دانلود کتاب صوتی هرگز تسلیم نشو با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هرگز تسلیم نشو اثر سوک لی

دانلود و خرید کتاب صوتی هرگز تسلیم نشو

معرفی کتاب صوتی هرگز تسلیم نشو

کتاب صوتی هرگز تسلیم نشو نوشتهٔ سوک لی و باب سنگ و ترجمهٔ زروان بختیار و با صدای هوتن شاطری‌پور و فرهاد اتقیایی است و پندار تابان آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب جک ما از زبان خودش است.

درباره کتاب صوتی هرگز تسلیم نشو

جک ما یا ما یون کارآفرین و نیکوکار چینی، در دهم سپتامبر ۳۱۹۶۴ به دنیا آمد. او مؤسس و مدیرعامل گروه علی‌بابا، یکی از موفق‌ترین شرکت‌های اینترنتی جهان است. او یکی از ثروتمندترین انسان‌های کرهٔ زمین به شمار می‌آید و ارزش ثروت او ۲۱.۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

سفر او به بلندای موفقیت نمونهٔ یک داستان از فرش به عرش است. ما پیش از تأسیس علی‌بابا در کالج هنگ‌جو زبان انگلیسی تدریس می‌کرد. در سفری که در سال ۱۹۹۵ به سیاتل در واشنگتن داشت، یکی از دوستانش وی را با اینترنت آشنا می‌کند. او پس از اینکه واژه‌های «آبجو» و «چین» را جست‌وجو می‌کند، هیچ نتیجه‌ای نمی‌یابد؛ تصمیم می‌گیرد که شرکت درست کند و اینترنت را به کشورش بیاورد. او هیچ‌چیز دربارهٔ کدگذاری و رایانه نمی‌دانست و چینی‌های اندکی بودند که مفهوم اینترنت را درک می‌کردند، چه برسد به اینکه اهمیت آن را در بازار درک کنند و این مسئله باعث شد ما خود را «مرد نابینای سوار بر ببر نابینا» بخواند. ما علی‌رغم این موانع مصمم شده بود که کسب‌وکاری راه‌اندازی کند. او از بستگانش پول قرض کرد و با ۱۷ نفر دفتری در آپارتمان کوچک خود در هنگ‌جو راه انداخت. شرکت او در آغاز درآمدی نداشت؛ اما خدماتش را رایگان عرضه می‌کرد که خیلی سریع باعث رشد آن شد و به موفقیت خود نزدیک شد. علی‌بابا پس از چندین شکست در آغاز کار بر آن شد که در نهایت پلت‌فرمی برای شرکت‌های کوچک و متوسط چینی درست کند تا آن‌ها را به خریداران بین‌المللی متصل کند.

هدف کتاب صوتی هرگز تسلیم نشو این است که برای شنوندگان درک بهتری از جک ما را فراهم کند و همهٔ جملات از زبان خودش در اخبار، سخنرانی‌های عمومی، مصاحبه‌های تلویزیونی و غیره جمع‌آوری شده است. ما انگلیسی را روان صحبت می‌کند و بارها در رسانه‌های آمریکایی با او مصاحبه شده است. این مطالب از بزرگ‌ترین روزنامه‌های چین، برنامه‌های تلویزیونی و سخنرانی‌های معمول در جلسات است که در آن به ما و همکارانش این اجازه را می‌دهد تا به کاربران بومی علی‌بابا دربارهٔ خدمات و بهترین روش‌های کسب‌وکار بیاموزد. نقل‌قول از این منابع از زبان چینی ترجمه شده است و برای نخستین بار دیدگاه ما دربارهٔ کارآفرینی، ارزش‌های کسب‌وکار، تجارت الکترونیک، خیریه، رقابت و غیره برای مخاطبان انگلیسی زبان فراهم شده است.

آن‌چه در این کتاب صوتی عیان می‌شود، چهرهٔ مردی است که در زمانی کمتر از یک نسل انقلابی در بازار چین و به صورت بزرگ‌تر در تجارت الکترونیک جهان راه می‌اندازد، بدون اینکه پیش‌تر در کسب‌وکار، فناوری یا صادقانه بگوییم موفقیت، تجربه‌ای داشته باشد. 

شنیدن کتاب صوتی هرگز تسلیم نشو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای هر کسی است که آرزویی دارد و بلندپرواز است یا هر شخصی که لازم است به او یاد آوری شود «هرگز تسلیم نشو!»

بخشی از کتاب صوتی هرگز تسلیم نشو

«کوچک زیباست

اینترنت در ده سال آینده تجارتی را فراهم می‌کند که مدت‌ها منتظر بودیم از یک کانال بازاریابی به زیرساختی مجازی تبدیل شود. این کار به شرکت‌های کوچک‌تر که واقعاً موتورهای بزرگ نوآوری هستند اجازه می‌دهد به شکلی تأثیرگذار با شرکت‌های بزرگ رقابت کنند.

توانایی در شناخت و خلق فرصت‌های جدید کسب‌وکار در سراسر دنیا نامحدود خواهد شد؛ مثلاً کسب‌وکاری که در چین یا هند آغاز به کار می‌کند، این توانایی را دارد که با کسب‌وکاری در ایندیانا رقابت کند. مهم‌تر این‌که کسب‌وکاری در ایندیانا که نگرشی درست و سیمایی جهانی دارد نه تنها می‌تواند با هند و چین رقابت کند، بلکه می‌تواند با شرکت‌های بزرگ‌تر آمریکایی و اروپایی هم رقابت کند.

درس‌های زندگی

سه اصل

همواره این سه اصل را در خاطر داشته باشید: ۱. چه کاری می‌خواهید انجام بدهید؟ ۲. چه کاری باید انجام بدهید؟ ۳. چه مدت آن را انجام بدهید؟

ـ جلسهٔ اپراتورهای شبکه در پکن،

۱۷ مارس ۲۰۰۸

جنگ جهانی سوم

جنگ جهانی سوم رخ خواهد داد و این جنگ بین کشورها نخواهد بود. در این جنگ ما باهم برضد بیماری، فقر و تغییر آب‌وهوا خواهیم جنگید و من باور دارم که آینده‌مان چنین خواهد بود: انسان‌ها و ملیت‌ها باهم متحد شوند.

ـ سخنرانی در باشگاه اکونومیک در نیویورک،

۹ ژوئن ۲۰۱۵

رشد شخصی

به رشد شخصی خودتان توجه کنید و همیشه در حال آموختن باشید. هیچ‌گاه خدا یا کسی را برای آن‌چه هستید سرزنش نکنید. خودتان را سرزنش کنید.

ـ جلسهٔ اپراتورهای شبکه در شانگهای،

ژوئیه ۲۰۰۵

آهسته شدن روند اقتصاد چین

اگر چین رشد ۹درصدی اقتصاد خود را نگه دارد، باید مشکلی وجود داشته باشد. آن‌گاه شما هیچ‌گاه آسمان آبی را نخواهید دید. هیچ‌گاه زندگی باکیفیت را نخواهید دید. چین باید به کیفیت اقتصاد خود توجه کند. من فکر می‌کنم این مسأله مانند رشد انسان است. بدن هیچ‌گاه نمی‌تواند به رشد خود ادامه بدهد. رشد بدن در یک زمان مشخص آهسته می‌شود. شما در عوض باید اندیشه، فرهنگ، ارزش و خرد خود را رشد بدهید. من فکر می‌کنم چین به چنین مسیری حرکت می‌کند.»


نظرات کاربران

09124478007
۱۴۰۱/۰۷/۱۳

کتاب علمی نبود

زمان

۲ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۱۵۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۱۵۸٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان