دانلود کتاب صوتی عشق سیال با صدای مهبد قناعت‌پیشه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عشق سیال اثر زیگمونت باومن

دانلود و خرید کتاب صوتی عشق سیال

امتیاز:
۳.۳از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی عشق سیال

کتاب صوتی عشق سیال نوشته زیگمونت باومن است و با ترجمه عرفان ثابتی صدای مهبد قناعت‌پیشه منتشر شده است. این کتاب در باب ناپایداری پیوندهای انسانی نوشته شده است. 

درباره کتاب عشق سیال

نویسنده  جامعه­‌شناس و فیلسوف لهستانی ساکن بریتانیا است.  زیگمونت باومن از منتقدان مدرنیته است که برای دوری از درگیری پیرامون نسبت امر مدرن و پست مدرن و مفهوم پست مدرنیته، از استعاره‌ مدرنیته‌ سخت (یا جامد) و مدرنیته‌ سیال استفاده کرده است.

تفاوت سیالات از جامدات سستی پیوندهای مولکولی آن­ها است و چیزی که از نظر باومن استعاره عصر ما است این است که سیالات ذاتاً قابلیت حفظ شکل خود به مدت طولانی را ندارند و از طرف دیگر سیالات برخلاف مواد جامد در زمان متغیر هستند. در مدرنیته‌ سیال «الگو»ها و «ساختار»ها از بین رفته‌اند و جای خود را به «الگویابی» و «ساختاریابی» داد‌ه‌اند.

عشق سیال در سال ۲۰۰۳ براساس همین نظر در چهار فصل و یک مقدمه نوشته شد. دو مفهوم غلبه‌ منطق بازار بر زندگی اجتماعی و طرد و دیگری‌­سازی در جهان مدرن مرکز توجه نویسنده بوده است و در هر یک از فصل‌هاس کتاب یک سطح از روابط انسانی پیرامون این دو مفهوم تفسیر شده است. 

فصل اول به روابط عاشقانه می‌­پردازد با توصیف عشق و مرگ و توضیح تفاوت­‌ها و شباهت­‌های این دو آغاز می­‌شود و با توضیح تحولاتی که در اثر تغییر ساختار روابط خویشاوندی در عشق به‌­وجودآمده ادامه می‌­یابد و سپس به سراغ بررسی رابطه‌ عشق و شهوت و سقوط شهوت به هوس در مدرنیته‌ سیال می‌­پردازد.

فصل دوم تحت‌عنوان «جوامع فروشی» نشان می‌­دهد که چگونه انسان­‌ها در نبود کیفیت در روابط انسانی، برای جبران، به کمیت وابسته می­‌شوند و تعداد روابط خود را افزایش می‌دهند. نویسنده در فصل دوم عشق سیال ذیل عنوان «زیروبم جعبه‌­ابزار اجتماعی بودن» از آن­چه افراد در مدرنیته‌ سیال از دست داده‌­اند سخن می­‌گوید.

فصل سوم عشق سیال با عنوان «در باب دشواری عشق ورزیدن به همسایه» به شکلی دیگر از روابط انسانی می‌پردازد. او اول توضیح می‌­دهد که چگونه فرمان به همسایه‌­ات همچون خودت عشق بورز، کلید گذر انسان از طبیعت به فرهنگ، از غریزه‌ بقا به اخلاق و وجه ممیز او از حیوانات است. نویسنده توضیحاتی پیرامون نقش «تثلیث نامقدس قلمرو، ملت و دولت» در بروز این وضع می‌­دهد و وجه دیگری از طرد و دیگری­‌سازی سیستماتیک در جهان مدرن را برجسته می­‌کند.

فصل چهارم عشق سیال با عنوان «نابودی مودت» به بیگانه­‌هراسی اختصاص دارد. انسان­‌های خسته از آزمون‌­های همواره بی‌نتیجه‌ کارآیی و هراسان از سرنوشت ناپایدار و آینده‌‌ نامعلوم به دنبال کسانی می­‌گردند که تقصیر کاستی­‌ها را بر گردن آنان بیاندازند. «نیروهای نظم و قانون» در کار این دیگری­‌سازی به کمک مردم می­‌آیند و «جنایت‌کاران» و «بیگانگان» را مسئول ناامنی­‌ها و جنایات معرفی می­‌کنند و وعده می‌­دهند با حبس و حذف آنان مسائل حل خواهند شد. 

نویسنده قصد دارد در این کتاب توضیح دهد در عصر حاضر انسان تولیدکننده به انسان مصرف­‌کننده تبدیل شده و اخلاق مصرف در همه‌ بخش‌های زندگی او گسترش پیدا کرده است. انسان­‌ها در این جهان با انسان‌­های دیگر همچون کالا برخورد می‌­کنند. 

خواندن کتاب عشق سیال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک روابط انسانی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب عشق سیال

امروزه همه‌ ما تله ویزیون (دید از راه دور) داریم ولی معدودی از ما به ابزارهای کنش از راه دور دسترسی داریم. در گذشته نه تنها می­‌توانستیم فلاکت را ببینیم بلکه در عین حال قادر بودیم آن را کاهش دهیم یا از بین ببریم و به همین دلیل در موقعیت انتخاب اخلاقی قرار می­‌گرفتیم که «حالت خودمختار زندگی» می‌­توانست به آن بپردازد (حتی اگر این کار خیلی دشوار بود) ولی امروزه شکاف روزافزون میان آن­چه به طور غیرمستقیم از آن آگاه می‌شویم و آن­چه می­‌توانیم به طور مستقیم انجام دهیم بلاتکلیفی و عدم قطعیت بی­‌سابقه­‌ای به وجود می­‌آورد که توأم با تمام انتخاب­‌های اخلاقی است، یعنی استعداد اخلاقی ما عادت به عمل کردن ندارد و شاید حتی قادر به این کار نیست

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد