دانلود کتاب صوتی مادران سمی با صدای سپیده مالمیر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مادران سمی اثر سوزان فوروارد

دانلود و خرید کتاب صوتی مادران سمی

امتیاز:
۳.۴از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مادران سمی

کتاب صوتی مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران، نوشته سوزان فوروارد است که نشر لیوسا آن را با ترجمه مینا فتحی در ایران به چاپ رسانده است. فوروارد در این کتاب صوتی به مادرانی پرداخته که دچار بیماری‌های روحی‌ متعددی‌اند. او در این کتاب ابتدا به تعریف این مادران و تقسیم‌بندی آنها پرداخته، سپس راه‌های مقابله با آنها را توضیح داده است.

درباره کتاب صوتی مادران سمی

زمانی صحبت از مشکلات و نواقص والدین تابویی بزرگ بود. فرزندان حق نداشتند درباره اشتباهات پدر و مادرهای‌شان چیزی بگویند. فرزند خوب، مطیع و همیشه فرمان‌بردار بود. با هر سختی‌ای کنار می‌آمد و صبوری می‌کرد. احتمالاً اگر در دهه‌های گذشته، فرزندی از واژه «مادر سمی» استفاده می‌کرد، مورد هجمه قرار می‌گرفت؛ آن هم نه فقط از طرف پدرها و مادرها، همه فامیل، دوست، آشنا و همسایگان نیز به کمک پدر و مادر مظلوم می‌شتافتند. اما با گذشت زمان و پیشرفت علم روان‌شناسی، دنیای، گاه سخت و طاقت‌فرسای کودکان تحت سلطه والدین سمی، آشکارتر شد. بالاخره تابوها شکست و صدای آنها شنیده شد.

کتاب‌های روان‌شناسی متعددی درباره مشکلات روحی والدین و تأثیر آن بر فرزندان، به بازار آمد و باعث آگاهی بیشتر والدین و فرزندان شد. نویسنده یکی از این کتاب‌ها سوزان فوروارد است. او در کتاب صوتی مادران سمی به طور مشخص به ارتباط بین مادر و دختر پرداخته است. مادرانی که ممکن است به اسم صلاح و مصلحت زندگی فرزندان، آنها را تحت سلطه خود دربیاورند. مادرانی که ممکن است به بزرگ‌ترین دشمن دختران‌شان تبدیل شوند.

فوروارد در کتاب دیگرش، با نام والدین سمی، به شناسایی رفتارهای مخرب والدین پرداخته بود. پدر و مادری که هر کدام می‌توانند زخمی بر روح و روان فرزند وارد کنند. اما در کتاب مادران سمی فقط و فقط به رفتارهای مخرب مادرها پرداخته است. مادرهایی که فکر می‌کنند بهترین تصمیم‌ها را برای دخترشان می‌گیرند؛ اما در واقعیت در حال نابود کردن قسمتی از زندگی فرزندشان هستند.

فوروارد مادران سمی را به پنج گروه تقسیم کرده است. او مشخصات هرکدام از این مادران را برشمرده و توضیح داده که چه رفتار مخربی در مورد دختران‌شان انجام می‌دهند.

مادران بسیار خودشیفته را در دسته اول قرار داده. مادرانی که در وجودشان احساس ناامنی می‌کنند و به همین خاطر بسیار به خود مشغولند. همیشه محتاج تحسین و تقدیر اطرافیانند. آنها باید مرکز توجه باشند، نه دخترشان. پس از هیچ تلاشی برای عیب‌جویی از فرزندشان دریغ نمی‌کنند.

به مادران دسته دوم می‌توان لقب ول‌نکن‌ترین مادر را داد. این مادرها انتظار دارند مهم‌ترین فرد زندگی دخترشان باشند. فرزندشان فقط به آنها توجه کند. یا کاری که می‌خواهند باید انجام شود، یا بدترین عذاب وجدان‌ها را نصیب‌شان خواهند کرد.

درباره دسته سوم زیاد شیده‌اید. مادران سلطه‌جو و کنترل‌گر. این مادرها احتمالاً بدشان نمی‌آمد یک تراشه در بدن دختران‌شان کار بگذارند و توسط ریموت کنترل، او را هدایت کنند. هرجا که دل‌شان خواست بروند و هرکاری که دوست داشتند انجام دهند.

در ادامه از مادرانی که هنوز خودشان به مادر نیاز دارند و اهمال‌کارها خواهید شنید. اما کتاب صوتی مادران سمی در این‌جا رهایتان نمی‌کند. راه‌کارهایی برای نجات از سلطه این مادران و ترمیم زخم‌های روحی ناشی از این روابط ارائه می‌دهد.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی مادران سمی برا این افراد مناسب است: همه آنها که احساس می‌کنند در روابط خانوادگی به مشکل خورده‌اند؛ مادرانی که می‌خواهند آگاهانه فرزندان سالم با ذهنی بدون آسیب و درد تربیت کنند؛ همه ما که می‌خواهیم زندگی سالمی را تجربه کنیم و از تله‌های فکری و ذهنی خلاص شویم.

چرا باید کتاب صوتی مادران سمی را بشنویم؟

آگاهی از مشکلات روحی اطرافیان و خودمان می‌تواند کمک کند تا زندگی بهتری داشته باشیم. با شناخت نسبت به آدم‌های سمی اطراف‌مان می‌توانیم از روح‌ و جسم‌مان در مقابل آنها حفاظت کنیم. کتاب صوتی مادران سمی به ما کمک می‌کند تا از نقش فرزندی آسیب‌دیده خارج شویم. روح زخمی خود را درمان و به زندگی تازه سلام کنیم. این کتاب حتی به مادرانی که گاه بدون این‌که بدانند تبدیل به والدی سمی برای فرزندان‌شان شدند کمک می‌کند تا مشکلات خود را بشناسند و درمان کنند.

درباره سوزان فوروارد

سوزان فوروارد متولد ۱۴ می ۱۹۳۸ است. حرفه او به عنوان روان‌درمانگر از زمانی آغاز شد که او در مؤسسه معتبر روان‌پزشکی ucla برای کار داوطلب شد. فوروارد توانست توانایی‌های خود را در این مؤسسه به خوبی نشان دهد.

او پس از گرفتن مدرک کارشناسی، برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی رفت و مدرک خود را در رشته کار اجتماعی روان‌پزشکی گرفت. فوروارد توانست مجوز مددکار اجتماعی بالینی را بگیرد و پس از مدتی مدرک دکتری خود را نیز گرفت. او سال‌هاست به‌عنوان روان‌شناس و مشاوری مشهور و کاربلد در بسیاری از مراکز روانپزشکی جنوب کالیفرنیا فعالیت می‌کند.

زندگی فوروارد به عنوان یک نویسنده با انتشار کتابی به نام «خیانت به بی‌گناهی» در سال ۱۹۷۸ شروع شد. نگارش این کتاب فوروارد را متوجه مطلبی ساخت. او فهمید که با نوشتن چقدر می‌تواند بر زندگی مردم تأثیر بگذارد و به بهبود مشکلات ذهنی آنها کمک کند.

کتاب دوم، مردانی که از زنان متنفرند و زنانی که آنها را دوست دارند، به یک پدیده تبدیل شد. این کتاب برای بیش از ۴۴ هفته در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت و حتی موضوع ویژه‌برنامه‌ای تلویزیونی شد.

اما موفقیت سوزان فوروارد به عنوان یک نویسنده به این‌جا ختم نمی‌شود. کتاب بعدی او، والدین سمی، این نویسنده را به بالای جدول نیویورک تایمز برد. این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت.

از سوزان فوروارد کتاب‌های بسیار دیگری نیز منتشر شده و هرکدام به آسیب‌های روحی که انسان‌ها در طول زندگی ممکن است با آنها مواجه شوند پرداخته است. کتاب‌های او به سراغ موضوعات پرچالش جامعه می‌روند. دغدغه‌هایی که گاه خیلی از ما نمی‌دانیم چطور باید مدیریت‌شان کنیم و چگونه خود را ازدام آدم‌های سمی نجات دهیم.

افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب مادران سمی چه گفته‌اند؟

نشریه تجاری آمریکایی نوشته است: «فوروارد احساسات خواننده خود را درک و تأیید می‌کند و مکانیسم‌های مقابله‌ای مؤثری را ارائه می‌دهد. همچنین پیشنهادهایی برای تعیین مرزها در رابطه و راهکارهایی برای ایجاد یک رابطه بهتر ارائه می‌دهد.»

جینز آبراهام اسپرینگ گفته است: «راهنمایی دلسوزانه برای غلبه بر زخم‌های ناشی از رفتار مادران سمی یا مادران بدسرپرست.»

بورلی انگل نوشته است: «سوزان فوروارد یک‌بار دیگر موضوع مهمی را شناسایی کرده است که تخصص و دیدگاه منحصربه‌فرد او را نشان می‌دهد. این کتاب تأثیرگذار دقیقاً همان چیزی است که زنان به آن نیاز دارند. تکنیک‌های ارائه شده در آن نیز درخشان و تحول‌بخش‌ند.»

نظرات کاربران

leili L
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

لطفا نسخه نوشتاری هم بیارین

یزدان
۱۴۰۱/۱۰/۲۲

هر خانمی قبل از مادر شدن حتما و حتما این کتاب رو مطالعه داشته باشه ، چون ریشه ای ترین علل اکثر بیماری هایی روحی و روانی در بچه ها خصوصا در دختر ها مادر ها هستند و جلمه ی طلایی

- بیشتر
daanow
۱۴۰۱/۰۳/۱۴

خواهش میکنم نسخه الکترونیکی رو موجود کنید

Shirin Khakpour
۱۴۰۱/۰۲/۲۳

لطفا و خواهشا نسخه متنی رو هم موجود کنید. سپاس

کام‌دخت
۱۴۰۱/۰۷/۱۴

خیلی بهم کمک کرد و فوق العاده بود و گویندگی هم عاااالی بود،،، واقعا این کتاب برام خیلی خیلی مفید واقع شد🥹بخصوص بخش های اول احساس میکردم یکی داره باهام همدردی میکنه

bl’o’lfllol!p
۱۴۰۱/۰۴/۰۱

چرا همتون نسخه متنی میخواین!؟سرزنش مادرمون بد نبود بعلاوه واقعین ولی فکر نمیکنم بدرد بخور باشه اینکار تا وقتی دستاویزی به این اسم باشه!کسی که دلت بخواد سرزنشش کنی،خب مشکلاتتم باقی میمونن منظورم واضحه!؟

BeyNaz
۱۴۰۱/۰۸/۱۱

قسمت اولش رو گوش دادم و به نظرم چِرتِ محضِِ واقعاً نمیدونم چرا خریدمش!!! من کتاب والدین سمی رو هم خونده بودم و زیاد به نظرم جالب نبود در حقیقت چون برای فرهنگ ما نیست و خیلی متفاوته ولی خب باز هم اشتباهمو

- بیشتر

زمان

۹ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۵۵۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۵۵۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۳,۶۰۰
تومان