دانلود کتاب صوتی من با صدای عرفان آیتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی من اثر مل تامپسون

دانلود و خرید کتاب صوتی من

معرفی کتاب صوتی من

کتاب صوتی من اثری از مل تامپسون است که در مجموعه تجربه و هنر زندگی قرار دارد. این کتاب در تلاش است تا نگاه تازه‌ای نسبت به مسئله من، یا خود داشته باشیم. خودی که البته در هرکس منحصر به خودش است و تجربه متفاوتی برای او می‌سازد. 

این کتاب‌ها تلاشی است برای آشنایی انسان بر زوایای تاریک و پیچیدگی‌های مسائل زندگی‌اش و نیز دعوت از وی برای تفکر بیشتر و یافتن راه‌حل‌های مخصوص به خود در مورد مسائل زندگی با استفاده از تجربه دیگران.

انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر، نسخه صوتی کتاب من را با ترجمه سونا انزابی نژاد و صدای عرفان آیتی منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی من

«در جهانی که دائما در حال تغيير است، هيچ خود ثابتی وجود ندارد.» با اینحال همه ما در تلاشیم تا من، معناداری بسازیم که به زندگیمان معنا می‌بخشد. سوالاتی مانند من کیستم؟ چگونه شخصی منحصر به فرد می‌شوم؟ آگاهی چیست و ربطش با آنچه در مغزمان می‌گذرد چیست؟ فقط قسمتی از پرسش‌های مهمی است که سال‌هاست در میان اندیشمندان و مردم عادی مطرح شده است. علم و فلسفه امروز می‌کوشد به آنها پاسخ دهد؛ چراکه پاسخ‌ها تاثیری مستقیم بر نحوه درک ما از خودمان می‌گذارد.

مل تامپسون نویسنده کتاب «من» در تلاش است تا فلسفه، ادبیات، علم و دین را به این موضوع وارد کند. او معتقد است که هرچند علم تلاش کرده تا به پرسش‌های ما پاسخ بدهد و درباره رابطه ذهن و بدن توضیح بگوید، اما نتوانسته‌است به اصل موضوع نزدیک شوند: یعنی آن خودی که تجربه‌اش می‌کنیم.

مل تامپسون مطرح می‌کند که خود ماهیت ثابتی ندارد بلکه باید آن را فرایندی در نظر گرفت که در جریان آن حواس و حافظه ما به کمک هم نقشه‌ای شخصی و منحصربه فرد می‌آفرینند. این نقشه به ما کمک می‌کند در جهان «راحت باشیم»، با دیگران ارتباط برقرار کنیم و به زندگی‌مان ارزش و معنا ببخشیم. پس می‌توان اینطور بیان کرد که این فرایند نه تنها به نورون‌های فاقد شخصیت ما شخصیت می‌بخشد بلکه جهان مادی خارج را هم تبدیل به جهانی می‌کند پر از ارزش، زیبایی، دوستی، معنا و تمام چیزهای دیگری که برایمان مهم است.

حالا باید دوباره از خود بپرسیم: در جهانی که رخدادهای تصادفی در یک چشم به هم زدن زندگی ما را زیرو رو می‌کند، آیا می‌توان تصور ثابتی از «من» داشت؟ آیا واقعا می‌توانم دوستانم یا اعضای خانواده‌ام را بشناسم؟‌ آنها چطور، آیا آنها می‌توانند واقعیت «من» را بفهمند؟ برای شناخت یک نفر اسکن مغزی‌اش بیشتر به دردمان می‌خورد یا زندگینامه‌اش؟ موفقیت چیست؟ آرمان‌های زندگی ما چگونه شکل می‌گیرند و چه نقشی در شکل گرفتن «من» دارند؟ اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی چه تاثیری بر «خود» ما می‌گذارند؟ اینها برخی از پرسش‌هایی است که در این کتاب به آنها پرداخته می‌شود.

کتاب صوتی من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب صوتی من برای تمام کسانی است که به معنای زندگی فکر می‌کنند. اگر از خودتان می‌پرسید چطور به آدمی تبدیل شده‌اید که امروز وجود دارد، این کتاب می‌تواند جواب سوالتان را بدهد.

بخشی از کتاب صوتی من

ما فقط وقتی می‌توانيم بفهميم چه می‌خواهيم که بفهميم چه چيزهايی را نمی‌خواهيم: وقتی که دريابيم ناگزيريم دست به انتخاب بزنيم.

حرف ماده‌گرايان افراطی که ذهن را با کار مغز يکی می‌دانند، با وجود اينکه به‌طور گسترده‌ای مطرح شده، همان معنی را می‌دهد که بگوييم يک تابلوی نقاشی ون گوگ چيزی به جز ميليون‌ها ميليون ذرّه کوچک رنگی نيست. ماهيت، معنا و واقعيت يک اثر هنری را نمی‌توان با بررسی رنگ و بوم نقاشی بيان کرد. هر پديده‌ای ــ چه پديده‌های قابل مشاهده بيرونی و چه آنهايی که در درون خودمان تجربه می‌کنيم‌ــ مقياس و محدوده خاصی دارد که در چارچوب آن معنادار است. اگر آن را در سطح و مقياسی نادرست در نظر بگيريم معنا و نقش خودش را از دست می‌دهد و در واقع اصلاً وجود نخواهد داشت.

نظرات کاربران

Ley
۱۴۰۰/۰۴/۲۷

اگر به فلسفه مدرن و خودشناسی علاقه دارید شنیدن این کتاب صوتی خالی از لطف نیست. تغییر نوع نگاه به خود یا "من" و او یا "تو" می تواند مسیر فکری جدیدی برای ما ایجاد کند.

Nino
۱۴۰۱/۰۷/۲۶

چرا قیمتا رو روز به روز افزایش میدید؟🥲 این کتاب چند روز پیش ۲۸ تومن بود، نخریدم الان ۴۰ تومن باید بدم؟! یهو ۱۲ تومن رو کتابی که قبلا تولید شده بردید؟ چه خبرتونهههه؟!!!

وحیدصوفی
۱۴۰۱/۱۰/۲۴

کلا درطاقچه کتابهای تاپ ازدیگر سایتها بیشتره، من به خاطر حفط موقعیت سایت اسم فقط یک نویسنده به اسم دکتراحمدمحمدپوررا میبرم فقط درطاقچه کتابهاش موجوده

زمان

۷ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۴۰۴٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۴۰۴٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان