دانلود کتاب صوتی لاله با صدای وحید عالم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی لاله اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی لاله

نویسنده:صادق هدایت
گوینده:وحید عالم
امتیاز:
۴.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی لاله

کتاب صوتی لاله داستانی از صادق هدایت است که از کتاب سه قطره خون انتخاب و منتشر شده است. این داستان درباره عشق پیرمردی به نام خداداد به دختری جوان به نام لاله است. نسخه صوتی این اثر را با صدای وحید عالم می‌شنویم.

درباره کتاب صوتی لاله

لاله دختربچه کولی است که شبی، به خانه خداداد پناه می‌برد. دخترک حرف نمی‌زند و از خودش چیزی نمی‌گوید. به همین دلیل هم خداداد نامش را لال (لالو) می‌گذارد. اما کم کم نامش به لاله تغییر پیدا می‌کند. سال‌ها به همین منوال می‌گذرد و عشق لاله در دل خداداد بیشتر و بیشتر از قبل جا باز می‌کند و نگرانی از دست دادن او هم با عشقش، بزرگ‌تر می‌شود. روزی که خداداد برای خرید به شهر می‌رود، لاله را گم می‌کند...

بسیاری معتقدند که داستان لاله هدایت، منبعی برای ناباکوف بوده است تا داستان لولیتا را بیافریند. هر دو داستان هم پیرنگ مشترکی دارند و از عشق سخن می‌گویند. بهرحال، این تاثیرپذیری‌ها سبب نمی‌شود که ارزش هر کدام از این داستان‌ها کاسته شود بلکه بیشتر نشان می‌دهد چطور می‌توان ایده‌هایی را آفرید و در غالب فرهنگ‌های مختلف گسترش داد. چه که عشق، زبانی مشترک میان تمام مردم دنیا است و این داستان نیز، داستانی عاشقانه است. 

کتاب صوتی لاله را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این داستان صوتی را به تمام دوست‌داران ادبیات داستانی ایران، داستان کوتاه و عاشقان آثار هدایت پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره صادق هدایت 

صادق هدایت نویسنده مشهور ایرانی و یکی از پدران داستان‌نویسی مدرن، ۲۸ بهمن ۱۲۸۱ به دنیا آمد. او یکی از روشنفکران برجسته ایرانی است که علاوه بر نوشتن به ترجمه و تصحیح نیز مشغول بود. صادق هدایت را همراه محمدعلی جمال‌زاده و بزرگ علوی و صادق چوبک یکی از پدران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند.

هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران و نیز، روشنفکری برجسته بود. بسیاری از پژوهشگران، رمان بوف کور او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته‌اند. هرچند آوازه هدایت در داستان‌نویسی است، امّا آثاری از متون کهن ایرانی مانند زند وهومن یسن و نیز از نویسندگانی مانندِ آنتون چخوف و فرانتس کافکا و آرتور شنیتسلر و ژان پل سارتر را نیز ترجمه کرده‌است. شمار بسیاری از سخنوران ایرانی نسل‌های بعدی، از غلامحسین ساعدی و هوشنگ گلشیری و بهرام بیضایی تا رضا قاسمی و عباس معروفی و دیگران، هر یک به نوعی کمتر یا بیشتر تحت تأثیر کار و زندگی هدایت واقع شده و درباره‌اش سخن گفته‌اند.

از آثار صادق هدایت می‌توان به زنده به گور، سگ ولگرد، نیرنگستان، سه قطره خون، فواید گیاهخواری و سایه روشن اشاره کرد. او در ۱۹ فروردین سال ۱۳۳۰ در پاریس به زندگی خود پایان داد. آرامگاه او گورستان پر-لاشز پاریس قرار دارد.

بخشی از کتاب صوتی لاله

از صبح زود ابرها جابجا می‌شدند و باد موذی سردی می‌وزید. پائین درخت‌ها پر از برگ مرده بود برگ‌های نیمه جانی که فاصله به فاصله در هوا چرخ می‌زدند به زمین می‌افتادند. یک دسته کلاغ با همهمه وجنجال بسوی مقصد نامعلومی می‌رفت . خانه های دهاتی از دور مثل قوطی کبریت که روی هم چیده باشند با پنجره های سیاه وبدون در دمدمی و موقتی بنظر می‌آمدند.

در این بین شخصی به نام خداداد با ریش وسبیل خاکستری، چالاک و زنده دل با گام‌های محکم است. اهالی دماوند او را ندیده بودند، چون گوشه نشینی اختیار کرده بود، بالای چشمه علا سر راه جاده مازندران خداداد برای خودش یک الونک از سنگ و گل ساخته بود …

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

محمدرضا
۱۴۰۰/۰۹/۱۱

داستانی به مراتب متفاوت تر از دیگر داستان های صادق هدایت. داستان بسیار احساسی و جالب بود و شنیدنش را توصیه میکنم.

sina
۱۴۰۲/۰۲/۲۷

من خیلی تعصبی صادق هدایت رو دوس دارم داستان هاشو انگار حس میکنم کتاب سه قطره خون که این یکی از داستان هاشه بی نظیرن داستان هاش

زمان

۱۹ دقیقه

حجم

۱۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۹ دقیقه

حجم

۱۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان