دانلود و خرید کتاب شبح کارل مارکس رونان دوکالان ترجمه شیرین کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شبح کارل مارکس اثر رونان دوکالان

کتاب شبح کارل مارکس

معرفی کتاب شبح کارل مارکس

کتاب شبح کارل مارکس نوشتهٔ رونان دوکالان و ترجمهٔ شیرین کریمی است. کتاب چ این اثر را برای کودکان و نوجوانان و البته بزرگسالان روانهٔ بازار کرده است. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعهٔ «افلاطون‌های کوچک» است.

درباره کتاب شبح کارل مارکس

داستان کتاب شبح کارل مارکس، چند سال پیش از تولد راوی در جایی با نام «سیلزی» آغاز می‌شود. راوی می‌گوید که در آن زمان، بخشی از وطن او آلمان بود. خانواده‌های دهقانان فقیر در سیلزی که تازه از سلطهٔ مالکان تنبل و طماع خلاص شده بودند، مثل انسان‌های آزاد روی قطعه‌زمین‌های خودشان کشاورزی می‌کردند. کتاب «شبح کارل مارکس» از مجموعهٔ «افلاطون‌های کوچک»، داستانی فلسفی برای نوجوانان است. در این داستان، کارل مارکس دربارهٔ نظام طبقانی و بهره‌کشی از کارگران می‌گوید. کارل مارکس فیلسوف، اقتصاددان، تاریخ‌نگار، جامعه‌شناس، نظریه‌پرداز سیاسی، روزنامه‌نگار و سوسیالیست انقلابی آلمانی بود که مبارزه با نظام طبقاتی و ایجاد برابری را آرمان خود می‌دانست و زندگی‌اش را در این راه صرف کرد. در کتاب حاضر همراه با «شبح مارکس» که به‌زودی دویست‌ساله می‌شود، گشتی در روستاها می‌زنیم تا با کشاورزی و وضعیت امرار معاش دهقانان آشنا شویم؛ سپس همراه با اتفاقات رخ‌داده برای این طبقه پا به شهر می‌گذاریم و سر از کارخانه‌ها درمی‌آوریم. رونان دوکالان، نویسندهٔ این کتاب، به زبانی ساده برای مخاطب توضیح می‌دهد که در نظام ‌سرمایه‌داری، چگونه مالکان زمین‌های روستایی به بردگان و کارگران طبقهٔ مرفه تبدیل شدند. اگر شما هم به فلسفه و پیشامدهای اجتماعی علاقه‌مندید، مطالعهٔ این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نشر چشمه را ناشری ادبی می‌دانند، اما کتاب‌های این نشر فقط به کتاب‌های ادبی‌اش خلاصه نمی‌شود و در حوزه‌های دیگری نیز نظیر فلسفه، سیاست، اقتصاد، کودک و نوجوان، موسیقی، سینما، تئاتر، تاریخ و اسطوره و… کتاب منتشر کرده است. کتاب چ، بخش کودک و نوجوان انتشارات چشمه، از سال ۱۳۶۴ شروع به چاپ کتاب کرده است. سال‌های ابتدایی تعداد کتاب‌های چاپ‌شده بسیار اندک بود، اما رفته‌رفته روند چاپ کتاب شکلی صعودی به خود گرفت؛ تا اینکه سال ۱۳۸۸ بیش از ۲۷۰ کتاب منتشر کرد؛ کتاب‌هایی در حوزه‌های مختلف.

خواندن کتاب شبح کارل مارکس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کودکان و نوجوانان و البته بزرگسالانی که به فلسفه و پیشامدهای اجتماعی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شبح کارل مارکس

«شبحی در اروپا در گشت‌و‌گذار است...

روز به‌خیر! روز به‌خیر! نترس، این فقط یک ملافه است. اسم من کارل مارکس است. جوان نیستم؛ به‌زودی دویست‌سالگی‌ام را جشن می‌گیرم!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
تومان