دانلود کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن با صدای شیوا رخشانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن اثر آوای چیروک

دانلود و خرید کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

معرفی کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن نوشته اریک فروم است. این کتاب با صدای شهناز کمیلی‌زاده و شیوا رخشانی در آوای چیروک منتشر شده است.

درباره کتاب هنر عشق ورزیدن

 هنر عشق ورزیدن یکی از آثار برجسته اریک فروم است که در سال ۱۹۵۶ برای اولین بار منتشر شد. نویسنده در کتاب هنر عشق ورزیدن شناسه عشق را در دو چیز می‌بیند: شادی و عمق ارتباط متقابل. او معتقد است که اگر درگیر رابطه‌ای شدید که این دو شناسه را در آن حس نکردید، آن را با عشق و رابطه احساسی اشتباه نگیرید. 

مطالعه‌ این کتاب برای کسانی که دستورالعمل ساده‌ای برای هنر عشق ورزیدن می‌جویند، کاری یأس‌آور خواهد بود. برعکس، در این کتاب نشان داده خواهد شد که عشق احساسی نیست که هرکس، صرف‌نظر از مرحله‌ بلوغ خود، بتواند به آسانی بدان گرفتار شود. 

این کتاب می‌خواهد خواننده را متقاعد کند که تمام کوشش‌های او برای عشق ورزیدن محکوم به شکست است، مگر آنکه خود او با جد تمام برای تکامل تمامی شخصیت خویش بکوشد، تا آنجا که به جهت‌بینی سازنده‌ای دست یابد. این کتاب می‌خواهد اثبات کند که اگر آدمی همسایه‌اش را دوست نداشته باشد و از فروتنی واقعی، شهامت، ایمان و انضباط بی‌بهره باشد، از عشق فردی خرسند نخواهد شد. در فرهنگ‌هایی که این صفات نادرند، کسب استعداد مهر ورزیدن نیز به‌ناچار در حکم موفقیتی نادر خواهد بود. هرکس می‌تواند از خود سؤال کند که واقعاً چند نفر آدم مهرورز در عمر خود دیده است.

شنیدن کتاب هنر عشق ورزیدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی شاد و عاشقانه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اریک فروم

یکی از تاثیرگذارترین متفکران قرن بیست و بیست و یکم، اریک فروم است. او جامعه‌شناسی باتجربه و روان‌شناسی بلندآوازه‌‌ است که در سال ۱۹۰۰ در آلمان به دنیا آمد.

فروم از درخشان‌ترین فیلسوفان مکتب اومانیسم و مکتب فرانکفورت به شمار می‌رود و پیرو تفکر سوسیال دموکرات است. او همیشه در طول زندگی خود کوشیده تا ارتباطی متقابل بین علم روان‌شناسی و جامعه برقرار کند که این موضوع در آثارش به وفور دیده می‌شود. درواقع این روانشناس اجتماعی عقیده داشت زمانی که اصول روانکاوی، به عنوان درمان‌کننده بیماری‌های فرهنگی مردم به کار گرفته شود، می‌تواند به ایجاد یک جامعه معقول و متعادل از نظر روانی کمک کند.

او تحصیلات خود را در رشته‌ روانکاوی در دانشگاه‌های هیدلبرگ و مونیخ و انستیتو به پایان رساند و پس از ظهور حزب نازیسم در آلمان و آشوب‌های دوران جنگ جهانی به ژنو مهاجرت کرد و پس از آن راهی آمریکا شد و توانست در دانشگاه کلمبیای نیویورک به تدریس مشغول شود. بعدها حتی موفق شد رشته روانکاوی را در دانشگاه ملی مکزیک تاسیس کند. سرانجام اریک فروم پس از سال‌ها پژوهش و مطالعه در سال ۱۹۸۰ در سوئیس دار فانی را وداع گفت.

در کارنامه ادبی و علمی اریک فروم بیش از بیست عنوان کتاب وجود دارد که به زبان‌های مختلفی ترجمه شده‌ است. برخی از این آثار عبارتند از: گریز از آزادی، انسان برای خویشتن، پژوهشی در روانشناسی اخلاق، روانکاوی و دین، زبان از یاد رفته؛ درک و تعبیر رویا، آیا انسان پیروز خواهد شد؟ حقیقت و افسانه در سیاست جهانی، فراسوی زنجیرهای پندار، دل آدمی و گرایشش به خیر و شر، بحران روانکاوی، آناتومی ویران‌سازی انسان، داشتن یا بودن و...

بخشی از کتاب هنر عشق ورزیدن

اگر بخواهیم در مورد فرضیه عشق صحبت کنیم، باید این موضوع با مساله وجود بشریت، آغاز شود. وقتی که عشق را در دنیای حیوانات مورد بررسی قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم که بخش عمده‌ای از دلبستگی‌های آن‌ها غریزی است. با این حال بخشی از این نیروهای غریزی در انسان‌ها هم وجود دارند. انسان‌ها از سازگاری با نیروهای غریزی خود بیرون آمده‌اند اما هرگز نتوانستند که ارتباط خود را به صورت کامل با طبیعت و نیروهای آن قطع کنند. اگر هم از طبیعت جدا شوند، بازگشت به آن غیرممکن است. مانند این می‌ماند که از بهشت بیرون انداخته شوند، اگر بخواهد دوباره برگردند فرشتگانی با شمشیرهای آتشین، اجازه ورود به آن‌ها را نمی‌دهند.

بنابراین انسان تنها با رشد عقلی و تطبیق‌پذیری‌های جدید می‌تواند به سمت جلو حرکت کند. زمانی که انسان‌ها متولد می‌شوند، بخشی از غرایز آن‌ها همراهشان است، اما با بزرگ شدن ناگهان به وضعیت جدیدی وارد می‌شوند. در این وضعیت نسبت به وجود گذشته اطمینان دارند و آینده برایشان یک مفهوم گُنگ است که قطعیت آن تنها تا زمان مرگ خواهد بود. 

نظرات کاربران

خدایار
۱۴۰۱/۰۶/۲۹

کتاب عالی است، ولی ترجمه و مخصوصا خواندنش کم کیفیت و پراشتباه است.

Mohamad shahbazi
۱۴۰۲/۱۲/۲۶

تصور می‌کردم اریک فروم اندیشمند مهمی باشه ولی با خوندن این کتاب دیدم نه اصلا اندیشمند مهم و آکادمیکی نیست. کتاب در حد کتاب های زرد درمورد عشق و دلیل عاشقی است. نویسنده داستان سعی داره نظریات فروید را زیرسوال

- بیشتر
کاربر ۵۷۳۸۵۸۱
۱۴۰۱/۱۰/۲۸

کتاب بیشتر به تحلیل نظریه های مختلف روانشناسان و روانشناسی افراد از کودکی تا بزرگسالی می پردازه و اسم کتاب به نظرم جذاب تر بود تا خودش ،متاسفانه هیچ کمکی در قالب هنر عشق ورزیدن نداشت

زمان

۵ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۴۳۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵ ساعت و ۱۴ دقیقه

حجم

۴۳۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان