دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو با صدای عطیه بادامچی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری

دانلود و خرید کتاب صوتی شازده کوچولو

معرفی کتاب صوتی شازده کوچولو

کتاب صوتی شازده کوچولو شاهکارِ آنتوان دوسنت اگزوپری است که توسط گروه مترجمان نشر مسیر سبز رشد و با صدای عطیه بادامچی منتشر شده است. کتاب شازده کوچولو حاصل نگارش ذهن خلاق نویسنده‌ای فرانسوی به نام آنتوان دوسنت اگزوپری است. این کتاب محبوب‌ترین کتاب منتخب قرن بیستم است. تحلیل‌های زیادی از بزرگان اهل ادب برای این کتاب صورت گرفته و بعد از انجیل، پرفروش‌ترین و پر خواننده‌ترین کتاب در دنیای غرب، در همه‌ی کشورها و به همه‌ی زبان‌ها بوده است.

درباره کتاب صوتی شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو داستان سفر شازده‌ی کوچکی است که در سیاره‌ی ب ۶۱۲ زندگی می‌کند. او در سیاره‌اش گلی دارد که بسیار مغرور است ولی آن گل را دوست دارد. شازده کوچولو از سیاره‌اش به سمت زمین حرکت می‌کند و به دنبال دوست می‌گردد. او در مسیر خود از سیارات زیادی عبور می‌کند، چیزهای جالبی می‌بیند و با آدم‌های عجیبی دیدار می‌کند. زمانی که به زمین می‌رسد، در صحرا با خلبانی مواجه می‌شود که هواپیمایش خراب‌شده است. میان آن دو، دوستی و رابطه‌ی زیبایی شکل می‌گیرد و شازده کوچولو تمام اتفاقات سفرش را برای مرد خلبان تعریف می‌کند.

آنتوان دوسنت اگزوپری در ۲۹ ژوئن ۱۹۰۰ در لیون فرانسه متولد شد. او تا قبل از جنگ جهانی دوم، خلبان تجاری بود اما با آغاز جنگ، به نیروی هوایی فرانسه در شمال آفریقا پیوست. اگزوپری کتاب شازده کوچولو را با الهام گرفتن از دیدار با کودکی در آفریقا، نوشته است. کتاب او به بیش از سیصد زبان ترجمه شده است و بارها از این داستان برای تولید تئاترها و فیلم‌ها استفاده شده است. اگزوپری یک سال بعد از نگارش پرمخاطب‌ترین کتاب دنیا، به علت حادثه‌ای که برای هواپیمایش اتفاق افتاد، در سال ۱۹۴۴ از دنیا رفت. او بعد از مرگ به‌عنوان قهرمان ملی فرانسه شناخته شد.

شنیدن کتاب صوتی شازده کوچولو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب جذاب و متفاوت را به کسانی که دوست دارند اثری جدید و عمیق درباره‌ٔ زیبایی‌های زندگی بخوانند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی شازده کوچولو

روباه گفت: من نمی‌توانم با تو همبازی شوم، من هنوز اهلی نشده‌ام.

شازده کوچولو به فکر فرو رفت و گفت: اهلی کردن یعنی چه؟

روباه گفت: تو اهل اینجا نیستی؟ به دنبال چه می‌گردی؟

-من به دنبال آدم‌ها می‌گردم. اهلی کردن یعنی چه؟

-آدم‌ها ما را آزار می‌دهند. آن‌ها تفنگ‌دارند و شکار می‌کنند. البته مرغ هم پرورش می‌دهند که تنها فایده‌شان همین است. تو به دنبال مرغ می‌گردی؟

شازده کوچولو گفت: نه، من به دنبال دوست هستم. نگفتی اهلی کردن یعنی چه؟

-اهلی کردن چیزی است که فراموش‌شده، یعنی علاقه ایجاد کردن... .

-علاقه ایجاد کردن؟

-بله، مثلاً تو برای من مانند یک پسر بچه هستی مانند صدها هزار پسربچه‌ی دیگر، من به تو احتیاجی ندارم، تو هم احتیاجی به من نداری و من هم برای تو روباهی هستم شبیه بقیه روباه‌ها ولی اگر تو مرا اهلی کنی، هر دو به هم نیازمند می‌شویم. تو برای من در عالم همتا نخواهی داشت و من برای تو در دنیا...

شازده کوچولو گفت:

-بله، دارم می‌فهمم... گلی هست... من گمان می‌کنم آن گل مرا اهلی کرده است.

معرفی نویسنده
عکس آنتوان دوسنت اگزوپری
آنتوان دوسنت اگزوپری
فرانسوی | تولد ۱۹۰۰ - درگذشت ۱۹۴۴

آنتوان دوسنت اگزوپری، نویسنده و خلبان فرانسوی است که با جاودانه «شازده کوچولو» در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شد. او که یک خلبان غیرنظامی موفق در پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است، با برافروخته شدن شعله‌های جنگ به نیروی هوایی فرانسه پیوست. اما اشغال زودهنگام و رعدآسای فرانسه توسط قوای نازی، او را بر آن داشت تا به آمریکا برود و به جریانی بپیوندد که می‌کوشید ایالات متحده را مجاب کند تا وارد جنگ شود. سپس باز در جایگاه یک خلبان جنگی به نیروهای ارتش آزادی‌بخش فرانسه پیوست. او در این زمان از نظر سنی برای این کار پرخطر، نسبت به دیگر خلبانان، مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. در یکی از پروازهای عملیاتی بر فراز مدیترانه، ناپدید شد و به نظر می‌رسد در همین زمان جان باخته باشد.

نظرات کاربران

Neda Galini
۱۴۰۰/۱۲/۲۷

عالی بود.صدای گوینده هم خوب بود. من با اینکه متنی این کتابو خونده بودم ولی از شنیدن کتاب هم واقعا لذت بردم. هر چی بیشتر بخونی نکته های بیشتری از توش پیدا میکنی

bahar1383
۱۴۰۱/۰۲/۲۹

خیلی خیلی عالی👌👍

کاربر بئ نام
۱۴۰۱/۰۲/۱۳

خوب در حد عالییییی

moshtaba
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

قشنگ بود

farhad
۱۴۰۰/۱۲/۲۱

عالیه دستتون دردنکنه. یک کتاب پرمعنی زیبا که صدای گوینده کتابو جذاب تر کرده

زمان

۱ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۲۱۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۲۱۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۱۰,۵۰۰
۳۰%
تومان