دانلود کتاب صوتی پنجمین پیمان با صدای حامد خدادادی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پنجمین پیمان اثر میگل روییز

دانلود و خرید کتاب صوتی پنجمین پیمان

معرفی کتاب صوتی پنجمین پیمان

کتاب صوتی پنجمین پیمان نوشته دُن میگل روییز و دُن خوزه روییز است. نویسندگان این کتاب که خود از بومیان مکزیک هستند کوشیده‌اند با استفاده از فرهنگ بومی تکتک، راهکارهایی برای بهبود زندگی روزمره پیشنهاد دهند.

درباره کتاب پنجمین پیمان

پنجمین پیمان راهنمای کاربردی تسلط بر خود است. وقتی این کتاب را می‌خوانید درست مانند معجزه عمل می‌کند و بسیار ژرف‌تر از واژگانی‌ که می‌خوانید، به درون شما راه می‌یابد. احساس می‌کنید هر یک از واژه‌های این کتاب را پیشاپیش می‌شناسید. این حالت را احساس می‌کنید، اما شاید هیچگاه آن را به کلام نیاورده باشید. وقتی برای نخستین بار این کتاب را می‌خوانید، باورتان را به چالش می‌کشد و شما را تا سرحد ادراکتان پرواز می‌دهد. بسیاری از توافق‌های محدود‌کننده را در هم می‌شکنید و بر بسیاری از چالش‌ها پیروزی می‌یابید، اما با چالش‌هایی تازه رویارو می‌شوید. زمانی که برای دومین بار این کتاب را می‌خوانید، احساس می‌کنید گویی کتابی کاملاً جدید پیش رو دارید، زیرا محدودۀ ادراکتان گسترده شده است و دیگر بار، شما را به آگاهی ژرف‌تری از خودتان می‌برد و به گستره‌ای می‌رسید که در آن لحظه می‌توانید به آن دست یابید. و هنگامی که آن را برای بار سوم می‌خوانید، گویی باز هم کتاب تازۀ دیگری در دست گرفته‌اید. 

 پنجمین پیمان، به دیدن کل واقعیت شما از دریچۀ حقیقت، آن هم بدون کلام، مربوط می‌شود. نتیجۀ تمرین پنجمین پیمان، پذیرش کامل خودتان، همان گونه که هستید و همچنین پذیرش دیگران، به همان صورتی‌ست که هستند. پاداش این تعهد، شادی جاویدان شماست. 

شنیدن کتاب پنجمین پیمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که در جستجوی آرامش هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب پنجمین پیمان

جسم شما شروع به رشد می‌کند، ذهنتان بالغ می‌شود و آنگاه برای این که پیامتان را برسانید، استفاده از نمادها را آغاز می‌کنید. همان گونه که پرندگان، پرنده‌ها و گربه‌ها، گربه‌ها را می‌فهمند، انسان‌ها نیز از طریق نمادها همدیگر را می‌فهمند. اگر در جزیره‌ای متولد می‌شدید و به تنهایی زندگی می‌کردید، گرچه شاید ده سال طول می‌کشید، اما بر هر چه می‌دیدید، نامی می‌نهادید و از آن زبان، برای رساندن پیامتان استفاده می‌کردید؛ حتی اگر گیرندۀ آن پیام، خودتان بودید. چرا این کار را می‌کردید؟ خوب، فهمیدن این موضوع، آسان است. رساندن پیام به این دلیل نیست که انسان‌ها بسیار باهوش هستند، بلکه به این علت است که ما برای آفریدن زبان برنامه‌ریزی شده‌ایم تا نمادها را برای خود اختراع کنیم.

همان گونه که می‌دانید، انسان‌ها در سراسر جهان به هزاران زبان گوناگون صحبت می‌کنند و می‌نویسند. بشر نمادها را به وجود آورد، نه برای آن که بتواند با انسان‌های دیگر ارتباط برقرار سازد، بلکه مهم‌تر این که بتواند با خودش ارتباط برقرار کند. نمادها می‌توانند آواهایی باشند که با آن‌ها سخن می‌گوییم، حرکاتی که انجام می‌دهیم یا دست‌خط و نشانه‌هایی که ماهیتشان ترسیمی‌ست. برای هر شیء، اندیشه، موسیقی و موضوع ریاضی، نمادی وجود دارد، اما آشنایی با صداها نخستین گام است؛ به این معنا که می‌آموزیم نمادها را برای سخن گفتن به کار ببریم.

انسان‌هایی که پیش از ما آمده‌اند، برای هر چه وجود دارد، پیشاپیش نامی نهاده‌اند و به این ترتیب، معنی صداها را به ما می‌آموزند. آن‌ها به این، میز و به آن، صندلی می‌گویند. انسان‌ها حتی برای چیزهایی که فقط در قوۀ تخیل ماست، مانند پری دریایی یا اسب شاخدار نیز نامی نهاده‌اند. هر واژه‌ای که یاد می‌گیریم، نمادی برای هر چیز واقعی یا خیالی‌ست و هزاران واژه برای یادگیری وجود دارند. اگر به کودکان یک تا چهار ساله نگاه کنیم، می‌توانیم ببینیم که برای یادگیری کل نمادها چه تلاشی می‌کنند. همۀ ما، این کار را با چنان پشتکاری پی می‌گیریم که به دلیل بالغ نبودنِ ذهنمان در آن زمان، معمولاً در خاطر ما نمی‌ماند، اما سرانجام، با تمرین و تکرار، زبان به سخن گفتن می‌گشاییم.

وقتی یاد می‌گیریم حرف بزنیم، کسانی که از ما نگهداری می‌کنند، دانسته‌هایشان را به ما می‌آموزند؛ به این معنا که با دانسته‌های خود به ما برنامه می‌دهند. کسانی که با آن‌ها زندگی می‌کنیم، دانسته‌های فراوانی دارند که اطلاعاتی از جامعه، آیین‌ها، اصول اخلاقی و فرهنگ خودشان را در بر می‌گیرد. 

نظرات کاربران

Majid
۱۴۰۰/۰۷/۰۴

این کتاب فوق‌العاده‌ست. حتی از چهار پیمان هم بهتره. به شدت توصیه می‌کنم.

Dr niloofar yaghoobi
۱۴۰۱/۰۲/۰۹

"چهار میثاق" بی نظیر و پس از آن "میثاق پنجم" 🌱

زمان

۵ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۵۱۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۵۱۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان