دانلود کتاب صوتی پدر به من بگو نژادپرستی یعنی چه؟ با صدای احسان چریکی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پدر به من بگو نژادپرستی یعنی چه؟ اثر طاهر بن جلون

دانلود و خرید کتاب صوتی پدر به من بگو نژادپرستی یعنی چه؟

معرفی کتاب صوتی پدر به من بگو نژادپرستی یعنی چه؟

کتاب پدر، به من بگو نژادپرستی یعنی چه؟ نوشته‌ٔ طاهربن جلّون و ترجمه ایلمیرا دادور، به زبان ساده درباره‌ٔ نژادپرستی با کودکان و نوجوانان صحبت می‌کند. این اثر با گویندگی احسان چریکی در نشر خاموش منتشر شده است. 

درباره‌ کتاب صوتی پدر، به من بگو نژادپرستی یعنی چه؟

طاهربن جلّون، نویسنده و روزنامه‌نگار مراکشی ساکن فرانسه، در کتاب پدر، به من بگو نژادپرستی یعنی چه؟ گفت‌وگویی با دختر یازده‌ساله‌اش، مریم دارد. او در این گفت‌وگو به مریم و دوستانش درباره‌ٔ نژادپرستی توضیح داده است.

طاهربن جلّون در این کتاب که برای کودکان نوشته است و در قالب گفت‌وگو روایت می‌شود، به جنبه‌های مختلف نژادپرستی پرداخته است و برای اینکه حرف‌هایش در ذهن بچه‌ها بماند، مثال‌های جالبی از رفتارهای نژادپرستانه می‌زند. جلّون همچنین درباره‌ٔ باورهای غلط و اعتقادات نژادپرستان هم حرف زده و آن‌ها را به برتری‌جویی، بیگانه‌ستیزی، هراس از دیگرانی که شبیه خودشان نیستند و تعصب متهم کرده است.

کتاب صوتی پدر، به من بگو نژادپرستی یعنی چه؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوست دارید با کودکتان گفت‌وگویی سازنده درباره‌ٔ مفهوم نژادپرستی داشته باشید، کتاب پدر، به من بگو نژادپرستی یعنی چه؟ را به آن‌ها هدیه بدهید.

بخشی از کتاب صوتی پدر، به من بگو نژادپرستی یعنی چه؟

«درست است که از کشور دیگری، مراکش، آمده بودیم، اما از دید آنها دیگر ما موجودات هراسناکی نبودیم. ما با دعوتشان به خانه‌مان، بدگمانی‌شان را از میان بردیم. نشستیم، گفتیم، شنیدیم، و یکدیگر را خوب شناختیم و با هم خندیدیم. حالا کنار هم خوش و راحتیم، درصورتی‌که تا پیش از آن روز، وقتی همدیگر را در راه‌پله‌ها می‌دیدیم، به‌زور سالمی می‌گفتیم. پس برای مبارزه با نژادپرستی باید همدیگر را مهمان کنیم. بله. این راه خوبی است. ما باید یاد بگیریم آشنایی را، یاد بگیریم گفتگو کردن را، یاد بگیریم با هم خندیدن را. بکوشیم تـا شادی‌هایمان را بـا یکدیگر تقسیم کنیم، همین‌طور اندوهمان را، به همدیگر نشان بدهیم که دل‌مشغولی‌هایمان همانند اســت و مسئولیت‌هایمان یـکـسـان. اینهاست راه‌هایی که نژادپرستی را پس می‌زند. سفر هم ما را در بهتر شناختن دیـگـران یــاری می‌دهد. مونتنی هم‌وطنانش را تشویق به مسافرت و دقت در فرهنگ‌های متفاوت می‌کرد. ِ از دید او سفر بهترین وسیله برای صیقلی کردن ذهنیتمان ِ با ذهنیت ِ دیگری بوده است و شناخت دیگران بهترین راه خویش. ِ برای بهتر شناختن نژادپرستی همیشه بوده است.»

نظرات کاربران

کاربر ۲۱۶۳۳۵۸
۱۴۰۱/۰۳/۲۶

واقعا قیمت هارو با چه معیاری انتخاب میکنید؟یک ساعت کتاب 35 هزار تومان عجب

زمان

۱ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۲۱۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۲۱۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان