دانلود کتاب صوتی طنزهای آخر هفته با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی طنزهای آخر هفته اثر اومبرتو اکو

دانلود و خرید کتاب صوتی طنزهای آخر هفته

نویسنده:اومبرتو اکو
گردآورنده:علی دهباشی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی طنزهای آخر هفته

کتاب صوتی طنزهای آخر هفته نوشتهٔ اومبرتو اکو، گردآوری‌شده توسط علی دهباشی و ترجمه‌شده توسط گروه مترجمین و با صدای هوتن شاطری‌پور است و انتشارات کتاب‌سرای نیک (جیحون) آن را منتشر کرده است. طنزهای آخر هفته جستارهای طنز اومبرتو اکو هستند.

درباره کتاب صوتی طنزهای آخر هفته

اومبرتو اکو را بیشتر به‌عنوان یک نشانه‌شناس، فیلسوف، مورخ و ادیب بزرگ می‌شناسند؛ اما شاید کمتر کسی بداند که اکو طنزنویس قهاری هم بود. کتاب صوتی طنزهای آخر هفته مجموعه‌ای است از جستارهای طنزآمیز اکو. تسلطی که اکو بر نشانه‌شناسی، فلسفه، داستان‌نویسی، تاریخ قرون وسطی و نقد سیاسی و اجتماعی دارد، باعث می‌شود طنزهایی بسیار عمیق و ریشه‌دار بنویسد. درحقیقت، او به دلیل همین اشرافش بر مسائل مختلف، با موضوعات گوناگونی هم شوخی کرده است. اکو در جستارهای طنزآمیز و قصه‌وارِ کتاب طنزهای آخر هفته بسیاری از افراد و مسائل را دست انداخته و حین شوخی با آن‌ها با نکته‌سنجیِ یک نشانه‌شناسِ ماهر و چیره‌دست به وجوه نمادین رفتارها و آداب و رسوم و قراردادهای زندگی روزمره توجه کرده و وجوهی از فرهنگ و قرادادهای اجتماعی را نقد کرده است. در طنزهای آخر هفته بسیاری از پدیده‌ها و موقعیت‌ها و چیزها، از فیلم‌های وسترن گرفته تا سفر در زمان و بستنی‌‌خوردن و وسایل ارتباطی و فوتبال و مرگ و کتابخانه و...، دستمایۀ شوخ‌طبعی این فیلسوف قرار گرفته‌اند.

جستارهایی که در کتاب صوتی طنزهای آخر هفته می‌شنوید عبارت‌اند از: «چگونه یک سرخپوست باشیم»، «چطور از موبایل استفاده نکنیم»، «چگونه با آرامش خود را برای مرگ آماده کنیم»، «چطور از وقتمان استفاده کنیم»، «چطور می‌شود مذهبِ یک نرم‌افزار را تشخیص داد»، «چگونگی رفتار با راننده‌ٔ تاکسی»، «چگونه می‌توان در پاسخ از به‌کاربردن حتماً پرهیز کرد»، «چطور ساعت را فراموش کنیم»، «با دیدن چهره‌های آشنا چه واکنشی نشان دهیم»، «چطور از مناطق مردابی در آینده دیدن کنیم»، «چگونه بگذاریم یک چمدان چرخ‌دار بیفتد»، «چگونه می‌توانستیم در آینده به عقب بازگردیم».

رضا سیدحسینی، مهدی سحابی، مینو مشیری، شهلا حائری، مهوش قویمی، ناهید طباطبایی، مهرنوش بهبودی و... از مترجمان این کتاب صوتی هستند.

شنیدن کتاب صوتی طنزهای آخر هفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران طنزهای فاخر و اصیل پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اومبرتو اکو

اومبرتو اکو ۵ ژانویه ۱۹۳۲ در ایتالیا به دنیا آمد. او نشانه‌شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان‌نویس ایتالیایی بود. اکو پس از گرفتن مدرک دکترا در دانشگاه تورینو، در دانشگاه‌های میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرد. مدتی رئیس دانشکده انسان‌شناسی دانشگاه بولونیا بود. او همچنین متن‌های آکادمیک فراوانی درزمینه فلسفه، نشانه‌شناسی و نقد ادبی و کتاب‌هایی برای کودکان نوشت. سیارک ۱۳۰۶۹ به نام اوست. اکو در سال ۲۰۰۵ همراه با راجر آنگل موفق به کسب جایزهٔ دست‌آورد ادبی مجله کنیون ریوو شد.

اومبرتو اکو بیشتر به رمان‌نویس معروف است. هرچند او بیشتر از رمان‌نویس بودن، دانشمند بود و مقالات و کتاب‌های علمی نوشته بود. او یکی از دوست‌داران زبان بین‌المللی اسپرانتو به‌شمار می‌رود. اومبرتو اکو پس از سال‌ها فعالیت مختلف ادبی و علمی، در ۱۹ فوریه ۲۰۱۶ در ۸۴ سالگی در میلان ایتالیا درگذشت.

معروف‌ترین رمان اکو «نام گل سرخ» نام دارد که در ایران با عنوان «آنک نام گل» نیز ترجمه شده است. براساس این رمان فیلمی هم به‌ کارگردانی ژان ژاک آنو و با بازیِ شان کانری ساخته شده است. از دیگر رمان‌های اومبرتو اکو می‌توان به رمان‌های «آونگ فوکو» و «گورستان پراگ» اشاره کرد. اکو نویسنده‌ای شیفتۀ کتاب و با دامنۀ مطالعاتی فراخ بود. او داستان کودکان هم می‌نوشت. «بمب و ژنرال» از جمله قصه‌هایی است که او برای کودکان نوشته است. از جمله آثار غیرداستانی اکو می‌توان کتاب‌های «تاریخ زیبایی» و «تاریخ زشتی» را نام برد.


نظرات کاربران

ali.na
۱۴۰۳/۰۱/۲۱

اگر طنز را بصورت جدی دوست میدارید گوش دهید

زمان

۳ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۲۰۴٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۲۰۴٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان