دانلود کتاب صوتی اصل گرایی با صدای بابك مینایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اصل گرایی اثر گرگ مک کیون

دانلود و خرید کتاب صوتی اصل گرایی

نویسنده:گرگ مک کیون
انتشارات:رادیو مثبت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اصل گرایی

کتاب صوتی اصل گرایی اثر گرگ مک کیون و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز، توسط تیم ترجمه‌ی رادیو مثبت (انتشارات رادیو مثبت) و به گویندگی بابک مینایی منتشر شده است. اصل‌گرایی که بیش از یک میلیون نسخه فروخته شده، در این باره صحبت می‌کند که مفهوم اصل‌گرایی این نیست که کارهای بیشتری را در زمان کمتر انجام دهیم، اصل‌گرایی در مورد انجام فقط کارهای درست است.

درباره کتاب صوتی اصل‌گرایی

تا به حال احساس کرده‌اید که خیلی لاغر شده‌اید؟ آیا به طور همزمان احساس کار زیاد و در عین حال بهره‌وری پایین دارید؟ احساس می‌کنید مشغول‌اید، اما سازنده نیستید و زمانتان دائما توسط برنامه‌های دیگران از بین می‌رود؟

اگر به هر یک از این پرسش‌ها پاسخ مثبت دادید، راه خروج، راه اصل‌گرایان است.

اصل‌گرایی چیزی فراتر از یک استراتژی مدیریت زمان یا تکنیک بهره‌وری است. این موضوع یک نظم و انضباط سیستماتیک برای تشخیص آن‌چه واقعا ضروری است و سپس حذف هر چیزی که ضروری نیست محسوب می‌شود، بنابراین ما می‌توانیم با تکیه بر این مفهوم، بالاترین اهمیت ممکن را برای چیزهایی که واقعا مهم هستند قائل شویم.

اصل‌گرایی با وادار کردن ما به اعمال معیارهای گزینشی بیشتر برای تصمیم درباره اینکه چه چیزی ضروری‌تر است، به ما قدرت می‌دهد تا کنترل انتخاب‌های خود را به دست آوریم، به جای اینکه به دیگران اجازه‌ی تلویحی برای انتخاب به جای خودمان بدهیم. این مفهوم، روشی جدید برای انجام هر کاری است. این موضوع در مورد انجام کارهای کمتر، اما بهتر است و در هر زمینه‌ای از زندگی به ما کمک می‌کند. اصل‌گرایی جنبشی است که زمان آن فرا رسیده است!

کتاب صوتی اصلگرایی نشان می‌دهد که در دنیایی سرشار از جاه‌طلبی، ما اغلب بیش‌فعالی را با بهره‌وری اشتباه می‌گیریم. ما ناخودآگاه نتایج بهتر را نتیجه‌ی کار بیشتر می‌دانیم و بر این باوریم که هر چه ساعات بیشتری وقت بگذاریم، خروجی ما بهتر است، در صورتی که در اکثر موارد، با تمرکز بر تنها یک کار، می‌توانیم نتیجه‌ی بهتری بگیریم. این کتاب همچنین نشان می‌دهد باید «تعداد کمی کار اساسی» را از «بسیاری کار بی‌اهمیت» تشخیص دهیم. مک‌کئون استدلال می‌کند که -برخلاف تصور رایج- اصل‌گرایان گزینه‌های بیشتری نسبت به غیر اصل‌گرایان دارند، زیرا غیر اصل‌گرایان تقریبا از همه‌چیز هیجان‌زده می‌شوند و به همه‌چیز واکنش نشان می‌دهند. در عوض، اصل‌گرایان به جای تلاش برای متعهد شدن به کارهای بسیار، روی چند پروژه‌ی اساسی متمرکز می‌شوند.

خلاصه کتاب اصلگرایی

آیا احساس می‌کنید که بیش از حد کار می‌کنید اما همیشه خسته و مشغول و در عین حال بی‌ثمر هستید؟ اگر این‌گونه می‌اندیشید، این کتاب برای شماست. کتاب صوتی اصل گرایی نوشته‌ی گرگ مک‌ کیون، توضیح می‌دهد که چگونه انرژی خود را فقط روی امور ضروری متمرکز کنید و بتوانید کارهای درستی را انجام دهید که واقعا مهم هستند. امروزه ما انتخاب‌ها و ارتباطات بسیاری داریم، اما با حواس‌پرتی‌ها و فشارهای اجتماعی بیشتری نیز مواجه هستیم که «نه» گفتن به چیزهای غیرضروری را برای ما سخت‌تر می‌کنند. در کتاب اصل‌گرایی، شما مدل ۳ قسمتی تبدیل شدن به یک اصل‌گرا را خواهید آموخت.

اصل‌گرایی اساسا در مورد کنترل زندگی شماست. مقدار ثابتی انرژی، زمانی که هدفمند هدایت شود، می‌تواند شما را بسیار به هدفتان نزدیک کند. کارهای درستی را که باید انجام دهید بشناسید، هر چیز دیگری را رد کنید و زمان و انرژی خود را به سمت ایجاد بیشترین تاثیر در جایی که مهم است هدایت کنید. با انجام این کار، سطح عملکرد و نتایج خود را به شدت بهبود می‌بخشید.

از کتاب اصل گرایی چه درس‌هایی می‌گیریم؟

از کتاب صوتی اصل گرایی درس‌هایی اساسی می‌توان گرفت، از جمله:

۱- اگر پاسختان به یک درخواست یک بله‌ی قاطع نیست، بنابراین یک نه‌ی قاطع است.

به جای تصمیم‌گیری بر اساس نشانه‌های نیمه‌کاره، باید معیارهای روشنی داشته باشیم که منجر به یک بله یا خیر صریح شود.

۲- مدل مالکیت و بودجه‌ی مبتنی بر صفر را اعمال کنید.

به این فکر کنید که اگر در حال حاضر کالایی را که دارید، نداشتید، آیا باز هم آن را می‌خریدید؟ اگر زمانی را در یک رابطه سپری نکرده بودید، آیا امروز همان رابطه را از سر می‌گرفتید؟

این مدل مبتنی بر صفر به ما این امکان را می‌دهد که یک قدم به عقب برداریم و چالش‌های زندگی را با وضوح تجزیه و تحلیل کنیم.

۳- مرزهای مشخصی را در زندگی خود تعیین کنید.

یک فرد اصل‌گرا، خودخواه یا فردگرا نیست، اما مرزهای او واضح هستند. چه در محل کار، چه در زندگی اجتماعی و چه در اوقات فراغت، نه گفتن نقطه‌ضعف نیست. این بخش مهمی برای رهایی خود از چیزهایی است که برای شما مهم نیستند.

۴- کارهای کمتر اما بهتر انجام دهید.

در نهایت، متحول‌کننده‌ترین نکته‌ی اصل‌گرایی، تمایل به انجام بهتر کارهای کمتر است. با انجام کارهای کمتر، می‌توانید برخی از قوی‌ترین ویژگی‌ها را در باب رهبری و بهره‌وری توسعه دهید.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

کتاب صوتی اصل گرایی کتابی بسیار مفید است که نشان می‌دهد چگونه بفهمیم به چه چیزی بیشتر اهمیت می‌دهیم و چگونه پروژه‌ها و تعهدات خود را کاهش دهیم تا بتوانیم استعدادهای خود را بر آن‌چه واقعا برای زندگی و حرفه‌مان ارزش دارد متمرکز کنیم، بنابراین ارزش شنیدن دارد.

شنیدن کتاب صوتی اصل گرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی اصلگرایی را به تمام رهبران، مدیران و افرادی که می‌خواهند با انجام کار کمتر، مفیدتر باشند و به زندگی خود نظم و ترتیب ببخشند، پیشنهاد می‌کنیم.

نقدی بر کتاب

دیوید پلتز، متخصص علم داده، نقدی بر کتاب اصلگرایی نوشته است. او به این کتاب از ۱۰۰، امتیاز ۹۱ داده و کتاب را کاملا دوست داشته است. پلتز معتقد است کتاب به خوبی نوشته شده، آموزنده است و همچنین به راحتی خوانده می‌شود.

پلتز از اطلاعات ارزشمندی که این کتاب در بر دارد تحت تاثیر قرار گرفته است و مدعی است این کتاب واقعا او را وادار کرده که به زندگی خود فکر کند و آن‌چه را که ضروری است و آن‌چه را که مانع او است، بیشتر در نظر بگیرد.

پلتز خواندن این کتاب را به همه توصیه می‌کند. او فکر می‌کند که در این کتاب حداقل یک درس اساسی (اگر نه بیشتر) وجود دارد که می‌تواند زندگی یک فرد را بهبود بخشد.

پلتز برخی از نکات این کتاب را اضافی دانسته، اما معتقد است در بیشتر موارد، مک کیون ایده‌های خود را به دلیلی تکرار می‌کند؛ تکرار این نکات به پلتز فهماند که مک کیون بر موضوع مهمی تاکید می‌کند.

پلتز همچنین از خواندن فصل‌های مربوط به بازی و خواب شگفت‌زده شده است. او از خواندن این فصل‌ها و همچنین از این واقعیت که مک کیون بر اهمیت بازی و خواب در زندگی تاکید کرده، لذت برده است.

درباره گرگ مک کیون

گرگ مک کیون یک سخنران عمومی استثنایی است و تا کنون به ۴۰ کشور در سراسر جهان سفر کرده و برای شرکت‌های بزرگی از جمله اپل، فیس‌بوک، گوگل، مایکروسافت و نایک سخنرانی کرده است.

او مجری پادکست گرگ مک کیون است که در برنامه‌ی پادکست‌های اپل، در فهرست ۵ پادکست برتر خودسازی (از میان ۱۱۰۰۰ پادکست) و ۱۰ پادکست برتر در میان پادکست‌های آموزشی (از میان ۳۰۰۰۰ پادکست) قرار گرفته است. میهمانان این پادکست تا کنون افراد سرشناسی از جمله استاد دانشگاه هاروارد، آرتور بروکس، متیو مک کانهی، ماریا شرایور، جان هوپ برایانت و آریانا هافینگتون بوده‌اند.

آثار مک کیون در رسانه‌هایی از جمله نیویورکر، نیویورک تایمز، تایم، فست کمپانی، فورچون و هاروارد بیزینس ریویو پوشش داده شده‌اند. همچنین آثار و سخنان قصار او در شبکه‌های بسیاری از جمله ان‌بی‌سی، فاکس و همچنین برنامه‌ی استیو هاروی، کمدین مشهور آمریکایی، به کار برده شده است.

چه کسانی کتاب اصل‌گرایی را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

کتاب اصلگرایی توسط مترجمین بسیاری به فارسی ترجمه شده است که از میان آن‌ها می‌توان به تیم ترجمه‌ی رادیو مثبت، آرمان نصیری، گروه مترجمان انتشارات آگاه باشیم، رضا اردلان، دکتر بهنام شاهنگیان و مهدی مصلحی و زینب عفتی اشاره کرد.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره‌ کتاب اصل گرایی چیست؟

جف واینر، مدیر عامل لینکدین، معتقد است در کتاب اصل‌گرایی، گرگ مک کیون دلایلی قانع‌کننده برای دستیابی به چیزهای بیشتر با انجام کار کمتر ارائه می‌دهد و به ما یادآوری می‌کند که وضوح تمرکز و توانایی «نه» گفتن در کسب‌وکار امروزی، بسیار مهم و ارزشمند است.

آریانا هافینگتون، نویسنده‌ی آمریکایی‌یونانی، کتاب اصلگرایی را کتابی عالی و پادزهری بسیار مورد نیاز برای استرس، فرسودگی و اجبار برای «انجام هر کاری» می‌داند. او این کتاب را یک کتاب ضروری برای هر کسی عنوان می‌کند که می‌خواهد کنترل سلامت، رفاه و شادی خود را دوباره به دست آورد.

دانیل اچ پینک، نویسنده‌ی آمریکایی، معتقد است فشار بی‌امان برای به دست آوردن تمام چیزهای خوب زندگی و انجام تمام کارهای درست، ما را به مسیر پیشرفت هدایت نمی‌کند و در عوض ما را بیشتر در خطر موفق نشدن قرار می‌دهد. گرگ مک کیون معتقد است که پاسخ در این است که موارد ضروری زندگی را جدی‌تر بگیریم. اچ پینک معتقد است مک کیون نمی‌تواند به شما بگوید چه چیزی برای زندگی ضروری است، اما می‌تواند کمک کند تا معنای زندگی خود را پیدا کنید.

استیو هاروی، کمدین و مجری تلویزیون، اصل‌گرایی را کتابی عنوان می‌کند که زندگی او را تغییر داده است.

آدام مک گرانت، نویسنده‌ی آمریکایی، اصل‌گرایی را کتابی ضروری می‌داند که هر کسی که احساس می‌کند بیش از حد متعهد است یا بیش از حد کار می‌کند و نتیجه‌ای نمی‌گیرد، باید آن را بخواند.

در بخشی از کتاب صوتی اصل گرایی می‌شنویم

همانطور که گفته شد اصل گرایی یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های خودیاری است. برای بیشتر آشنا شدن با این کتاب، پنج جمله‌ی منتخب و جذاب از آن را با هم می‌خوانیم:

• اصل گرایی چگونگی انجام دادن کارهای بیشتر نیست؛ بلکه به معنای انجام کارهای درست است. اصل گرایی به معنای انجام کارهای کمتر فقط محض کمتر بودنشان نیست. بدین معناست که برای فعالیت در بالاترین سطح اثر بخشی‌مان تا می‌توانیم زمان و انرژی‌مان را عاقلانه فقط در انجام کارهای ضروری سرمایه‌گذاری کنیم.

ک اگر زندگی‌تان را اولویت بندی نکنید، یکی دیگر آن را اولویت بندی می‌کند.

• گاهی اوقات کاری که نمی‌کنید به اندازه‌ی کاری که می‌کنید، اهمیت دارد.

• وقتی درباره ی اینکه انرژی و زمان‌مان کجا صرف شوند، آگاهانه و هدفمند انتخاب نکنیم؛ دیگران یعنی رئیس‌مان، همکاران‌مان، مشتریان‌مان، اطرافیان و حتی خانواده‌هایمان این انتخاب را می‌کنند و طولی نمی‌کشد که هر چیز معنادار و مهمی را فراموش می‌کنیم. می‌توانیم یا آگاهانه انتخاب کنیم یا بگذاریم زندگی‌مان در جهت اهداف دیگران کنترل شود.

• فقط زمانی که به خودتان اجازه می‌دهید از تلاش برای انجام همه‌ی کارها و بله گفتن به همه دست بردارید، آن موقع است که می‌توانید در انجام کارهایی که حقیقتا مهم‌اند بیشترین توان‌تان را به کار بگیرید.

معرفی نویسنده
عکس گرگ مک کیون
گرگ مک کیون

گرگ مک کیون نویسنده‌ی کتاب‌های خودیاری و انگیزشی متولد انگلستان است و مخاطب آثار او کارآفرینان، کارمندان و دانشجویان هستند. او یک شعار خلاقانه برای فعالیت‌هایش طراحی کرده به مخاطبان خود یادآوری می‌کند تا در دنیای شلوغ و پر سر و صدای امروز آن سبک زندگی را برای خود خلق کنند که ارزش زیست شدن، داشته باشد!

نظرات کاربران

Muhammad11
۱۴۰۱/۰۳/۲۱

سر گردنه‌س مگه؟؟؟؟

عطایی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

خیلی گرونه 😕

زمان

۷ ساعت

حجم

۷۷۶٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت

حجم

۷۷۶٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۸,۰۰۰
تومان