دانلود کتاب صوتی ترغیب با صدای مهبد قناعت پیشه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ترغیب اثر جین آستِین

دانلود و خرید کتاب صوتی ترغیب

نویسنده:جین آستِین
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ترغیب

کتاب صوتی ترغیب نوشتهٔ جین آستین و ترجمهٔ رضا رضایی است. مهبد قناعت پیشه و سحر بیرانوند گویندگی این رمان صوتی کلاسیک با موضوع عشق و فاصلهٔ طبقانی را انجام داده‌اند و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی ترغیب

ملاقات با محبوبی که او را به‌دلیل فقر پس زده بودیم، چه احساسی خواهد داشت؟ رمان صوتی «ترغیب» به قلم جین آستین، رابطه‌ای عاشقانه در قرن نوزدهم را به تصویر می‌کشد. این رمانْ دیدار دوبارهٔ ۲ دل‌دار را روایت می‌کند که سال‌ها پیش به‌دلیل اختلاف طبقاتی از هم جدا شدند، اما امروز هر یک در جایگاهی متفاوت قرار گرفته‌اند. گفته شده است که رمان صوتی «ترغیب» از محبوب‌ترین رمان‌های کلاسیک بوده و بارها مورداقتباس هنرمندان قرار گرفته است. این رمان نخستین‌بار در سال ۱۸۱۷ میلادی منتشر شد. «آن الیوت»، یکی از جذاب‌ترین قهرمان‌های زن داستان‌های جین آستِین است. «آن» زمانی با خوبی و خوشی نامزد افسر نیروی دریایی با نام «فردریک ونتورث» بود، اما یکی از دوستانش او را مجاب کرد که رابطه‌اش با «فردریک»، ارزش متعهدماندن را ندارد و «آن» نیز به همین خاطر، با عجله و شتاب‌زده، نامزدی‌اش با «فردریک» را به هم زد. این جدایی، احساسی عمیق و ماندگار از پشیمانی را در «آن» به وجود آورد. مدتی بعد و زمانی که «فردریک ونتورث» در قامت کاپیتانی ثروتمند و موفق از سفری دریایی بازمی‌گردد، درمی‌یابد که خانوادهٔ «آن» در وضعیت اقتصادی بغرنجی قرار دارند. تمام تنش و فرازوفرودهای رمان «ترغیب»، پیرامون محور یک سؤال می‌چرخد: آیا «آن» و «فردریک» دوباره به عشق خود باز خواهند گشت؟

جین آستین از بزرگ‌ترین نویسندگان انگلیس بوده است. فیلم‌هایی بر اساس این کتاب صوتی در سال‌های مختلف ساخته شده است. «ترغیب» آخرین اثری است که از جین آستین منتشر شد. او در کتاب صوتی «ترغیب» مثل همیشه اختلاف طبقاتی زمانهٔ خود و موانعی را که قوانین عرفی برای عاشقان خلق می‌کردند، به‌زیبایی تمام‌وکمال روایت می‌کند. گفته می‌شود که این رمانْ اوج هنر اوست؛ شکوفایی استعدادهای بی‌همتایش در روح‌بخشیدن به کلمات و باریک‌بینی منحصربه‌فردش در مشاهدهٔ انسان‌ها.

شنیدن کتاب صوتی ترغیب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی کلاسیک انگلستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جین آستین

جین آستین در ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ در استیونتون، همپشر، جنوب شرقی انگلستان به دنیا آمد. او نویسندۀ قرن هجدهم و نوزدهم است که آثارش تأثیر گسترده‌ای بر ادبیات غرب گذاشت. شناخت او از زندگی زنان و مهارتش در نشان‌دادن ظرائف زندگی، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرده است. آستین، ششمین فرزند از ۷ فرزند یک کشیش ناحیه بود. او در نوجوانی، نوشتن رمان را آغاز کرد. «عقل و احساس»، «غرور و تعصب»، «مانسفیلد پارک» و «اِما» کتاب‌هایی بودند که در زمان حیات این نویسنده چاپ شدند. ۲ کتاب دیگر او، پس از مرگش منتشر شدند (رمان‌های «نورثنگر ابی» و «ترغیب») و ۲ کتاب او هیچ‌گاه به پایان نرسیدند («لیدی سوزان» و «واتسن‌ها»). جین آستین در دورانی که زنده بود، کتاب‌هایش را بدون نام چاپ می‌کرد و هیچ‌کس نمی‌دانست که نویسندۀ کتاب، چه کسی است.

سبک جین آستن در شیوۀ نگارش، منحصربه‌فرد است. در آثار او، صدای راوی رمان با عمیق‌ترین احساسات شخصیت‌های قصه پیوند می‌خورد؛ به‌طوری‌که با خواندن رمان‌های او می‌توان پا جایِ پای شخصیت‌های داستان گذاشت. به نظر منتقدان، آستین نبوغی دووجهی داشت؛ هم طنز قدرتمندی داشت و هم اخلاق و روحیات آدم‌ها را خوب می‌شناخت. بر اساس رمان‌های جین آستن، نمایش‌های متعدد، اقتباس‌های تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی ساخته شده است؛ برای نمونه می‌توان به سریال «گم‌شده در آستن» (Lost in Austen) بر اساس رمان «غرور و تعصب» و فیلم سینمایی «غرور و تعصب» (۲۰۰۵) با بازی «کی‌را نایتلی» بر اساس رمانِ یادشده اشاره کرد. اولین ترجمهٔ رمان‌های جین آستن در ایران، به‌کوشش «شمس‌الملوک مصاحب» و به تاریخ اسفند ۱۳۳۶ انجام و منتشر شد. جمشید اسکندانی (نشر ثالث) و رضا رضایی (نشر نی) نیز از دیگر مترجمان آثار این نویسندۀ مشهور هستند.

جین آستین در ۱۸ ژوئیهٔ ۱۸۱۷ درگذشت. او در کلیسای وینچستر به خاک سپرده شد.

بخشی از کتاب صوتی ترغیب

«صبح روز بعد «آن» و هنریتا دیدند که سحرخیزتر از بقیه بوده‌اند. تصمیم گرفتند قبل از صبحانه گشتی به طرف دریا بزنند. به طرف ماسه‌ها رفتند تا تلاطم آب را تماشا کنند که نسیم مطبوعی از طرف جنوب شرقی بر آن می‌دمید و در آن ساحل هموار شکوه و عظمت خاصی داشت. از لطافت هوا تعریف کردند، از تماشای دریا لذت بردند، از نسیم طراوت‌بخش به نشاط درآمدند و تمام این مدت هم ساکت بودند و حرفی نمی‌زدند تا اینکه هنریتا شروع به صحبت کرد: «آه، بله! من حالا می‌فهمم که به‌جز بعضی مواقع استثنائی هوای دریا همیشه شفابخشه. بعد از بیماری جناب شرلی در بهار گذشته این هوا حتما خیلی به اون کمک کرده. میگه یه ماه اقامت در لایم بیشتر از تمام معالجات تاثیر داشته و همیشه در کنار دریا احساس جوونی دوباره می‌کنه. دارم فکر می‌کنم چه حیف که نمیاد برای همیشه کنار دریا زندگی کنه. به‌نظرم بهتره برای همیشه اپرکراس رو ترک کنه و به لایم بیاد. آن! تو اینطور فکر نمی‌کنی؟»»

نظرات کاربران

قاصدک!
۱۴۰۲/۰۶/۲۸

خیلی خیلی کتاب قشنگیه و آروم و بی صدا پیش میره دقیقا مثلا زندگی یه آدم عادی نه یک آدم ابر قهرمان همینش قشنگش میکنه و دوستش دارم 😍

mary777
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

کل داستان دلنشین و گویندگی خوب این کتاب یک طرف، موسیقی فوق العاده زیبای پایانی‌ش هم یک‌طرف.

Hasti
۱۴۰۲/۱۱/۱۵

چاپی رو خوندم عاالی بود

nedatr
۱۴۰۲/۰۸/۲۸

از آنچه که گوش دادم لذت بردم...

زمان

۱۱ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۹۳۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۹۳۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۴,۰۰۰
تومان