دانلود کتاب صوتی هفت عروس حصاری با صدای منیژه قاسمی‌فرد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هفت عروس حصاری اثر نظامی گنجوی

دانلود و خرید کتاب صوتی هفت عروس حصاری

معرفی کتاب صوتی هفت عروس حصاری

کتاب صوتی هفت عروس حصاری بازنویسی هفت پیکر حکیم نظامی گنجوی به قلم علی‌‌اكبر احمدی دارانی و مرتضی رشیدی آشجردی است که با صدای منیژه قاسمی‌فرد و رضا خضرایی در نوین کتاب گویا منتشر شده است. 

درباره کتاب صوتی هفت عروس حصاری

هفت‌پیکر یا بهرام‌نامه یا هفت‌گنبد، چهارمین منظومۀ نظامی از نظر ترتیب زمانی و یکی از شاهکارهای غنایی است. منظومه هفت‌پیکر را نظامی گنجوی در ۵۱۳۶ بیت در سال ۵۹۳ سروده است. کتاب صوتی هفت عروس حصاری بازنویسی این کتاب ارزشمند است که اولین بار در شمارهٔ نهم از مجموعهٔ «کارنامه دانشوران ایران و اسلام» منتشر شده است.

داستان اصلی هفت‌پیکر جایی آغاز می‌شود که معماری توانا به‌ اسم شیده قصری با ۷ گنبد متناسب با ۷ سیاره برای بهرام گور، پادشاه ایران می‌سازد. ساختن این قصر ۲ سال طول می‌کشد و در نهایت بهرام گور هفت بانوی زیبا از ۷ اقلیم جهان را در آن گرد هم می‌آورد. بهرام جایگاه زیر هر گنبد را به یکی زنان می‌دهد و هر روز از هفته سراغ یکی از آنان می‌رود تا برایش قصه‌ای نقل کنند. هفت قصه در هفت روز زیر هفت گنبد برای بهرام گور روایت می‌شود.

نویسندگان این اثر مدرک دکترای ادبیات فارسی دارند. مرتضی رشیدی در کرسی دانشیاری دانشکده‌ٔ علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد مشغول به کار است و احمدی دارانی عضو هیئت‌ علمی دانشگاه اصفهان است. 

شنیدن کتاب صوتی هفت عروس حصاری را به چه کسانی پیشنهاد م‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات کهن ایران پیشنهاد می‌کنیم.


معرفی نویسنده
نظامی گنجوی
ایرانی

نظامی گنجوی -که امروزه یکی از ارکان ادبیات فارسی به شمار می‌رود- نه‌تنها شاعری منحصربه‌فرد، بلکه از سرآمدان روزگار خود در زمینه‌ی علوم عقلی و نقلی، از فلسفه‌ و کلام تا فقه و ادبیات عرب و حتی نجوم بوده و این تبحر در شعر او نیز نمود یافته است. در واقع نظامی را می‌توان حکیمی دانست که آتش نهفته در جانش، شاعری‌اش آموخت و از او داستان‌سرایی قهار ساخت که روایات منظومش سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل گشت و تاریخ ادبیات غنایی پارسی را به پیش و پس‌ازخود تقسیم کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۲۴۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۲۴۱٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان