دانلود کتاب صوتی اتهام با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اتهام اثر بندی بندی

دانلود و خرید کتاب صوتی اتهام

معرفی کتاب صوتی اتهام

کتاب صوتی اتهام نوشتهٔ بندی و ترجمهٔ مسعود یوسف حصیرچین است. تایماز رضوانی و معصومه عزیزمحمدی و سمانه همتی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی داستان‌هایی از کرهٔ شمالی را در بر گرفته و زندگی مردم تحت یک رژیم مستبد را به تصویر کشیده است.

درباره کتاب صوتی اتهام

کتاب صوتی اتهام مجموعه‌ای از داستان‌های تکان‌دهنده است که تصویری دقیق از زندگی مردم در کرهٔ شمالی و زیر سیطرهٔ رژیم را ترسیم می‌کند. بندی در کتاب صوتی اتهام، صدای آشنای مردمی را منعکس می‌کند که در یک حکومت دیکتاتوری تمام‌عیار زندگی می‌کنند. این اثر در سال ۲۰۱۷ میلادی به‌عنوان بهترین کتاب سال «گلوب اند میل» برگزیده شد. هر ۷ داستان این کتاب صوتی، در دوران رهبری «کیم ایل سونگ» و «کیم جونگ ایل»، رهبران پیشین کرهٔ شمالی اتفاق می‌افتد. این داستان‌ها بازتابی از صدای مردمانی دردآشنا هستند که محکوم به زندگی در سایه‌ٔ یکی از خودکامه‌ترین حکومت‌های جهانند. شخصیت‌های این داستان‌ها از پس‌زمینه‌های بسیار متنوعی می‌آیند؛ از یک مادر جوان که در میان نخبگان در پیونگ‌یانگ زندگی می‌کند و پسرش در جریان یک گردهمایی سیاسی درگیر ماجراهایی می‌شود، تا یک کمونیست کهنه‌کار که در پی شرایطی پیچیده از نفوذ حزب در همه چیز عمیقاً ناامید می‌شود. شخصیت‌های داستان‌های کتاب صوتی اتهام، همگی افرادی عادی با مشکلات معمولی در شرایطی هولناک هستند.

در داستان «گزارش ترک وطن»، مردی زندگی‌اش در شرف نابودی قرار دارد؛ زیرا پدرش یک بار نتوانسته است به‌درستی از نوع جدیدی از بذر مراقبت کند! در «شهر اشباح» یک والدین جوان در شرایط نگران‌کننده‌ای قرار می‌گیرند؛ زیرا کودک نوپای آن‌ها در حال لگدمال‌کردن پوستری از کارل مارکس است. در «زندگی یک توسن تیزپا»، ماجرای پیوند یک قهرمان قدیمی انقلاب با یک درخت نارون ارزشمند را می‌شنویم. داستان «خیلی نزدیک، خیلی دور» درباره‌ٔ یک معدنچی ساده است که از ممنوعیت سفر برای دیدن مادر در حال مرگش سرپیچی می‌کند. در «پاندمونیوم» خانواده‌ای در شرایطی که برای دیدار «رهبر بزرگ» ایجاد شده، گرفتار می‌شوند. در «روی صحنه» بداهه‌گویی مرد جوان و خلاقی در کلاس بازیگری، اتفاقات بعدی داستان را رقم می‌زند و درنهایت، در داستان «قارچ سرخ» می‌بینیم که چگونه یک مدیر کارخانه از سوی بوروکراسی به‌دلیل یک وظیفه‌ٔ غیرضروری که به او محول کرده‌اند، به ورطهٔ نابودی کشیده می‌شود.

بندی که نام مستعار نویسندهٔ این کتاب صوتی است، در کره‌ای به‌معنای «شب‌تاب» است. این داستان‌ها جوایز گوناگونی را از آن این نویسنده کرده‌اند. به‌عقیدهٔ «گاردین»، ۷ داستان کوتاه این مجموعه، انگشت اتهام را به‌سوی رژیم حاکم نشانه می‌گیرد، اما از خلال امیدهای بربادرفته و رؤیاهای درهم‌شکسته، شعلهٔ امیدی به‌سختی سوسو می‌زند.

شنیدن کتاب صوتی اتهام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر کرهٔ شمالی و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی اتهام

«صبحی سرد. زمین پوشیده از برف بود و آسمان پر از ستون‌های ذدودی که به‌سرعت و لرزان، از دودکش خانه‌ها خارج می‌شد. جئون یونگ ایل دستپاچه و با عجله قفل در دفترش را باز کرد، به‌سرعت داخل شد و یکراست سراغ رادیاتور دفترش رفت و دستان لرزانش را ملتمسانه روی آن نگه داشت. داد و فریاد تلفن دفترش را برداشته بود. اما می‌توانست پس از گرم کردن خودش به سراغ تلفن برود. البته اگر چنین چیزی اصلاً امکان‌پذیر بود. جنازه‌هایی را می‌شناخت که گرمایشان بیشتر از آن رادیاتور بود. دیگ بخار که برای کار با زغال‌سنگ طراحی شده بود، حالا مجبور بود با تق‌وتوق و تکان‌های بسیار، با مخلوط خاک‌اره‌ی نم‌کشیده که آن هم به‌دشواری گیر می‌آمد، برای به انجام رساندن وظیفه‌اش تقلا کند. تأمین زغال‌سنگ و هیزم خانه‌های کارگران هم قطع شده بود و این یعنی تنها منبع خاک‌اره‌ی کارخانه باید شومینه‌هایشان را هم تغذیه می‌کرد. شومینه‌هایی که زمانی هدیه‌های آسمانی به نظر می‌رسیدند و امتیاز ویژه‌ای بودند که تنها در اختیار کسانی قرار می‌گرفتند که آنقدر خوش‌شانس بود‌ه‌اند که در کارخانه پست و مقامی داشته باشند.»

نظرات کاربران

علی
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

من تا به حال فکر می کردم مردم کره شمالی با خفقان چندین ساله ،درکی از آزادی ندارند گرچه در این کتاب نشان از آن دارد، آزادی در وجود انسان هست و کسی نمی تواند آن را بگیرید چون به صورت

- بیشتر

زمان

۸ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۶۹۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۶۹۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان