دانلود رایگان کتاب صوتی آیا مغز ما توانایی انجام دادن همزمان کارهای مختلف را دارد؟ با صدای مهدی صفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آیا مغز ما توانایی انجام دادن همزمان کارهای مختلف را دارد؟ اثر دنیل ویلینگهم

دانلود و خرید کتاب صوتی آیا مغز ما توانایی انجام دادن همزمان کارهای مختلف را دارد؟

معرفی کتاب صوتی آیا مغز ما توانایی انجام دادن همزمان کارهای مختلف را دارد؟

مقاله صوتی آیا مغز ما توانایی انجام دادن همزمان کارهای مختلف را دارد؟ اثری از دنیل ویلینگهم است که با ترجمه علیرضا شفیعی‌نسب و صدای مهدی صفری منتشر شده است. این یادداشت درباره این موضوع صحبت می‌کند که دنیای جدید موقعیت‌های فراوانی برای چندکارگی آفریده است، اما جای خوشحالی ندارد

آیا مغز ما توانایی انجام دادن همزمان کارهای مختلف را دارد؟ یکی از مقالات اجتماعی رادیو ری‌را پادکست اختصاصی نشر آوانامه است.

رادیو ری‌را در دو زمینه جداگانه تولید مقالات صوتی و پادکست‌های ویژه فعالیت می‌کند. مقالات صوتی رادیو ری‌را، نسخه صوتی یادداشت‌ها و مقالاتی هستند که در نشریات معتبر ایران و جهان منتشر شده‌اند و پادکست‌های ویژه رادیو ری‌را، محتوای صوتی با موضوعاتی مشخص مشابه برنامه‌های رادیویی هستند.

درباره مقاله صوتی آیا مغز ما توانایی انجام دادن همزمان کارهای مختلف را دارد؟

ماه‌های اولی که راننده می‌شویم، با هر دو دستمان فرمان را می‌چسبیم و تمام حواسمان به جاده است، اما چند سالی که می‌گذرد، دیگر رانندگی بدون موسیقی نمی‌شود، اگر کسی هم زنگ بزند، لزومی نمی‌بینیم توقف کنیم و اگر در جاده‌های بین شهری باشیم، به این ترکیب تخمه‌شکستن و چای نوشیدن را هم اضافه می‌کنیم. انجام‌دادنِ همزمان کارهای مختلف برای ما لذت‌بخش است، اما خوب است بدانیم که معمولاً همراه این لذت، مقادیر زیادی اعتماد به نفس کاذب هم داریم.

شنیدن مقاله صوتی آیا مغز ما توانایی انجام دادن همزمان کارهای مختلف را دارد؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام علاقه‌مندان به مباحث اجتماعی، مخاطب مقاله صوتی آیا مغز ما توانایی انجام دادن همزمان کارهای مختلف را دارد؟ هستند.

بخشی از مقاله صوتی آیا مغز ما توانایی انجام دادن همزمان کارهای مختلف را دارد؟

تلفن‌های هوشمند دسترسی بی‌سابقه‌ای به اطلاعات در اختیار ما نهاده‌اند، اما همزمان فرصت‌های بی‌سابقه‌ای هم چندکارگی دست و پا کرده‌اند. هر فعالیتی را می‌شود همراه موسیقی، سلفی‌گرفتن یا آپدیت شبکه‌های اجتماعی انجام داد. البته برخی وقت مناسبی برای توئیت‌کردن یا پیام‌دادن انتخاب نمی‌کنند و قانون‌گذاران در این راستا وارد عمل شده‌اند. چهل‌وهشت ایالت در آمریکا پیام‌فرستادن در حین رانندگی را ممنوع کرده‌اند. در هونولولو، پیام‌دادن و حتی نگاه‌کردن به صفحۀ گوشی هنگام عبور از خیابان غیرقانونی است. هلند هم پیام‌دادن حین دوچرخه‌سواری را ممنوع اعلام کرده است.

اما قانون‌گذاری نمی‌تواند تمام موقعیت‌هایی را که چندکارگی در آن‌ها غیرعاقلانه است مهار کند. خودمان باید ملاحظه کنیم. فهمیدن کارکرد چندکارگی در مغز و چرایی جذابیتِ فراوان آن برای ما، کمک می‌کند تا قبل از بیرون‌آوردن گوشی در هنگام رانندگی به خطراتش فکر کنیم.

چندکارگی حس انجام‌دادن دو کار به‌صورت همزمان را دارد، بنابراین به‌نظر می‌رسد خطر در این است که از یک فرایند ذهنی بخواهیم دو کار ناسازگار را انجام دهد؛ مثلاً در نمونۀ رانندگانی که پیامک‌بازی می‌کنند، نگاه‌کردن همزمان به صفحۀ گوشی و جاده. بسیاری از قانون‌گذاران احتمالاً چنین طرز تفکری دارند، چون ۲۰ ایالت در دست‌گرفتن گوشی حین رانندگی را ممنوع کرده‌اند، درحالیکه تماس با هندزفری مشکلی ندارد. اما فرقی نمی‌کند که گوشی دستتان باشد، یا از هندزفری استفاده کنید؛ هردو به یک اندازه رانندگی را مختل می‌کند و خطر بیرونی‌شان یکی است. چرا؟

در تماس صوتی، واقعاً زمان کوتاهی به گوشی‌تان ور می‌روید. مشکل اصلی مربوط به جابه‌‎جایی توجه میان گفتگو و جاده است. حتی کارهای ساده را هم نمی‌توان همزمان انجام داد. بین این دو جابجا می‌شوید و این رفت و برگشت بر عملکردتان تأثیر می‌گذارد...

نظرات کاربران

مهدی ابراهیمی
۱۴۰۰/۰۶/۲۲

سلام و درود و احترام، با توجه به نسخه موجود؛ اثری است در باب مغز با گرایشی جالب، که محتوای آن، بررسی فعالیت مغز در عرصه -چند کارگی- می باشد.. و صاحب اثر با شرح این -موضوع- مخاطب را با مفهوم و آثار آن

- بیشتر
𝑨𝒎𝒊𝒓
۱۴۰۱/۰۵/۲۶

خوب بود اما متن گیرایی نداشت

محمدمهدی عباسی نودهی
۱۴۰۰/۱۰/۲۸

متن مفید بود ولی ای کاش مثال های بیشتری راجع به چندکاره گی میگفتند

محمدرضا
۱۴۰۰/۰۵/۱۴

متن گیرا نبود. مشخصه که ترجمه ضعیفه.

زمان

۱۰ دقیقه

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ دقیقه

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
رایگان