دانلود کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز با صدای سحر بیرانوند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز اثر ژول ورن

دانلود و خرید کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز

معرفی کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز

کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز خلاصه‌ای از کتاب مشهور جزیره اسرارآمیز نوشتهٔ ژول ورن است که از مجموعهٔ انگلیسی «چکیده پنجاه رمان کلاسیک» انتخاب شده و در انتشارات نوژین منتشر شده است. این کتاب را کلاید نهرنز خلاصه کرده است و با ترجمهٔ زهرا چراغعلی و صدای زهرا بیرانوند منتشر شده است. 

«چکیده پنجاه رمان کلاسیک» مجموعه‌ای برای معرفی شاهکارهای ادبی کلاسیک است. چکیدهٔ رمان‌ها معمولاً در کتابخانه‌ها به‌صورت مجموعه‌های چندجلدی در دسترس هستند. در دنیای مجازی نیز نسخه‌های گیج‌کننده‌ای از چکیدهٔ رمان‌ها وجود دارد. در دانشگاه‌ها و دیگر مؤسسه‌ها مقالاتی به قلم کارشناسان دربارهٔ نقد و بررسی رمان‌ها در قالب «راهنمای آموزشی» نوشته می‌شود؛ اما این مجموعه کاملاً متفاوت است. خواننده در اینجا، با ارائه‌ای منظم از چکیده رمان‌های برگزیده روبه‌رو می‌شود. این چکیده‌ها به‌صورت جامع و با نگارشی متناسب برای همهٔ خوانندگان نوشته شده‌اند.

درباره کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز

کتاب صوتی جزیره‌ اسرارآمیز در سال ۱۸۶۵ روایت می‌شود و اتفاقات در زمان جنگ‌های داخلی آمریکا پیش می‌آید. ۵ نفر با یک بالن از زندانی در شهر ریچموند در ایالت ویرجینیای آمریکا فرار می‌کنند. آن‌ها ۷۰۰۰ مایل بر روی اقیانوس آرام در طوفانی سنگین پرواز می‌کنند و در آخرین لحظات نابودی بالن، در جزیره‌ای غیر مسکونی و ناشناخته در جنوب اقیانوس آرام فرود می‌آیند و ماجراهای حیرت‌انگیزی را تجربه می‌کنند. 

شنیدن کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی که فرصت مطالعهٔ کامل شاهکارهای جهان را ندارند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ژول ورن

ژول ورن در سال ۱۸۲۸ در شهر نانت به دنیا آمد و در ۱۹۰۵ درگذشت. او یک رمان‌نویس مشهور است. ژول ورن ۸۰ رمان (یا داستان بلند) نوشته است. او همچنین تعداد زیادی کتاب عامه‌فهم مانند جغرافیای مصور فرانسه و مستعمراتش (۱۸۶۸)، تاریخ سفرهای بزرگ و جهانگردان بزرگ (۱۸۷۸)، کریستف کلمب (۱۸۸۳) را نوشت و حدود پانزده نمایش را به‌تنهایی یا با همکاری دیگران، به روی صحنه برد. او نوشتن را با نگارش شعر و نمایشنامه آغاز کرد.

ژول ورن در ۱۸۴۴، در دبیرستان نانت ثبت‌نام کرد و در آنجا علوم بلاغت و فلسفه آموخت. پس از گرفتن دیپلم، در رشتۀ حقوق مشغول به تحصیل شد.

او را می‌توان صنعتگری اعجاب‌انگیز در خلق داستان‌های خیالی، افسون‌گری با جذابیت‌های بی‌پایان و تا حدی مانند پیشگویی که قادر است عجیب‌ترین اختراعات علمی نیم‌قرن بعد (یا حتی یک قرن بعد) را پیش‌بینی کند، دانست. او، انسان عصر خود بود؛ کسی که به اکتشافات علمی آن دوره علاقه‌مند بود و با دقت و وسواس آنها را دنبال می‌کرد.

شهرت این نویسنده، به بیش از یک قرن می‌رسد؛ یعنی از سال‌های ۱۸۶۳- ۱۸۶۵ که اولین رمان‌های مهمش به چاپ رسیدند:

پنج هفته در بالن

سفر به مرکز زمین

از زمین تا ماه

بعضی دیگر از آثار ژول ورن را در فهرست زیر بخوانید:

فرزندان ناخدا گرانت (۱۸۶۷)

بیست‌هزار فرسنگ زیر دریا (۱۸۶۹)

دور دنیا در هشتاد روز (۱۸۷۳)

جزیرۀ اسرارآمیز (۱۸۷۴)

میشل استروگف (۱۸۷۶)

هندوهای سیاه (۱۸۷۷)

ناخدای پانزده‌ساله (۱۸۷۸)

مصایب یک چینی در چین (۱۸۷۹)

پانصدمیلیون بگوم (۱۸۷۹)

اشعۀ سبز (۱۸۸۲)

کرابان لجباز (۱۸۸۳)

مجمع‌الجزایر در آتش (۱۸۸۴)

ماتیاس سندورف (۱۸۸۵)

ربور فاتح (۱۸۸۶)

دو سال تعطیلات (۱۸۸۸)

کاخ کارپات‌ها (۱۸۹۲)

جزیرۀ پروانه‌دار (۱۸۹۵)

در برابر پرچم (۱۸۹۶)

اورنوک باشکوه (۱۸۹۸)

یک درام در لیونی (۱۹۰۴)

استاد جهان (۱۹۰۴)

ژول ورن با کشتی‌های خود به سفر می‌رفت. او در سال‌های موفقیت و سلامتی می‌نویسد: «زندگی‌ام کامل است، هیچ جایی برای ملال و اندوه نیست. تقریباً همان چیزی است که می‌خواهم.» اما در سال‌های ۱۸۸۶-۱۸۸۷، پس از یک اتفاق ناگوار که چیز زیادی از آن نمی‌دانیم، او کشتی تفریحی خود را می‌فروشد و از زندگی آزاد و پُرسفر خود دست می‌کشد. پس از این، او وقت خود را صرف امور شورای شهر می‌کند. او در مقام نمایندۀ شورا و نویسنده از خود راضی است.

سرانجام ژول ورن در ۲۴ مارس ۱۹۰۵، در خانه‌اش در آمیئن، پس از گذراندن یک زندگی پرفرازونشیب، چشم از جهان فرو می‌بندد.

بخشی از کتاب صوتی جزیره اسرارآمیز

«آنها مشغول به ساخت سرپناهی در میان صخره‌ها شدند و روز بعد در پی یافتن کاپیتان هاردینگ و تاپ رفتند اما هیچ ردی از آنها نیافتند. پس از کلی جستجو زمانی که کاملاً ناامید شده بودند، نب برده سیاه‌پوست، با شنیدن صدای تاپ به دنبال آن رفت و چند کیلومتر پایین جزیره پیکر نیمه‌جان اربابش را دید. تاپ را به دنبال بقیه اعضای گروه فرستاد. کاپیتان نمی‌دانست که چگونه آنجا گیر افتاده، فقط به خاطر داشت که به همراه تاپ در اقیانوس پرت شده بود. همین‌طور نمی‌دانست تاپ چگونه بقیه گروه را پیدا کرده؛ با وجود اینکه کاپیتان حال خوبی نداشت، او را به پناهگاهشان بردند. طی روزهای بعد حال او بهتر شد.

اولین کاری که انجام دادند بررسی اطراف بود. بالاخره دریافتند که در یک جزیرهٔ متروک هستند. کاپیتان پیشنهاد داد تا برای هر نقطه از جزیره نامی برگزینند، در نتیجه از اسامی مردان بزرگ کشورشان، امریکا، استفاده کردند تا همواره به یاد آنها باشند. نام جزیره را لینکون و رشته‌کوهی که بر فراز آن بودند را فرانکلین گذاشتند.»

معرفی نویسنده
عکس ژول ورن
ژول ورن
فرانسوی | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۰۵

ژول ورن با نام کامل ژول گابریل ورن، ۸ فوریه ۱۸۲۸ در نانت فرانسه به دنیا آمد. خانواده او وضع مالی خوبی داشتند. پدر ژول ورن دوست داشت پسرش در رشته حقوق تحصیل کند و البته که پسر به خواسته پدر احترام گذاشت. اما علاقه او به ادبیات، داستان و نمایشنامه‌نویسی به حدی زیاد بود که زندگی حرفه‌ای آینده او را شکل داد. او در آن دوران نمایشنامه‌های تراژدی می‌نوشت و این موضوع، سبب برانگیخته شدن مخالفت اعضای خانواده‌اش با او شده بود. آن‌ها از اینکه می‌دیدند او مطالبی غمگین می‌نویسد، ناراحت بودند.

نظرات کاربران

کاربر 5404359
۱۴۰۲/۰۲/۱۸

خیلی خوب بود

کاربر 5321726
۱۴۰۱/۰۸/۰۹

برخورد ضعیف و کس شعر

زمان

۳۰ دقیقه

حجم

۲۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳۰ دقیقه

حجم

۲۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان