دانلود کتاب صوتی سقلمه با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سقلمه اثر ریچارد تالر

دانلود و خرید کتاب صوتی سقلمه

معرفی کتاب صوتی سقلمه

کتاب صوتی سقلمه نوشتهٔ ریچارد تالر و کاس سانستین و ترجمهٔ رضا اردلان است. مصطفی طالبیان مقدم گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و شنیدار آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی درمورد بهبود تصمیمات مربوط به سلامتی، ثروت و شادی سخن گفته است.

درباره کتاب صوتی سقلمه

با شنیدن خلاصهٔ کتاب صوتی سقلمه می‌آموزید که چگونه درست و منطقی تصمیم‌گیری کنید؛ چراکه ما در طول روز درگیر انتخاب‌های متعددی می‌شویم؛ از خرید در سوپرمارکت با آن‌ همه انتخاب‌های متنوع گرفته تا انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندمان و یا شراکت در یک سرمایه‌گذاری بزرگ مالی. در تک‌تک لحظاتی که سپری می‌کنیم، چه بدانیم چه ندانیم، درگیر انتخاب و تصمیم‌گیری می‌شویم، اما متأسفانه افرادی که در هر زمان و مکانی مهارت تصمیم‌گیری بالایی داشته باشند، بسیار نادرند و سایرین اگر هم چیزی در چنته داشته باشند آن‌قدر ضعیف است که نمی‌توان نام تصمیم‌گیری بر آن گذاشت. در این خلاصه‌کتاب صوتی، ابتدا مهارت نحوهٔ تصمیم‌گیریِ بهتر آموزش داده می‌شود و در پایان خواهیم آموخت که تصمیم‌گیری‌های اشتباه ما، گاهی‌اوقات به‌خاطر تعصب بی‌جایی است که تنها نتایج منفی و زیانباری برایمان به دنبال دارد. یک روش برای جهت‌دهی به تصمیمات افراد، استفاده از «معماری انتخاب» است. معماری انتخاب، به روشی گفته می‌شود که در آن از نوعی طراحی و چیدمان هدفمند عناصر برای تأثیرگذاری بر انتخاب افراد استفاده می‌شود؛ برای مثال، تعداد عناصر و نحوهٔ نمایش ویژگی‌های آن‌ها نمونه‌ای از طراحی معماری انتخاب است. همانند ساختمانی که باید به‌دقت قطعات آن را در کنار هم قرار داد، در معماری انتخاب نیز نحوهٔ نمایش اِلمان‌ها می‌تواند روی تصمیم نهایی مخاطب تأثیر زیادی بگذارد. از این طریق می‌توان افراد را به‌سمت تصمیم‌گیری معقولانه به‌نفع خودشان، خانواده‌هایشان و جامعه سوق داد؛ بدون اینکه آزادی و حق انتخابشان را محدود کنیم.

شنیدن کتاب صوتی سقلمه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران موضوع مهارت‌های زندگی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی سقلمه

«اغلب افراد به خوبی می‌دانند که چه چیزی برای آن‌ها خوب است و چه چیزی بد! برای مثال، مردم مصمم هستند تغذیه‌ای سالم داشته باشند، برای دوران بازنشستگی پول پس‌انداز کنند و دخانیات استعمال نکنند؛ اما به هنگام عمل، اغلب برعکس این موارد را انجام می‌دهند، یعنی غذای ناسالم می‌خورند، بی‌محابا پول خرج می‌کنند و سیگار می‌کشند!

رفتارهای ناشی از تصمیمات غیرعقلانی در تمام جوانب زندگی نظیر عادت غذایی ناسالم، تصمیمات سریع، اشتباه در سرمایه‌گذاری و یا نحوه انجام برنامه روزانه بروز پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، علیرغم آگاهی از فواید سیب به سراغ شکلات می‌رویم و یا کارهای امروز را به فردا موکول می‌کنیم.

الگوهای رفتاری ناشی از تصمیمات اشتباه، در طولانی‌مدت عواقب ناخوشایندی به دنبال خواهد داشت. برای مثال طبق آمار موجود، اکثر شهروندان آمریکا پولِ بسیار کمی پس‌انداز می‌کنند؛ در حالی که می‌دانند این مسئله در آینده برای آن‌ها دردسرساز خواهد شد.

همواره باید برای حل مشکلات مالی ناشی از بیکاری، بیماری و یا مخارج پیش‌بینی نشده مانند تعمیرات ماشین، مقداری پس‌انداز داشته باشیم؛ در غیر این صورت اتفاقات خوشی در انتظارمان نخواهد بود و در آینده‌ای نه‌چندان دور، خودمان را خواهیم دید که به خاطر تصمیمات اشتباه گذشته‌مان عصبانی هستیم، اما با وجود آگاهی از این مسئله، در مورد امور مالی‌مان باز هم بر اساس اهداف کوتاه‌مدت تصمیم‌گیری می‌کنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۷ دقیقه

حجم

۲۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۷ دقیقه

حجم

۲۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان