دانلود کتاب صوتی دنیای سوفی با صدای مینا درودیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دنیای سوفی اثر یوستین گردر

دانلود و خرید کتاب صوتی دنیای سوفی

معرفی کتاب صوتی دنیای سوفی

کتاب صوتی دنیای سوفی نوشتهٔ یوستین گردر و ترجمهٔ مهدی سمسار است. مینا درودیان گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و استودیو نوار آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی که به ۵۴ زبان ترجمه شده، تاریخ فلسفه را در قالب یک داستان و با زبانی ساده شرح می‌دهد. هرچند دنیای سوفی برای نوجوانان نوشته شده، توجه بزرگسالان را نیز به خود جلب کرده ‌است.

درباره کتاب صوتی دنیای سوفی

کتاب صوتی دنیای سوفی در مورد دختری به نام «سوفی آموندسن» است که در آستانهٔ ۱۵سالگی نامه‌های جالب و نوارهایی از شخصی به نام «آلبرتو ناکس» دریافت می‌کند. در این نامه‌ها و نوارها سؤالات فلسفی جالبی مطرح شده است. این سؤالات آغازگر راه آموزش تاریخ فلسفه ‌است. اولین نامه‌ای که سوفی دریافت می‌کند، خطاب به خودش نوشته و در آن سؤال عجیبی مطرح شده است: تو کیستی؟

این نامه‌ها ابتدا مطالبی درمورد یونان باستان، سقراط و سؤالات اساسی زندگی بشری عنوان می‌کنند. زمانی که سوفی حسابی به فکر فرو رفت و به‌دنبال پیدا‌کردن پاسخی برای این پرسش‌ها گشت، پاسخ‌ها از راه رسیدند. در هر نامه، سوفی با بخشی از دنیای فلسفه آشنا می‌شود. یک نظریهٔ فلسفی را می‌شنود. با زندگی و نظرات یک فیلسوف آشنا می‌شود. پس از دریافت چند نامه، سوفی و آلبرتو یکدیگر را ملاقات می‌کنند. موضوع صحبت‌های آنان عمدتاً نظریات فلاسفۀ یونان باستان، امپراتوری روم، قرون وسطی، رنسانس، عصر روشنگری و موضوعاتی چون انقلاب‌های بزرگ و مسائل امروز بشری است. یوستین گوردر هم‌زمان با روایت داستان سوفی، تاریخ فلسفه را به‌صورت طبقه‌بندی‌شده به خواننده آموزش می‌دهد؛ همچنین در داستان وقایعی اتفاق می‌افتد که خواننده را تشویق به خواندن ادامهٔ رمان می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی دنیای سوفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوست دارید فلسفه را از ابتدا آغاز کنید و با تاریخ فلسفه و حکمت غرب به‌صورت‌کلی آشنا شوید، کتاب دنیای سوفی انتخاب خوبی است.

درباره یوستین گردر

یوستین گردر یا یوستاین گوردر در ۸ اوت ۱۹۵۲ به دنیا آمد. او نویسندهٔ نروژی (رمان و داستان کوتاه) و معلم فلسفه است که شهرت خود را به‌خاطر نگارش کتابی با موضوع آموزش فلسفه در قالب داستان با عنوان «دنیای سوفی» به دست آورده است. گوردر در رشته‌های فلسفه، الهیات و ادبیات تحصیل کرده و از دانشگاه اسلو فارغ‌التحصیل شده است. او ۱۰‌ سال درس «تاریخ عقاید» را در دبیرستان‌ها تدریس کرد و سپس به‌عنوان نویسندهٔ آزاد و مستقل آغاز به کار کرد. رمان معروف او به نام «دنیای سوفی» در سال ۱۹۹۱ میلادی منتشر شد؛ کتابی که به بیش از ۵۰ زبان گوناگون برگردانده شده، میلیون‌هابار فروش رفته و از روی آن نیز یک فیلم سینمایی به همین نام ساخته شده است.

گوردر همراه با همسرش در سال ۱۹۹۷، جایزهٔ سوفی را بنیان گذاشت؛ جایزه‌ای بین‌المللی برای پاس‌داشت حامیان طبیعت و توسعه. برخی از کتاب‌های این نویسندهٔ نروژی که جوایز گوناگونی نیز دریافت کرده است، عبارتند از: تشخیص (۱۹۸۶)، قصر قورباغه‌ها (۱۹۸۸)، راز فال ورق (۱۹۹۰)، دنیای سوفی (۱۹۹۱)، راز تولد (۱۹۹۲)، دختر پرتقال (۲۰۰۳)، مرد غیرقابل‌اعتماد (۲۰۱۹)، درون یک آیینه درون یک معما (۱۹۹۳).

نظرات کاربران

Hediyeh
۱۴۰۲/۰۳/۱۶

گوش دادم و حس خوبی ازش گرفتم

نازنین زهرا عابدی
۱۴۰۲/۰۳/۳۱

کتاب بسیار عالیه من به همه پیشنهادش میکنم در آینده ماها درس فلسفه داریم پس چه بهتر که الان این کتاب هارو بخونیم 😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗 (◉‿◉)

saber karimi
۱۴۰۲/۰۹/۲۵

سلام. لطفا‍ً این کتاب را بخرید ، نخوانید و فقط بشنوید (البته آن هم صوتی، با صدای سرکار خانم مینا درودیان) و ترجمه استادانه مهدی سمسار) و هر کاری دیگه که دوست دارید در حین خواندن داستان کتاب که می‌شنوید،

- بیشتر
لیلا
۱۴۰۲/۰۵/۲۹

کتاب خوبی بود برای کسایی که به فلسفه علاقمند هستند، ترجمه روان و گویندگی عالی داشت. از خانم درودیان ممنونم🌹🌹🌹

Nastaran. B
۱۴۰۲/۰۲/۱۵

جالب و جذاب بود

Hosein
۱۴۰۲/۱۰/۱۱

مطالب و محتوای کتاب صوتی با کتاب متنی مطابقت ندارد. انگار که ترجمه مترجم دیگری هست. یا شاید ترجمه دستکاری شده

زمان

۲۲ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۹۵۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۲ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۹۵۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳۵,۰۰۰
تومان