دانلود کتاب صوتی دن کیشوت با صدای لیا عرفانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دن کیشوت اثر میگل سروانتس

دانلود و خرید کتاب صوتی دن کیشوت

گوینده:لیا عرفانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دن کیشوت

کتاب صوتی دن کیشوت نوشته میگل سروانتس است که با صدای لیا عرفانی منتشر شده است. سروانتس بخش اول دن کیشوت را در زندان نوشت. این بخش نخستین بار در سال ۱۶۰۵ و بخش دوم در سال ۱۶۱۵ چاپ شد. بخش اولِ رمان دن کیشوت در سال ۱۶۰۵ در مادرید منتشر شد و بخش دوم آن ده سال بعد، در ۱۶۱۵ به چاپ رسید.

دن کیشوت یکی از زیباترین، عالی‌ترین و بزرگ‌ترین داستان‌های جهان است و به اعتقاد بسیاری بهترین رمان اسپانیایی نیز است. این اثر از قدیمی‌ترین رمان‌ها در زبان‌های نوین اروپایی است. بسیاری آن را بهترین کتابِ نوشته‌شده به زبان اسپانیایی و آغازگر رمان مدرن می‌دانند.

درباره کتاب دن کیشوت

دن کیشوت نجیب‌زاده‌ای میانسال است که شب و روز کتاب و داستان پهلوانی می‌خواند و در این زمینه حتی یک کتاب هم وجود ندارد که او نخوانده باشد. همه‌ پهلوانان و شوالیه‌ها را می‌شناسد و ماجراهایی که بر سر آن‌ها آمده است، از بر دارد. حال در دورانی که دیگر پهلوانی رونق ندارد، دن کیشوت تحت تاثیر کتاب‌ها و تخیلات ذهنی خودش، تصمیم می‌گیرد زره بپوشد، کلاه‌خود بر سر بگذارد، شمشیر به دست بگیرد و سوار بر اسب ناتوان‌تر از خودش عدالت را در دنیا برقرار کند و از مظلومان در برابر حاکمان ظالم و ستمگر دفاع کند. خیال‌بافی تمام زندگی دن کیشوت است. کاروانسرای مخروبه را قلعه مستحکم، رهگذران بی‌آزار را جادوگر بدکار، زنان خدمتکار و روسبیان را شاهزاده خانم‌ها، و آسیاب‌های بادی را دیوان افسانه‌ای می‌پندارد؛ ماهی دودی در ذائقه او طعم ماهی قزل‌آلا و بع‌بع میش‌ها و بره‌ها در گوش او صدای شیهه اسبان و غریو شیپورها و بانگ طبل‌ها را می‌دهد.

در ادامه دن کیشوت مهتری برای خود انتخاب می‌کند و به او وعده ثروت و حکمرانی بر یک جزیره را می‌دهد. سانکوپانزا – مهتر دن کیشوت – همانند او قوه تخیل فعالی ندارد و همه‌چیز را همان‌طور که هست می‌بیند. سانکو همیشه واقعیت را می‌گوید و هرگز آن را نفی نمی‌کند. سانکو برخلاف دن کیشوت – که اگر تا حد مرگ کتک خورده باشد سعی می‌کند به خود بقبولاند که دردی ندارد – همه‌چیز را آن چنان که هست بدون تعارف و خودفریبی می‌بیند و احساس می‌کند.

سانکو کتابی در مورد پهلوانی نخوانده و بی‌سواد ولی همان‌طور که اشاره کردیم واقع‌بین است و به اعتقاد بسیاری از منتقدان مشکل اصلی دن کیشوت اوست. این کتاب داستان قهرمانی پوشالی و داستان‌هایی است که او می‌سازد.

شنیدن کتاب دن کیشوت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره میگل سروانتس

دن میگل د سِروانتِس ساآودرا ملقب به شاهزاده نبوغ در ۲۹ سپتامبر ۱۵۴۷ میلادی در آلکالاد هنارس در ۳۲ کیلومتری مادرید دیده به جهان گشود. پدر وی پزشک بود و همیشه در این آرزو بود که فرزندش یک شوالیه سرشناس و نامدار اسپانیایی شود اما میگل همانطور که با فنون رزم‌آوری آشنا شده بود به شعر سرودن علاقه زیادی داشت. سروانتس در ۱۷ سالگی به دستور فیلیپ دوم پادشاه وقت اسپانیا برای شرکت در جنگ به ایتالیا سفر کرد و به ارتش این کشور پیوست و در جنگ لپانتو شرکت کرد و در این جنگ بود که دست چپش به دلیل صدمه‌ای که به اعصاب دستش وارد شد از کار افتاد. وی در ایتالیا به مطالعه برخی از آثار ادبی پرداخت و تحت تأثیر هنر ایتالیایی قرار گرفت. سروانتس بعد از بازگشت به اسپانیا به ارتش این کشور پیوست و در همین زمان بود که از پادشاه اسپانیا نشان دلیری دریافت کرد. سرانجام وی در ۱۵۷۲ میلادی به زندگی نظامی خود پایان داد و زندگی عادی خود را از سر گرفت.

درباره تحصیلات ابتدایی سروانتس ابهاماتی وجود دارد، بنابر یکی از داستان های وی با نام داستان های عبرت آموز او مدتی در مدرسه یسوعی ها (وابسته به کلیسای کاتولیک) سرگرم تحصیل بوده است. بر خلاف نویسندگان آن دوره اسپانیا، او هیچگاه تحصیلات دانشگاهی نداشته است. خوان لوپز دِ اویوس مدیر مدرسه شهرداری مادرید از سروانتس به عنوان شاگرد دوست داشتنی یاد می کرد. در هر صورت او می بایستی که دانش آموزی در همین مدرسه بوده باشد یا آن که زیر نظر شخصی به نام لوپز دِ اویوس تحصیل کرده باشد.

نظرات کاربران

Mohammad Sarabi
۱۴۰۰/۱۲/۱۲

این کامل دن کیشوته یا خلاصه شدشه؟

💍
۱۴۰۰/۰۷/۲۰

خیلی جالب و با مزه بود. بیچاره دن کیشوت☺

white girl
۱۴۰۰/۰۷/۲۱

عالی بود. صدا گذاری جذابی داشت

Farimah
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

کتابی با این حجم و گستردگی هرگز نمیتونه حتی به صورت خلاصه در قالب یک ساعت گنجانده بشه، زیبایی این کتاب به خواندن توصیفات متن داستان هست وگرنه داستانی نیست ک بشه خلاصه اش کرد تا ببینیم آخرش چی میشه،

- بیشتر
پروین
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

خیلی خلاصه بود. گویندگی زیاد جالب نبود.

دکتر بهمنی
۱۴۰۳/۰۱/۰۱

کتاب خوب از دیدگاه هر فرد، تعریف خاص و منحصر به فردی دارد. تعریفی که ممکن است در شرایط و زمان‌های مختلف، متفاوت باشد. اما موضوعی که در آن هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، این است که شما وقتی کتاب‌های بیشتر و بهتری می‌خوانید دید وسیع‌تری

- بیشتر
کاربر ۶۹۳۲۱۴۲
۱۴۰۲/۰۵/۲۰

گویندگی داستان به شیوه خوبی اجرا شد ولی لازم هست که به تلفظ صحیح کلمات حتما مسلط باشد . لذا پیشنهاد می کنم قبل از اجرا یک بار متن داستان بطور کامل توسط گوینده مطالعه شود و کلماتی راکه در

- بیشتر
shahyad
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

این کتاب پرفروش‌ترین کتاب تاریخ بشریت بعد از کتاب‌های مقدّس مثه قرآن، انجیل و طورات هست با ۵۰۰ میلیون نسخه. کتاب، طنز ظریفی داره...

زمان

۱ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۱۵۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۱۵۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵,۹۰۰
۴,۱۳۰
۳۰%
تومان