دانلود کتاب صوتی آری به زندگی با صدای محسن زرآبادی پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آری به زندگی اثر ویکتور فرانکل

دانلود و خرید کتاب صوتی آری به زندگی

معرفی کتاب صوتی آری به زندگی

کتاب صوتی آری به زندگی نوشتهٔ ویکتور فرانکل و ترجمهٔ زهره مرصوص است. محسن زرآبادی پور و وحید مرتضوی کیاسری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و شادن پژواک آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی آری به زندگی

ویکتور فرانکل گفته است که عبارت «آری به زندگی» بخشی از ترانه‌ای بود که زندانیان هم‌قطارش در ۴ اردوگاهی که درِشان زندانی بود، زیر لب زمزمه می‌کردند. زندانیان که بیشتر وقت‌ها از کار سخت روزانه و جیرهٔ غذایی اندک خسته و بی‌رمق بودند، مجبور بودند این ترانه را بارها بخوانند. یکی از بازماندگان این اردوگاه‌ها در این‌باره گفته است که این ترانه را «با نفرتِ تمام» می‌خواندند. کتاب صوتی آری به زندگی (در کشاکش ناملایمات) مجموعه‌ای کوتاه و بسیار باارزش از سخنرانی‌های ویکتور فرانکل، روان‌شناس مشهور اتریشی و مبدع شیوهٔ «معنادرمانی» در سال ۱۹۴۶ میلادی است. او این مطالب را ۱۱ ماه پس از آزادی از زندان آشویتس در اختیار انسان‌های جهان قرار داد. او در این اثر صوتی افکار خود را درمورد معنا، انعطاف‌پذیری و اهمیت پذیرش زندگی حتی در شرایط سخت توضیح داده است. این شخصیت دنیای معاصر باور دارد که اگر نتوانیم سرنوشت خود را تغییر دهیم، دست‌کم می‌توانیم آن را بپذیریم، با آن سازگار شویم و احتمالاً بر مشکلات درونی غلبه کنیم. این رویکرد بخشی از مکتبی به نام «درمان اگزیستانسیالیستی» است که به مسائل مهم زندگی مانند مقابله با رنج و مرگ می‌پردازد. فرانکل تصریح کرده است که وقتی شخص تعریف واضح و روشنی از هدف داشته باشد، عملکرد بهتری در این زمینه خواهد داشت. درمان‌های وجودی‌ از جمله نسخهٔ ارائه‌شده توسط ویکتور فرانکل‌، بخشی خاص از جنبش روان‌شناختی اومانیستی است که در دههٔ ۱۹۷۰ شکوفا شد و در دهه‌های بعدی ادامه یافت‌.

شنیدن کتاب صوتی آری به زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل با نام کاملِ «ویکتور ایی. فرانکل» استاد عصب‌شناسی و روان‌پزشکی دانشگاه وین بود. او به‌مدت ۲۵ سال ریاست پلی‌کلینیک عصب‌شناسی وین را بر عهده داشت. معنادرمانی و تحلیل وجودی که او بنیان‌گذارش بود نیز به‌عنوان «سومین موج روان‌درمانیِ مکتب وین» شناخته می‌شد. فرانکل در دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد، متدیست جنوبی و دوکِین در کرسی استاد مدعو قرار داشت و در دانشگاه‌های بین‌المللی سن‌دیه‌گو و کالیفرنیا در ایالات‌متحده استاد تراز اول معنادرمانی بود.

ویکتور فرانکل در سال ۱۹۰۵ در وین به دنیا آمد. او دکترای خود را در رشتهٔ پزشکی از دانشگاه وین دریافت کرد و پس‌ازآن نیز دکترای دیگری در فلسفه گرفت. در خلال جنگ جهانی دوم، ۳ سال را در اردوگاه آشویتس، داخائو و اردوگاه‌های دیگر سپری کرد. به‌مدت ۴ دهه سخنرانی‌های بی‌شماری را در سراسر دنیا ارائه کرد. او ۲۹ دکترای افتخاری از دانشگاه‌های آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی دریافت کرد. جوایز زیادی از جمله جایزهٔ اسکار فیستر را از سوی انجمن روان‌پزشکان آمریکا و نیز عضویت افتخاری آکادمی علوم اتریش را دریافت کرد. ۳۹ کتاب فرانکل به ۵۰ زبان منتشر شده است. از نسخهٔ انگلیسی کتاب مشهور او، «انسان در جست‌وجوی معنا»، میلیون‌ها نسخه در جهان به فروش رفته است. این کتاب مطابق با نظرسنجی کتابخانهٔ کنگره و کانون کتاب ماه، در فهرست «۱۰ کتاب تأثیرگذار آمریکا» قرار گرفت.

ویکتور فرانکل در سال ۱۹۹۷ در وین درگذشت. کتاب «آری به زندگی در کشاکش ناملایمات» یکی دیگر از آثار مکتوب اوست. جملهٔ «زمان، بزرگ‌ترین نعمتی است که در بدو تولد به ما اعطا می‌شود و تنها چیزی است که به هنگام مرگ باید آن را باز پس دهیم. ما چگونه از این نعمت بهره می‌بریم؟» از اوست.

بخشی از کتاب صوتی آری به زندگی

«یکی از نتیجه‌هایی که می‌خواستیم در فصل اول بهش برسیم این بود که اگه زندگی معنایی داره پس رنج هم باید معنایی داشته باشه. بی‌گمان بیماری هم جزوی از رنجه. می‌گیم «جزئی از» چون رنج و بیماری یکی نیستند. کسی که بیمار نباشه ممکنه رنج بکشه. و ممکنه بیمار باشه اما رنجی نکشه. رنج امری به‌کلی انسانیه که به خودی خود و از ازل بخشی از زندگی انسان بوده که در بعضی شرایط دقیقاً همین بی‌رنجیه که می‌تونه نوعی بیماری باشه. این مورد به‌خصوص رو در وضعیت‌هایی می‌بینیم که عموماً تحت عنوان بیماری‌های روانی شناخته می‌شن که همون بیماری‌های مربوط به ذهن هستند. ذهن نمی‌تونه بیمار باشه. تنها چیزی که می‌تونه بیمار بشه روانه. در بسیاری از بیماری‌های روانی این موارد مشخص شده که ناتوانی از رنج کشیدن خودش یک نشانه‌ی بیماریه. هر پیش‌آمدی که شخصی نرمال رو آشفته و پریشان می‌کنه، برای کسی که ظرفیت رنجش بر اثر یک بیماری روان‌شناختی مختل شده بی‌معناست. نه تکونش می‌ده و نه اصلاً تأثیری بر اون داره.»

معرفی نویسنده
عکس ویکتور فرانکل
ویکتور فرانکل
اتریشی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۹۷

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک و نویسنده اتریشی است که اوایل قرن بیستم در وین به دنیا آمد و از سال‌های دبیرستان در مسیر روانکاوی و خلق تئوری‌های جدید آن گام برداشت و تا پایان قرن بیستم در همین مسیر حرکت کرد؛ او زاده ۲۶ مارس سال ۱۹۰۵ است و در سال ۱۹۹۷ در سن نودودوسالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۳۷۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۳۷۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان