دانلود کتاب صوتی پیرمرد و دریا با صدای اشکان عقیلی‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی

دانلود و خرید کتاب صوتی پیرمرد و دریا

انتشارات:رادیو گوشه
امتیاز:
۴.۲از ۳۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پیرمرد و دریا

کتاب صوتی پیرمرد و دریا نوشتهٔ ارنست همینگوی و ترجمهٔ احمد کسایی پور و با صدای اشکان عقیلی‌پور است و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است. پیرمرد و دریا از مشهورترین داستان‌های همینگوی و شاهکارهای ادبیات دنیاست که چند فیلم سینمایی نیز از آن ساخته شده است. داستان پیرمرد و دریا، تلاش‌های یک ماهیگیر پیر برای صید یک نیزه‌ماهی بزرگ است. پیرمرد و دریا برای ارنست همینگوی جوایزی مانند جایزهٔ پولیتزر و نوبل را به ارمغان آورده است.

درباره کتاب صوتی پیرمرد و دریا

پیرمردی که به‌تنهایی در خلیج ماهی‌گیری می‌کرد، هشتاد و چهار روز بود که هیچ صیدی به دست نیاورده بود. چهل روزِ اول پسری با او همراه بود؛ اما بعد از گذشت چهل روز که حتی یک ماهی هم نگرفته بود، والدین پسر به او گفته بودند که پیرمرد قطعاً آدمِ بسیار بدشانسی است و پسر به دستور آن‌ها به قایقِ دیگری رفت و در هفتهٔ اول سه ماهی بزرگ شکار کرد. پسر از اینکه می‌دید پیرمرد هر روز با قایق خالی برمی‌گشت ناراحت می‌شد و همیشه از قایق پایین می‌آمد تا به او کمک کند و دستهٔ طناب‌ها یا قلاب‌های ماهی‌گیری و نیزه و بادبان‌های پیچیده‌شده به دکل را برای او حمل می‌کرد.

پیرمرد لاغر و نزار بود و پشت گردنش چین و چروک‌های عمیق داشت. لکه‌های قهوه‌ای سرطانِ خوش‌خیمِ پوست که ناشی از بازتابِ نور خورشید بر دریای استوایی بودند، بر روی گونه‌هایش دیده می‌شد. همچنین به خاطر گرفتن ماهی‌های سنگین روی طناب‌ها، زخم‌های عمیقی روی دست‌هایش وجود داشت؛ اما هیچ کدام از این زخم‌ها تازه نبودند.

باید ببینیم پیرمرد پس از این، می‌تواند یک بار دیگر انتقام خود را از دریا بگیرد و توانایی‌اش را به خود و دیگران ثابت کند؟

پیرمرد و دریا حماسهٔ رویارویی انسان با طبیعت است؛ طبیعتی که در وجه نمادین خود، جنبه‌ای دیگر از شخصیت آن انسان است. در این رمان عظیم، این کشمکش به نحوی پیش می‌رود که شنونده دیگر نمی‌داند پیرمرد همان پیرمرد سابق است یا خود به ماهی بزرگی تبدیل شده است؟!

شنیدن کتاب صوتی پیرمرد و دریا را به چه  کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های خارجی به‌ویژه شاهکارهای ادبی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ارنست همینگوی

ارنِست میلر هِمینگوی متولد ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ – درگذشته ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ است. او از نویسندگان بسیار مشهور معاصر ایالات متحده آمریکا و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات بوده است. او از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، مشهور به وقایع‌نگاری ادبی شناخته می‌شود.

ارنست همینگوی در تاریخ ۲ ژوئیه ۱۹۶۱ میلادی با یکی از تفنگ‌های محبوبش، دولول ساچمه‌زنی باس‌اندکو، خودکشی کرد؛ خانواده‌ او در ابتدا اعلام کردند که همینگوی مشغول تمیزکردن اسلحه بوده که تیری از آن دررفته و باعث مرگ او شده‌است؛ اما پس از پنج سال همسر وقتش، ماری ولش، به انجام خودکشی توسط همینگوی اعتراف کرد.

نوشته‌های همینگوی شامل مضامین عشق، جنگ، سفر، بیابان و ازدست‌دادن است. همینگوی اغلب در مورد آمریکایی‌های خارج از کشور می‌نوشت. یک منتقد درباره میهن‌پرستی خارج از کشور همینگوی می‌نویسد: در شش رمان از هفت رمان منتشر شده در طول زندگی او ، قهرمان اصلی این فیلم در خارج از کشور، دو زبانه و دو فرهنگی است.

از مشهورترین آثار او می‌توان به رمان پیرمرد و دریا اشاره کرد که یکی از بهترین آثار مینی‌مالیسم است. 

بخشی از کتاب صوتی پیرمرد و دریا

«از همانجا که نرم پارو می‌کشـید پایین به درون آب نگاه کرد و ماهی‌های ریزی دید کــه هم‌رنگ آن رشـته‌های دنباله‌وار بودند و لای رشــته‌ها و زیر سایۀ کوچک حباب سـرگردان در جریان آب شنا می‌کردند. این ماهی‌ها در برابر زهر جانور مصـون بودند. ولی آدم‌ها نبودند و هر وقت بعضی از این رشـته‌ها بــه نخی گیر می‌کرد و لزج و بنفش بر آن باقی می‌ماند و پیرمرد در کار صید ماهی بود، بر دسـت و بازویش جوش‌ها و تاول‌هایی می‌زد شـبیه آنچه پاپیتال سمی یا بلوط سمی بر جا می‌گذارند. ولی این مسمومیت‌های آ گوآ مالا زود ظاهر می‌شد و مثل نیش ضربۀ تازیانه اثر می‌کرد.»

معرفی نویسنده
عکس ارنست همینگوی
ارنست همینگوی
آمریکایی | تولد ۱۸۹۹ - درگذشت ۱۹۶۱

ارنست میلر همینگوی، نویسنده امریکایی برنده نوبل ادبیات است. وی از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی»، شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

affsoon
۱۴۰۲/۱۱/۲۶

یک روز برای خرید کتاب، به انقلاب رفتم، پیرمردی دستفروش روبروی دانشگاه تهران بساط کرده بود. کتابای عجیب و ممنوع داشت، ازش یه کتاب خریدم که به قول خودش تمام حقایقی که تو بچگی ازمون پنهون کردنو توش می شد

- بیشتر
mah
۱۴۰۲/۰۱/۰۳

کتاب قشنگی بود، صدای گوینده گرم و زیبا بود و به خوبی کتاب رو خواند.

حُسنی
۱۴۰۲/۱۰/۰۱

میشه گفت خوب بود ولی انتظار دیگه ایی ازش داشتم با تعاریفی که ازش شده بود! گیرا بود اما یکنواختی داستان هم زیاد بود. صدای گوینده خوب بود.

nadia
۱۴۰۲/۰۲/۰۸

کتاب متنی روان، ساده و دلنشین داره، صدای گوینده کاملا متناسب با داستان هستش من که لذت بردم🌿

م.ر
۱۴۰۲/۱۰/۲۶

عالی و دوست‌داشتنی و فراموش نشدنی

Mah7ab
۱۴۰۲/۰۷/۲۴

این کتاب مناسب صوتی گوش کردن نیست نه که گوینده یا ترجمه خوب نباشه نه هردوشو من دوست داشتم اتفاقا، فقط کتابیه که نیاز‌به تفکر داره

کاربر ۵۵۶۹۹۵۸
۱۴۰۳/۰۱/۲۷

همه چی عالی بود هم داستان هم ترجمه هم گویندگی

reyshaf
۱۴۰۳/۰۱/۱۹

رقابت جدی وجود داشت بین لذتی که از متن و خوانشش بردم. عالی بود❤️🙏🏻

سپیده
۱۴۰۳/۰۱/۱۶

پیرمرد:"وقتی شکست خورده باشی،همه چی اسونه..." خوانش بسیار عالی و جذاب،محتوی نیاز به تفکر داشت،من بعضی قسمت ها رو بیشتر از یکبار گوش میدادم اگر درش عمیق بشید متوجه نکات داستان میشید👌👌

zohreh planet
۱۴۰۲/۱۰/۲۸

شنیدن این کتاب خیلی لذت بخش بود . و واقعا لذت بردم 👌🏻

زمان

۴ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۵۹۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۵۹۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۳۸,۵۰۰
۳۰%
تومان