دانلود کتاب صوتی افسردگی با صدای دلارام شکوهی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی افسردگی اثر جلال یونسی

دانلود و خرید کتاب صوتی افسردگی

نویسنده:جلال یونسی
امتیاز:
۳.۰از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی افسردگی

کتاب صوتی افسردگی نوشته جلال یوسفی است که با صدای دلارام شکوهی منتشر شده است. این کتاب به یکی شایع‌ترین مشکلات جهان معاصر یعنی بیماری افسردگی می‌پردازد.

درباره کتاب افسردگی

امروزه افسردگی یک بیماری فراگیر و همه‌گیر در سطح دنیا است که روزبه روز هم به درجه و میزانش افزوده می‌شود. از دیدگاه محققان غربی، یکی از دلایل افسردگی این است که با پیشرفت جوامع، فردگرایی بیشتر و جمع گرایی کمتر می‌شود. همچنین جوامعی که در حال صنعتی شدن هستند، کم کم به سمت فردگرایی تمایل پیدا می‌کنند. البته باید توجه داشت که فردگرایی معادل افسردگی نیست. بلکه فردگرایی و کاهش روابط اجتماعی، آن هم در سطح وسیع، از عوامل بروز افسردگی است. یکی از علائم افسردگی کاهش روابط اجتماعی است. افسردگی بیماری همه‌گیر قرن اخیر است و این کتاب سعی دارد این بیماری را بررسی کند و در جهت درمان آن قدم بردارد.

شنیدن کتاب افسردگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی و دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب افسردگی

برخی از روان کاوان یکی از علل افسردگی را در فروخوردن خشم ها می‌دانند. وقتی ما نتوانیم خشم خود را بروز دهیم و پرخاشگری کنیم، انباشت این خشم‌های فروخورده ما را افسرده می‌کند.

الگوی یادگیری

ما خلق و رفتار افسرده وار را از بزرگان خود الگوبرداری می‌کنیم. کودک از پدر و مادر افسرده خود، افسردگی را می‌آموزد. به عبارتی دیگر، والدین افسردگی خود را به فرزندان شان انتقال می‌دهند. فرزند یاد می‌گیرد بعضی از ویژگی های رفتاری افسرده والدین را جزء رفتار اساسی خود قرار دهد، و بعد با آنها خو می‌گیرد و با این رفتارها بزرگ می‌شود.

چگونگی تربیت در خانه و نوع روابط در خانواده می‌توانند از عوامل افسردگی باشند. کودک از پدر و مادر و خانواده یاد می‌گیرد که در مقابل حوادث استرس زا چگونه پاسخ دهد: پاسخی افسرده وار یا پاسخی مبتنی بر سازگاری. ما نحوه حل مسائل زندگی را در بسیاری از موارد در دوره کودکی می‌آموزیم. در شناخت صورت مسئله، راه حل های ممکن و... علاوه بر این که از جامعه و مدرسه یاد می‌گیریم، از خانواده نیز الگوبرداری می‌کنیم. بسیاری از روان شناسان اعتقاد دارند افراد افسرده کسانی هستند که در فرایند حل مسئله ( Problem Solving ) مشکل دارند.

علل زیستی و شیمیایی

بسیاری از روان پزشکان و بعضی از روان شناسان اعتقاد دارند که افسردگی ریشه بیوشیمیایی دارد؛ یعنی، به علت تغییر موادشیمیاییِ پیک های عصبی، کارکرد مغز و دستگاه عصبی مرکزی دچار مشکل می‌شود و نشانه‌های افسردگی بروز می‌کند. به همین دلیل، به دارودرمانی اعتقاد دارند و بر این باورند که داروهای ضد افسردگی چاره ساز است و تاثیر مثبت خود را روی بیمار نشان می‌دهد. همان گونه که ما بیماری های جسمی را با دارو درمان می‌کنیم، افسردگی را هم که خود نوعی بیماری جسمی است باید با دارو درمان کنیم.

ژنتیک یا وراثت

موازی با نظریه بیوشیمیایی، کسانی هستند که عامل افسردگی را ژنتیک می‌دانند و اعتقاد دارند که افراد، افسردگی را از طریق ژن از پدر و مادر خود به ارث می‌برند. تجربه درمانگری ما نشان می‌دهد که در اکثر موارد، فرد افسرده از میان خانواده افسرده سر برآورده است و در خانواده پدر یا مادر یا اجداد آنان کسانی بودند که از افسردگی رنج می‌بردند. این فرد می‌تواند هر کدام از اقوام یا خویشاوندان او باشد.

در این که ژن می‌تواند زمینه‌ای برای بیماری افسردگی باشد شکی نیست. استعداد افسردگی می‌تواند از طریق وراثت ایجاد شده باشد، ولی این به این معنا نیست که پدر یا مادر افسرده، فرزندان صد در صد افسرده خواهند داشت. گاهی افراد از لحاظ ژنتیکی آمادگی افسرده شدن را دارند، ولی شرایط به گونه ای است که در تعامل اجتماعی افسردگی آنان مجال بروز نمی‌یابد. امروزه کسی منکر تاثیر تربیت و آثار محیط نیست. بنابراین، در پدیدار شدن افسردگی ما نباید عوامل محیطی و تعلیم و تربیت را از نظر دور بداریم.

عوامل شناختی

روان شناسان از دهه ۱۹۷۰ علاقه مندی ویژه ای به شناخت به عنوان عامل اساسی در ایجاد افسردگی و اضطراب نشان داده اند و تحقیقات وسیعی را در این زمینه شروع کرده اند، به طوری که در میان روان درمانگران گروهی هستند که به شناخت درمانگران معروفند. اینان اعتقاد دارند افسردگی به علت الگوهای نامناسب شناختی ایجاد می‌شود. در حقیقت، افراد افسرده در تعبیر و تفسیر رویدادها مشکل دارند. این رویکرد منکر تاثیرگذاری الگوهای تربیتی در ایجاد این گونه تعبیر و تفسیرها نیست. همچنین منکر تاثیرگذاری عوامل بیوشیمیایی و اجتماعی در خصوص الگوهای غلط شناختی هم نیست. در حقیقت، این دیدگاه نحوه اندیشیدن را عامل اساسی افسردگی می‌داند.

*تفسیر اشتباه و نگاه غلط به حوادث زندگی باعث بروز افسردگی می‌شود.

*شناخت درمانی، تلاشی است برای اصلاح تفسیر غلط از حوادث و رویدادهای زندگی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۱۳۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۱۳۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان