالان بهشت ترجمه شد و من از کشورهایی مثل استرالیا، انگلیس، کانادا نامه و ایمیل دارم. نوشتن «دالان بهشت» از یک یادداشت کوچک پشت جعبه دستمال کاغذی ماشین شروع شد؛ وقتی که پشت چراغ قرمز گیر کرده بودم.» این رمان بعد از رمان‌های «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» و «بامداد خمار» به پرطرفدارترین رمان ایرانی در دهه ۷۰ و ۸۰ تبدیل شد.

چرا باید این کتاب را گوش بدهیم؟

یکی از نقاط قوت کتاب صوتی دالان بهشت شخصیت‌های باورپذیرش است، انسان‌هایی که بد یا خوب نیستند و تنها خطا‌هایی انجام می‌دهند و برای همین شخصیت‌ها کاملا قابل درک است. شخصیت‌پردازی قوی شخصیت‌های داستان، این کتاب را یک پله بالاتر از رمان‌های هم‌رده‌ی خود قرار داده است. در دالان بهشت، برخلاف بسیاری از داستان‌های مشابه، اثری از شخصیت‌های کاملا سیاه و یا کاملا سفید دیده‌ نمی‌شود. ما در دنیای داستانی نوشته‌ی نازی صفوی، عموما با انسان‌های باورپذیری روبه‌رو هستیم که معصوم از خطا و اشتباه نیستند و گاه به سفیدی نزدیک می‌شوند و گاه تیره می‌شوند؛ انسان‌هایی که ترکیبی از سفیدی و سیاهی هستند و بیشتر از خوب یا شر مطلق، خاکستری به‌حساب می‌آیند. همین خصوصیت شخصیت‌ها و سیر روایی داستان، از دالان بهشت، داستانی با پرداخت قوی ساخته است که می‌تواند توقع‌تان از یک رمان خوب را برآورده کند.

شنیدن کتاب صوتی دالان بهشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی دالان بهشت در وهله اول یک رمان عاشقانه است. پس هر کسی که دوست دارد با رمانی عاشقانه، به زندگیش رنگ و بوی عشق بدهد، این رمان می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب برای مطالعه باشد. در وهله دوم، به این رمان می‌توان به عنوان پدیده‌ای جامعه‌شناسانه هم نگاه کرد. به هر حال یکی از رمان‌های پرمخاطب و پرطرفدار ایرانی است. رمانی که نشان‌دهنده تضادها در زندگی در حال گذار از سنت ایرانی را در دهه ۷۰ نشان می‌دهد. برای همین می‌توانید بینش خوبی را نسبت به سبک زندگی قشر متوسط در این بازه زمانی با خواندن این رمان به دست آورید. و در نهایت، اگر جزو آن دسته‌ای هستید که در همان زمان اوج محبوبیت این رمان، آن را خوانده‌اید، اما حالا می‌خواهید دوباره به دنیای آن برگردید تا خاطره‌هایتان زنده شوند، پیشنهاد می‌کنیم، با شیوه‌ای جدید مهمان دنیایش شوید؛ یعنی آن را بشنوید. آنالی طاهریان که تا به حال تجربه تهیه کتاب‌های صوتی مختلفی را داشته، به خوبی از پس منتقل کردن لحن و حس این رمان هم برآمده است.

درباره نازی صفوی

نازی صفوی نویسنده‌ی ایرانی معاصر متولد سال ۱۳۴۶ است. او بسیار علاقه‌مند به خواندن کتاب‌های روان‌شناسی و آثار کلاسیک ادبیات فارسی مثل حافظ و مثنوی معنوی است. او نوشتن را از سن کم آغاز کرد و در سال ۱۳۷۸ با انتشار رمان دالان بهشت وارد بازار نشر شد. کتاب دالان بهشت او سومین کتاب پرفروش ۱۴ سال اخیر بوده است.

نازی صفوی در نوشتن به سبک خاصی پایبند نیست و از حس خود کمک می‌گیرد، او در این‌باره می‌گوید: «نوشتن برای من شغل نیست. نتوانست من را مجاب کند. برای من کسب نشد. برای من عشق بود. احساس کردم که این چه وسیله‌ی قشنگی است که می‌شود به وسیله‌ی آن با خیلی ارتباط برقرار کرد. این آدم‌هایی که این‌قدر صحبت می‌کنند، دغدغه فرهنگی دارند. مثل همه چیز دغدغه‌یابی که خیلی هنر است. حل دغدغه مهم نیست. همه می‌گویند ما دغدغه‌ی فرهنگی داریم. کو دغدغه فرهنگی‌تان؟ من ادعای نویسندگی ندارم برای همین هم خیالم راحت است. خیلی به جمع‌های نویسندگی و روشنفکری که می‌نشینند و درباره‌ی کتاب‌ها صحبت می‌کنند رفتم اما خودم را بر اساس تعاریف موجود، نویسنده ندیدم. نوشتن برای من این بود. به نظر من اسلوبی که برای نوشتن هست، وحی منزل نیست، سلیقه است. عقیده است. شاید نوشتن هم نوعی راه برای رسیدن به خداست. می‌بینیم همه جا می‌خواهند مهندسی نوشتن را یاد بدهند، من جزو آدم‌هایی نیستم که بخواهم مهندسی یاد بگیرم. نوشتن، یک جور خلاقیت است؛ مثل شعر گفتن. خودش می‌آید. شما را مجبور می‌کند به نوشتن. شما نمی‌توانید به خودتان فشار بیاورید و بنویسید، به نظرم چیزی می‌شود که برای دیگران قابل توجه نمی‌شود.»

نازی صفوی بعد از انتشار رمان دالان بهشت کتاب «برزخ اما بهشت» را منتشر کرد و توجه مخاطبان را به خود جلب کرد و با کتاب «تا بهشت راهی نیست» مجموعه‌ی سه‌گانه‌ی خود را کامل کرد. کتاب‌هایش فضای سالمی دارد که به راحتی می‌توان ارتباط برقرار کرد و او می‌گوید: «ذهن من خودش سانسور دارد. یک حیای خاصی نسبت به یک سری چیزها دارد.»

تکه‌هایی از کتاب صوتی دالان بهشت

ایستاد. رویش را برگرداند و دهانش را باز کرد، ولی آنچه نباید شود، شده بود. اختیارم را از دست داده بودم. فکر کردم، حالا که دارد می‌رود، بگذار لااقل حرف‌هایم را بزنم. این‌بار دیگر زیر آوار نمی‌مانم. فریاد می‌زدم و خودم نمی‌فهمیدم چه جوری تمام حرص و غصه‌ام را بیرون ریختم. من یه بچه بودم. فقط شونزده سالم بود. تو برام از محبت گفتی. از عشق گفتی و اینکه دوستم داری. منو از عالم بچگی کشیدی بیرون. بهترین سال‌های عمرمو با حرف‌هایی پر کردی که بقیه زندگیمو به آتیش کشید. دیگه نه بچه بودم نه دختر، نه یه زن، می فهمی؟! نه، نمی‌فهمی. نمی‌فهمی چقدر سخته بهترین سال‌های عمرت، یکی مدام توی گوشت بگه که عزیزی، تو رو با بندبند وجود به خودش وابسته کنه، بعد مثل یه آشغال بندازه دور، بیچاره و تنها با دردی توی دلت که برای هیچ‌کس نتونی بگی. فکر کردی خیلی مردی که به همه گفتی من گفتم، نه؟! نه، محمد آقا، مردونگی این بود که وایسی ببینی با خود من چه کار کردی؟! خیلی برات مهمه بدونی چرا ازدواج نکردم؟! برای اینکه نتونستم… برای اینکه هنوز…

نظرات کاربران

misbeliever
۱۴۰۰/۰۴/۱۸

« خدایا چقدر نفهم و کودن بودم که درک نمیکردم حس و حسادت زنانه کجا و غیرت و تعصب مردانه کجا...!!!» این کتاب رو چند سال پیش خوندم...مثل اکثر کتابهای پر فروش بود که نه محتوا داشت نه آموزنده بود...باید افسوس

- بیشتر
monalisa
۱۳۹۸/۱۱/۰۹

خاطره انگیز ترین رمان دوران نوجوانی من! من تونستم از هر فصلش چیزی برای خودم بردارم!♡

بهاران
۱۳۹۹/۰۱/۳۱

این رمان موضوع عاشقانه خوب و آموزنده ای داشت به نظر من بیش از حد شخصیت دختر داستان لوس و کم دانش و پسر داستان پخته و با تجربه نشون داده شده فکر میکنم سن بلوغ دو شخصیت واقعی به

- بیشتر
🌟 najme🌟
۱۳۹۷/۰۴/۲۹

دوسش داشتم یه حس خاصی داره کتابش

آیسا
۱۳۹۸/۱۰/۰۳

به نظر من این کتاب برای نوجوان هایی تو سن۱۵تا ۱۹ سال مناسبه من خودم تو این سن خوندم و خیلی کتاب تاثیرگذاری بود برای من در اون دوران

Fatemeh.sh
۱۳۹۹/۰۵/۱۷

من دقیقاً این کتاب رو تو خونه دارم و بیشتر از ۱۰بار خوندم.هربار که میخوندم انگار بار اول بود که میخونم

ppparvaneee
۱۳۹۶/۱۰/۰۴

به نظر من ک خیلی قشنگ بود ازش درس های قشنگی گرفتم توصیه اش میکنم مخصوصا ب دخترای شاید پرتوقع و سختی ندیده ای مثل خودم !

Mahsa Sadooghi
۱۳۹۶/۱۱/۰۹

خیلی سال‌ پیش این کتاب رو خوندم.ولی جزو بهترین رمان های ایرانی هست که تا به حال خوندم.عااالی

فاطمه
۱۳۹۶/۱۰/۲۵

باتعریفهایی که ازش کردید، دوست دارم داستانشوبشنوم! ولی گرونه خیلی!

الناز باقرزادگان
۱۳۹۹/۰۹/۰۳

گویندگی و اجرا که عالی بود. داستان پردازی هم انقدر عالی بود که انگار روایت یک سرنوشت واقعی بود. خیلی لذت بردم عالی بود واقعا خوشحالم که صوتی ش رو گوش دادم

زمان

۱۶ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۵۱۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۸

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۶ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۵۱۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۸

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
۸۴,۰۰۰
۳۰%
تومان