دانلود کتاب صوتی چرا بعضی‌ ها در سخت‌ ترین شرایط هم پیشرفت می‌ کنند؟ با صدای حجت یوسفی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چرا بعضی‌ ها در سخت‌ ترین شرایط هم پیشرفت می‌ کنند؟ اثر ریچ دویونی

دانلود و خرید کتاب صوتی چرا بعضی‌ ها در سخت‌ ترین شرایط هم پیشرفت می‌ کنند؟

نویسنده:ریچ دویونی
گوینده:حجت یوسفی
انتشارات:رادیو مثبت
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی چرا بعضی‌ ها در سخت‌ ترین شرایط هم پیشرفت می‌ کنند؟

کتاب صوتی چرا بعضی‌ ها در سخت‌ ترین شرایط هم پیشرفت می‌ کنند؟ نوشتهٔ ریچ دویونی و ترجمهٔ گروه مترجمان است. حجت یوسفی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رادیو مثبت آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی ۲۵ ویژگی برای رفتن به‌سوی موفقیت را به شنوندگان خود معرفی می‌کند. همهٔ ما این ویژگی‌ها را داریم؛ در بعضی از آن‌ها قوی هستیم و در بعضی دیگر ضعیف.

درباره کتاب صوتی چرا بعضی‌ ها در سخت‌ ترین شرایط هم پیشرفت می‌ کنند؟

کتاب صوتی چرا بعضی‌ ها در سخت‌ ترین شرایط هم پیشرفت می‌ کنند؟ همان‌طور که از عنوان آن مشخص است، دربارهٔ دلایل موفقیت و چگونگی رسیدن به آن‌ها است. ریچ دویونی سال‌ها مسئولیت گزینش ماهرترین کارکنان نیروی دریایی را برعهده داشت. او از بین ۱۰۰ها نفر از این کارکنان، تنها تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها را جزو دستهٔ ماهرترین‌ها قرار می‌داد. او بیشتر اوقات از اینکه کدام نامزدها حذف شدند و کدام موفق شدند، شگفت‌زده می‌شد. ممکن بود برخی از آن‌ها همهٔ مهارت‌های لازم را داشته باشند ولی باز هم شکست می‌خوردند. در مقابل، افرادی بودند که در ابتدا رد شده بودند، ولی بعد از مدتی ثابت می‌کردند که بهترین عملکرد را دارند. همین موضوع باعث شد که «ریچ دویونی» متوجه شود، تنها چیزی که برای موفقیت لازم است، معیارها و مهارت‌های ظاهری نیست.

پس از سال‌ها کار و کسب تجربه در گزینش ماهرترین افراد، ریچ دویونی متوجه شد که در کنار مهارت‌های ظاهری، محرک‌های پنهان درونی‌ای هم وجود دارند که باعث موفقیت افراد می‌شوند؛ داشتن ویژگی‌هایی مثل اصالت، صداقت، سازگاری، شجاعت، اعتماد‌به‌نفس و… . این خصوصیت‌ها تعیین می‌کنند که ما چقدر انعطاف‌پذیر و تلاش‌گر هستیم و تا چه اندازه از شرایط و موقعیتمان آگاهی داریم. افزون‌بر‌این او در کتاب صوتی چرا بعضی‌ها در سخت‌ترين شرايط هم پيشرفت می‌كنند؟ توضیح می‌دهد که ما چگونه می‌توانیم از این ویژگی‌ها در کارهای گروهی و تیمی استفاده کنیم.

سایمون سینک، نویسندهٔ پرفروش نیویورک‌تایمز، دربارهٔ این کتاب گفته است که بسیاری از چیزهایی که درمورد اعتمادکردن می‌دانم از ریچ دویونی یاد گرفتم. او کتاب «چرا بعضی‌ ها در سخت‌ ترین شرایط هم پیشرفت می‌ کنند؟» را به هر فردی که به‌دنبال بهبود عملکرد و نحوهٔ اعتمادکردن به خودش و افراد گروهش است، پیشنهاد کرده است.

شنیدن کتاب صوتی چرا بعضی‌ ها در سخت‌ ترین شرایط هم پیشرفت می‌ کنند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و افرادی که می‌خواهند در مسیر خود پیشرفت کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ریچ دویونی

ریچ دویونی فرماندهٔ بازنشستهٔ یگان ویژهٔ نیروی دریایی آمریکا است. او بیش از ۲۰ سال از عمرش را در نیروی دریایی گذرانده و ۱۳ مأموریت خارج از کشور هم انجام داده است. ریچ دیوینی در زمان فعالیتش در یگان ویژه، برای همکاران مشتاقش برنامه‌های آموزشی اجرا می‌کرد و مسئول توسعهٔ روش‌هایی برای شناسایی ماهرترین کارکنان نیروی دریایی بود. دویونی از زمان بازنشستگی، به‌عنوان سخنران و مشاور با مؤسسه‌ها و شرکت‌های مختلف همکاری کرده و مهارت‌های رهبری و ترفندهای داشتن عملکرد بهینه را به شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ آمریکا آموزش می‌دهد.

کتاب چرا بعضی‌ ها در سخت‌ ترین شرایط هم پیشرفت می‌ کنند؟ یکی از آثار مکتوب اوست.

بخش‌هایی از کتاب صوتی چرا بعضی‌ ها در سخت‌ ترین شرایط هم پیشرفت می‌ کنند؟

«ما نمی‌توانیم دیگران را مجبور کنیم که به ما اعتماد کنند. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که طوری رفتار کنیم تا دیگران بتوانند به ما اعتماد کنند. داشتن این ۴ ویژگی یعنی: درستی، وظیفه‌ شناسی، تواضع، و شوخ طبعی باعث می‌شود که دیگران به ما اعتماد کنند.»

«اکثر مردم فکر می‌کنند که می‌توانند هم‌زمان چند کار را انجام دهند. در واقع، اکثر مردم فکر می‌کنند که خیلی هم خوب می‌توانند چنین کاری کنند. تحقیق و پژوهش مهمی در دانشگاه یوتا انجام شد: ۷۰٪ از شرکت کنندگان فکر می‌کردند که در انجام چند کار به صورت همزمان، عملکردی بالاتر از متوسط دارند. البته که واقعیت با افکار آن‌ها خیلی فرق داشت! طبق نتایج تحقیق دانشگاه یوتا، ۹۸ درصد از افرادی که این‌طور فکر می‌کردند، عملکردشان در همه ی آن کارها ضعیف‌تر شد. وقتی مردم سعی می‌کنند چند کار را به صورت همزمان انجام دهند، کیفیت عملکردشان به طرز چشمگیری پایین می‌آید.»

«ساده‌ترین معیار اصالت، هماهنگی است؛ آن هم هماهنگی اعمال با افکار و ارزش‌ها. هماهنگی باعث ایجاد اعتماد و ناهماهنگی باعث شک و تردید می‌شود. به این مثال فکر کنید: اگر فشردن پدال ترمز باعث توقف ماشین نشود، ولی باعث افزایش سرعت یا حتی روشن شدن برف پاک‌کن شود، دیگر نمی‌توانید به پدال ترمز اعتماد کنید. این‌طور نیست؟ این مسئله در مورد انسان‌ها هم صدق می‌کند. وقتی به اصالت کسی اعتقاد نداشته باشید و احساس کنید آن شخص به چیزی که نیست تظاهر می‌کند، اگر ببینید که او با هر کسی به مدل‌های مختلف رفتار می‌کند، دیگر ایجاد اعتماد تقریبا غیرممکن می‌شود.»

«همه‌ی رهبران از والدین و خواهر و برادران بزرگ‌تر گرفته تا فرماندهان و مدیران عامل، رییس جمهورها، ورزشکاران و مدیران، همگی یک ویژگی مشترک دارند و آن الهام‌بخش بودن است. مردم با کمال میل از رهبران پیروی می‌کنند، چون رهبران به آن‌ها انگیزه می‌دهند و رویشان تاثیر می‌گذارند. رهبرها دستور می‌دهند اما دیکته نمی‌کنند، تشویق می‌کنند اما مجبور نمی‌کنند. خود مردم می‌خواهند که نهایت تلاششان را برای رهبران‌شان بکنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۵۵۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۵۵۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۸,۰۰۰
تومان