دانلود کتاب صوتی خاستگاه ایده ها و اندیشه های ناب (میکروبوک) با صدای میثاق ابطحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خاستگاه ایده ها و اندیشه های ناب (میکروبوک) اثر استیون جانسون

دانلود و خرید کتاب صوتی خاستگاه ایده ها و اندیشه های ناب (میکروبوک)

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی خاستگاه ایده ها و اندیشه های ناب (میکروبوک)

کتاب صوتی خاستگاه ایده ها و اندیشه های ناب (میکروبوک) نوشتهٔ استیون جانسون و ترجمهٔ حمیده رستمی است. میثاق ابطحی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات لیوسا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی، خلاصه‌ای از کتابی به همین نام و دربارهٔ تاریخ طبیعیِ اختراع و نوآوری است.

درباره کتاب صوتی خاستگاه ایده ها و اندیشه های ناب (میکروبوک)

کتاب صوتی خاستگاه ایده ها و اندیشه های ناب (میکروبوک)، می‌گوید که هم سیرِ تحول و تکامل و هم اختراع و ابداع، در محدوده‌ٔ امکانات و احتمالاتی شکل می‌گیرند که برای آدمی ممکن بوده است؛ به ‎عبارت دیگر، این موارد، در قلمرو امکاناتِ بالقوه‌ٔ موجود و در لحظه‌ٔ مقرر پدید می‌آیند.

کتاب حاضر می‌کوشد به شنوندگان خود بگوید که نوآوری و تکامل، هر دو در شبکه‌هایی رشد می‌کنند که برای تشریک مساعی شکل گرفته است و در آنها فرصت‌هایی برای ارتباطات عالی و بی‌نظیر وجود دارد. کشفیات بزرگ اغلب حدس‌وگمان‌هایی هستند که آهسته‌آهسته تکامل پیدا می‌کنند، شکل می‌گیرند و در طول زمان به ایده‌ها و اندیشه‌های دیگر متصل می‌شوند.

شنیدن کتاب صوتی خاستگاه ایده ها و اندیشه های ناب (میکروبوک) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به افرادی که که می‌خواهند بدانند ایده‌های ناب از کجا می‌آیند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صوتی خاستگاه ایده ها و اندیشه های ناب (میکروبوک)

«وقتی ایده‌ها در فضای فیزیکی یا فکریِ مشترک به هم بپیوندند، مثلاً از طریق گردهمایی افرادی از رشته‌های متفاوت، برخوردهایی خلاقانه صورت می‌گیرد. ابداعاتِ فرهنگیِ نوگرا در دههٔ ۱۹۲۰ را در نظر بگیر. بسیاری از آن ابداعات حاصل ملاقات و نشستِ نقاشان و شاعران و نویسندگان در کافه‌های پاریس بود. تعامل و همکاری مشترک شرایطی ایجاد می‌کند که ایده‌ها منتشر شوند، به‌گردش دربیایند، و به‌طور تصادفی با ایده‌های دیگر ادغام شوند.

در سطح فردی، تسهیل چنین ارتباطات نامنتظر و مفیدی به‌سادگی معرفی ایده‌هایی در رشته‌های مختلف به‌طور همزمان به ضمیر خودآگاه توست. بنجامین فرانکلین و چارلز داروین، هردو از مبتکرانِ طرفدارِ پرداختن به چندین کار به‌طور همزمان بودند، از جهتی به‌عهده گرفتن چند تکلیف و انجام آنها با حرکت آهسته. یک کار چندین و چند روز در مرکز توجه قرار می‌گیرد اما بعد از آن هم در گوشه‌ای از ذهن باقی می‌ماند، بنابراین امکان ایجاد ارتباط بین کارها وجود دارد.

جان لاک، فیلسوف انگلیسی، در اوایل سال ۱۶۵۲ که بهره‌برداری از روشی پیچیده و پر کار را برای فهرست‌بندیِ محتوای کتابِ معمولی و عامیانه‌اش شروع کرد که ضرورتاً دفترچه‌ای حاوی یافته‌ها و افکار و عقایدی جالب بود، به اهمیت ارجاعِ متقاطع یا درون‌متنی پی برد. چنین کتاب‌هایی مخزن ایده‌ها و حدس‌وگمان‌های او را شکل می‌دادند، کامل می‌کردند و منتظر می‌ماندند تا به ایده‌هایی تازه متصل شوند.

درسطح سازمانی، خاستگاه نوآوری و الهام شبکه‌ای است که اجازه بدهد افکار و عقاید و حدس‌وگمان‌ها علناً پخش و همراه با دیگران تکمیل شوند و به‌هم بپیوندند.

و البته بزرگ‌ترین شبکهٔ موجود که چنین شرایطی را فراهم می‌کند، وبِ جهانی است که در آن بی‌شمار ایده نه‌تنها در دسترس است، بلکه برای ارتباط آسان بین چندین و چند رشتهٔ مختلف به‌میزان زیادی به‌هم وصل است.

اشتباه و خطا هم در تکامل حیات رخ می‌دهد و هم در بدعتِ ایده‌های عالی و بزرگ، و همیشه هم بد نیست.

تولیدمثل طبیعی را در نظر بگیر؛ ژن‌ها از طریق پدرومادر به فرزندان منتقل می‌شوند و اطلاعات و دستورالعمل‌های مربوط به طرز رشد و شکل‌گیری اندام بچه را در خود دارند. اگر گهگاه جهش‌ها و تغییراتی صورت نمی‌گرفت، یعنی خطاهایی تصادفی در آن دستورالعمل‌ها حادث نمی‌شد، تکامل مدت‌های مدیدی بود که عملاً متوقف شده بود. فقط اگر نسخه‌های کاملی از ژن عاج فیل یا پرهای طاووس تکثیر نمی‌شد، هیچ‌یک از آنها هرگز شکل نمی‌گرفت. جهش‌ها و تغییرات ژنتیکی به موجودات ویژگی‌ها و خصوصیات تازه‌ای می‌بخشد. بااینکه بیشتر این جهش‌ها به‌طرزی باورنکردنی شکست می‌خورند، این خطاها چند برنده هم تولید می‌کنند، که در نتیجه باعث تکامل می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۵ دقیقه

حجم

۲۳٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۵ دقیقه

حجم

۲۳٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان