دانلود کتاب صوتی خدمتکار با صدای ناهید حجت پناه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خدمتکار اثر نیتا پروز

دانلود و خرید کتاب صوتی خدمتکار

نویسنده:نیتا پروز
انتشارات:نشر ارس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خدمتکار

کتاب صوتی خدمتکار نوشتهٔ نیتا پروز و ترجمهٔ بهاره رستمی است. ناهید حجت پناه گویندگی این رمان صوتی کانادایی و جنایی را انجام داده و نشر ارس آن را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب صوتی خدمتکار

کتاب صوتی خدمتکار (The Maidحاوی یک رمان جنایی و پلیسی معاصر است. «مولی گری» به‌عنوان پیشخدمت در هتلی بزرگ کار می‌کند. او به شغلش علاقۀ بسیاری دارد؛ چراکه این شغل با روحیۀ او که به نظافت و نظم بها می‌دهد، حسابی جور است. مولی همۀ آموزه‌هایش را از مادربزرگش دارد، اما این گاه برای او دردسرساز می‌شود. مادربزرگ مولی همه‌چیز را بسیار آسان تفسیر می‌کند و این موضوع باعث شده که گاهی درک صحبت‌ها و رفتارهای پیچیدۀ افراد برایش دشوار شود. او تلاش می‌کند تا مهارت‌هایش را ارتقا دهد. همه‌چیز در هتل منظم و آرام می‌گذرد تا روزی که مولی وارد سوئیت «آقای چارلز بلک» می‌شود و اتاق او را به‌هم‌ریخته می‌بیند و خودش را در رختخوابش مرده پیدا می‌کند. گفته شده است که شخصیت اصلی این رمان، «مولی گری» جایی در طیف سندرم آسپرگر است. او بسیار باهوش اما نسبت به افراد و شرایط اطرافش مطمئن نیست. او در یک برنامهٔ معمولی بیشتر احساس راحتی می کند و یک ژرمافوب است. این ویژگی‌ها او را برای شغلش به‌عنوان خدمتکار در یک هتل پنج‌ستاره برای ثروتمندان، عالی می‌کند. مولی که توسط والدینش رها شده و توسط «گران»ِ درگذشته بزرگ شده، از چیزی بهتر از گردگیری، تعویض کتانی، جاروبرقی، واکس‌زدن و پرداخت لذت نمی‌برد. مخاطب رمان حاضر با کارکنان دیگر هتل روبه‌رو می شود و روال معمول مولی را دنبال می‌کند تا اینکه یک روز اتفاقی که گفته شد، می‌افتد. حالا مولی چه خواهد کرد؟

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی خدمتکار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر کانادا و قالب رمان جنایی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

لیلا
۱۴۰۲/۱۱/۱۳

بسیار روان و زیبا نوشته و خوانده شده بود همذات پنداری مخاطب را برمی‌انگیخت نکته منفی اینکه شخصیت اصلی گاهی آنقدر خنگه که واضح ترین چیزها را نمی‌فهمد و گاهی آنقدر باهوش و فهمیده است که کارهای کارآگاهی میکند و حافظه اش

- بیشتر

زمان

۱۲ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۶۹۲٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۶۹۲٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۸,۰۰۰
تومان