دانلود کتاب صوتی بگو نه‌‌ تو مقصر نیستی با صدای نسترن حسنی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بگو نه‌‌ تو مقصر نیستی اثر گیل لیندن فیلد

دانلود و خرید کتاب صوتی بگو نه‌‌ تو مقصر نیستی

معرفی کتاب صوتی بگو نه‌‌ تو مقصر نیستی

کتاب صوتی بگو نه‌‌ تو مقصر نیستی کتابی از گیل لیندن فیلد است که با ترجمه آرزو خوشابی و صدای نسترن حسنی می‌شنوید. این کتاب گام‌هایی ساده دارد که به شما کمک می‌کند تا بهتر زندگی کنید و با یکی از مخرب‌ترین احساسات بشری، یعنی احساس گناه، خداحافظی کنید. 

درباره کتاب صوتی بگو نه‌‌ تو مقصر نیستی

واقعیت این است که هیچ چیز به اندازه آینده ما و کاری که در آینده قرار است انجام دهیم، اهیمت ندارد. به همین دلیل هم باید یاد بگیریم که با احساس گناهی، که ناشی از اتفاقات و رخدادهای گذشته زندگیمان است، خداحافظی کنیم. روان‌شناسان احساس گناه را یک حس «خودآگاه» می‌دانند. حس‌های دیگری که در این شاخه طبقه‌بندی می‌شوند عبارت‌اند از غرور، دست‌پاچگی و شرم. همه این‌ها با احساسات اصلی ما همانند ترس، تنفر و لذت که غریزی‌اند و به‌صورت همگانی در اولین سال تولدمان حس می‌شوند متفاوت هستند. بهرحال احساس گناه می‌تواند فلج کننده باشد و اجازه زندگی کردن و تغییر کردن را از ما بگیرد. 

گیل لیندن فیلد که در کتاب صوتی بگو نه تو مقصر نیستی، قرار است به ما کمک کند تا این احساس را بفهمیم و البته یاد بگیریم که چطور آن را مدیریت کنیم. ممکن است ما در زندگی خود شانس‌هایی داشته باشیم که دیگران نداشتند و این موضوع به ما احساس گناه بدهد. ممکن است از یک فاجعه جان بدر برده باشیم اما بقیه از دست رفته باشند و تمام این‌ها می‌توانند خودشان را به شکل احساس گناه نشان دهند. نویسنده خودش هم سال‌ها با همین احساس دست و پنجه نرم کرده است. چراکه دوست داشت مانند قدیسان زندگی کند و زمانی که موفق نشد، احساس گناه در وجودش شعله کشید. همین هم او را بر آن داشت تا این اثر را بنویسد و به خودش و به دیگران کمک کند تا یاد بگیرند که احساس گناهشان را کنار بگذارند. 

کتاب صوتی بگو نه‌‌ تو مقصر نیستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی بگو نه تو مقصر نیستی را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که به دنبال یک زندگی شاد هستند و دوست دارند با احساس گناهشان در زندگی خداحافظی کنند. 

بخشی از کتاب صوتی بگو نه‌‌ تو مقصر نیستی

احساس گناه دوران کودکی

بسیاری از واکنش‌های رفتاری که در قبال این نوع احساس گناه در کودکی به کار می‌بریم در مغز ما به‌شدت حک می‌شود و به واکنش‌های هیجانی خطا تبدیل می‌شود که تغییر دادنش به آسانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

والدین و بزرگسالان دیگری که در کودکی‌مان روی ما نفوذ داشتند یا تأثیر می‌گذاشتند، سبب ایجاد این احساس گناه هستند، و واکنش‌هایی که از خود نشان می‌دهیم می‌تواند تحت تأثیر روابط ما با آن‌ها شکل بگیرد.

برخی از این نوع احساس گناه دیگر چندان به ما به‌عنوان بزرگسال مرتبط نمی‌شود، بلکه به نظام ارزشی دیگران _ و نه به ارزش‌های فعلی خودمان _ مرتبط می‌شوند. به هرحال، احساس گناه هنوز هم می‌تواند واکنش نامناسب ما را که باید تحت کنترلمان درآید موجب شود.

برخی از احساس‌های گناه دوران کودکی با رازهای خطاکاری‌های کودکی‌مان ارتباط می‌یابد، و باید به آن‌ها توجه بیشتری نشان دهیم زیرا بر زندگی، روابط و آرامش روانی ما تأثیر می‌گذارند.

احساس گناه دوران کودکی غالباً با شرم آمیخته و بنابراین از اعتمادبه‌نفسمان کاسته است.

احساس گناه ناشی از والد بودن

حالا آن روی سکه! والدی وجود ندارد که چند دفعه‌ای با احساس گناه در طول زندگی‌اش روبه‌رو نشده باشد. این نقشی است که اکثریت قریب به اتفاق ما به‌شدت خواهان انجام آن به نحو احسن در مقایسه با انجام کارهای دیگر هستیم. اما، البته نمی‌کنیم و نمی‌توانیم.

به محض این‌که والد می‌شوید، احساس گناه بی‌بروبرگرد (سراغتان) می‌آید. این روزها حتی پیش از آن‌که بچه به دنیا بیاید شروع می‌کند به سقلمه زدن به ما. اخیراً، در اینترنت به جلسات بحث و تبادل نظر مادران باردار سری زدم و در این‌جا به چندتایی از این «گناه‌ها» که آن‌ها بدان اعتراف کردند، اشاره می‌کنم:

در وضعیت نادرست خوابیدن؛

قهوه خوردن؛

خوردن شکلات، پنیر بری و پنیر بز، نیمروی آبکی و بیسکویتی که روی زمین افتاده بوده است؛

جابه‌جاکردن مبلمان بدون آن‌که از دیگران کمک گرفته شود؛

داشتن اضطراب بر سر کار؛

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۰ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۲۹۲٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۰ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۲۹۲٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۳,۵۰۰
تومان