دانلود کتاب صوتی کوری با صدای تایماز رضوانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کوری اثر ژوزه  ساراماگو

دانلود و خرید کتاب صوتی کوری

انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کوری

کتاب صوتی ‌کوری نوشتهٔ ژوزه ساراماگو و ترجمهٔ کیومرث پارسای است. تایماز رضوانی گویندگی این رمان مشهور را انجام داده و استودیو نوار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی کوری

کتاب صوتی کوری رمانی برنده‌ٔ جایزهٔ نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ است. این رمان نخستین‌بار در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. نویسنده در این رمان از کوریِ آدم‌ها سخن گفته؛ از چشم‌هایی که نمی‌بینند و چشم‌هایی که نمی‌خواهند ببینند. داستان این کتاب درمورد شیوع تدریجی بیماری کوری در بین افراد یک شهر است؛ شهری که نمی‌دانیم کجاست و می‌تواند هر جایی باشد؛ در واقع ژوزه ساراماگو در این رمان با استفاده از صنعت تلمیح حتی برای شخصیت‌های داستان هم اسم انتخاب نکرده و البته این درحالی است که شنونده به‌راحتی می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

کورنبودن یک زن در بین تمامی افراد این شهر و مشاهده‌ٔ کل وقایع داستان از دید او، مخاطب را متوجه می‌کند که در واقع داستان این کتاب صوتی دربارهٔ کوربودن نیست؛ درمورد متفاوت‌دیدن است. مخاطب در طول شنیدن این اثر در کنار وحشت، ناراحتی و یا حتی گاه تنفر از نوع بشر، درمی‌یابد که رفتار انسان در موقعیت، معنا شده و ملاک مطلقی برای قضاوت او وجود ندارد.

ساراماگو در کتاب صوتی «کوری» که به بیش از ۲۵ زبان دیگر ترجمه شده است، رئالیسم جادویی را با انتقادات گزنده‌ٔ سیاسی آمیخته و بسیار هنرمندانه و شگفت‌انگیز تصویری از سرگشتگی انسان مدرن را که به قول ساراماگو «عقل دارد ولی عاقلانه رفتار نمی‌کند»، خلق کرده است.

شنیدن کتاب صوتی کوری با صدای تایماز رضوانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی کوری با صدای تایماز رضوانی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر پرتغال و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو در سال ۱۹۲۲ به دنیا آمد. او نویسندهٔ نامدار پرتغالی و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ است. او از سال ۱۹۶۹ به حزب کمونیست پرتغال پیوست و همچنان به آرمان‌های آن وفادار بود، اما هیچ‌گاه ادبیات را به خدمت ایدئولوژی در نیاورد. منتقدان ادبی او را پیرو سبک ادبی رئالیسم جادویی می‌دانند، اما او خود را ادامه‌دهندهٔ ادبیات اروپا و تأثیرپذیری خود را بیشتر از نویسنده‌هایی همچون گوگول و سروانتس می‌داند. منحصربه‌فردترین ویژگی آثار ساراماگو را می‌توان عدم کاربرد نشانگان سجاوندی به‌صورت متداول و استفاده از جملات بسیار طولانی دانست. او از میان علائم نگارشی، فقط از نقطه و ویرگول استفاده می‌کند و از سایر علامت‌ها که مثلاً جملهٔ سؤالی را مشخص می‌کند یا آن را در گیومه می‌گذارد و… می‌پرهیزد. این نویسنده گفت‌وگوهای شخصیت‌های داستان‌هایش را پشت سر هم می‌نویسد و مشخص نمی‌کند که کدام جمله را چه کسی گفته است. او به‌ندرت یک پاراگراف را تمام می‌کند.

فیلم «دشمن» به کارگردانی دنیس ویلنیو، یک اقتباس ادبی از رمان «همزاد» (۲۰۰۴) نوشتهٔ ساراماگو است. فیلم سینمایی «کوری» نیز با بازی مارک رافلو از رمان کوری اقتباس شده است. عنوان برخی از کتاب‌های ساراماگو را در فهرست زیر ببینید:

کوری، کنتاوروس، آناخوسیفا (بالتازار و بلموندا)، در ستایش مرگ، بینایی، تاریخ محاصره لیسبون، همه نام‌ها، همزاد، مرد تکثیر شده، بلم سنگی و... .

ژوزه ساراماگو در سال ۲۰۱۰ درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی کوری می‌شنویم

«ـ آقای گروهبان! آنجا را ببینید! کورها بیرون آمده‌اند!

زیر نوری که بر پله‌ها می‌تابید، بیشتر از ده کور ایستاده بودند. گروهبان فریاد زد:

ـ برگردید! اگر جلو بیایید، شما را به رگبار می‌بندیم!

کنار پنجره‌های ساختمان‌های مقابل، چند نفر که از صدای گلوله بیدار شده بودند، هراسان به بیرون می‌نگریستند. گروهبان خطاب به افراد کور فریاد زد:

ـ چهار نفر بیایند جنازه را ببرند!

ـ چهار نفر بیایند جنازه را ببرند!

آن‌ها که همدیگر را نمی‌دیدند، نمی‌توانستند بشمارند، بنابراین شش نفر پیش آمدند. گروهبان فریاد زد:

ـ گفتم چهار نفر!

کورها یکدیگر را لمس کردند. سپس چهار نفر پیش رفتند و دو نفر دیگر عقب ایستادند. چهار نابینا طناب را گرفتند و شروع به پیشروی کردند.»

معرفی نویسنده
عکس ژوزه  ساراماگو
ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو با نام کامل ژوزه دو سوسا ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی مشهور برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. او در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۳ در خانواده‌ای از دهقانان، در آزینهاگا، روستایی کوچک در حدود صد کیلومتری شمال شرقی لیسبون به دنیا آمد. زمان تولد ساراماگو، مسئول ثبت احوال تصمیم گرفت نام مستعار پدر او، یعنی «ساراماگو» را به نام ژوزه اضافه کند و خود ژوزه تا زمانی که برای نخستین بار به مدرسه رفت، نام کامل خود را نمی‌دانست.

نظرات کاربران

میلاد
۱۴۰۱/۰۹/۳۰

من تعجب کردم این کتاب اینجا امتیازش کمه، دوستان از اون کتاب‌هاست که لحظه شماری میکنی تنها بشی بشینی پاش

atefe.sbn
۱۴۰۲/۰۶/۰۴

من نسخه چاپی کتاب را مطالعه کردم. کتابی فوق العاده تاثیر گزار هست. داستان پر از اتفاقات جدیدو هیجان انگیزه. گرچه بعضی جاهاش نفرت انگیز میشه ولی تلاش نویسنده برای نشان دادن فاجعه ی درک نکردن همنوع و خودخواهی رو به خوبی به

- بیشتر
هادی موسوی
۱۴۰۱/۱۰/۱۱

یک اثر بی نظیر هستش. البته من در طاقچه مطالعه نکردم کتابش رو داشتم قدرت تحلیل و پردازش به وقایع این نویسنده بی نظیر هستش کتابی که هیچ موقع سیر نمیشین از خوندنش و شنیدنش البته بدون سانسور کتابش رو

- بیشتر
az8353779
۱۴۰۲/۱۲/۲۴

کتاب بسیار جالب و منحصر به فردی هستش که عین سرب روی پوست بدن تاثیر خودش رو می‌ذاره به نظرم لازمه که حتما گوش کنید یه جاهایی اغراق شده ویه جاهایی خیلی تلخ و تاریک میشه ولی بازم ارزش گوش دادن

- بیشتر
کاربر 1560883
۱۴۰۲/۰۵/۰۲

کتابی فوق العاده و گوینده ای فوق العاده تر عالی بود لذت بردم

زمان

۸ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۳۶۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۳۶۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان