دانلود رایگان کتاب صوتی مغز عاشق با صدای مهدی صفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مغز عاشق اثر کوین برگر

دانلود و خرید کتاب صوتی مغز عاشق

معرفی کتاب صوتی مغز عاشق

مقاله صوتی مغز عاشق نوشته کوین برگر با ترجمه میلاد اعظمی مرام و صدای مهدی صفری است. در این مقاله هلن فیشر مهم‌ترین یافته‌هایش درباره عشق و رابطه جنسی را شرح می‌دهد.

مغز عاشق یکی از مقالات روانشناسی رادیو ری‌را پادکست اختصاصی نشر آوانامه است.

رادیو ری‌را در دو زمینه جداگانه تولید مقالات صوتی و پادکست‌های ویژه فعالیت می‌کند. مقالات صوتی رادیو ری‌را، نسخه صوتی یادداشت‌ها و مقالاتی هستند که در نشریات معتبر ایران و جهان منتشر شده‌اند و پادکست‌های ویژه رادیو ری‌را، محتوای صوتی با موضوعاتی مشخص مشابه برنامه‌های رادیویی هستند.

درباره مقاله صوتی مغز عاشق

هلن فیشر، احتمالاً بیش از هر انسان‌شناس زیستیِ دیگری، تصور ما را درباره‌ خودمان عوض کرده است. او عمیق‌ترین و انتزاعی‌ترین احساساتمان را با هورمون‌ها و عصب‌هایمان پیوند زده و دم به دم، یادآوری کرده که انسان‌ها، قبل از هر چیز دیگر، موجوداتی زیستی هستند. تحقیقات او درباره‌ عشق که به کمک علوم عصب‌شناختی انجام شده است، بر نیازِ وجودی ما انسان‌ها به تشکیلِ پیوندهای احساسیِ دونفره و عمیقی تأکید دارد که لازمه‌ تداوم نسل بشر بوده است.

مقاله صوتی مغز عاشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن مقاله صوتی مغز عاشق را به تمام علاقه‌مندان به مباحث روانشناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از مقاله صوتی مغز عاشق

نخستین بار در ۲۰۱۵ بود که هلن فیشر در نوتیلوس نوشت؛ مقاله‌ای با عنوان «آمیزشِ برنامه‌ریزی‌نشده می‌تواند ازدواج‌ها در امریکا را بهتر کند». از آن زمان تا کنون، با این انسان‌شناسِ زیستی بارها مصاحبه کرده‌ایم و مشتاق بودیم تا دیدگاهش را بشنویم درباره این ریسمان‌ها که ما را به هم می‌پیوندد و روحمان را می‌فرساید. فیشر در سال ۱۹۹۲ با کتاب آناتومی عشق در علم عامه‌پسند به شهرت رسید. او در این کتاب کوشید تکامل عشق را از پیشاتاریخ تا عصر علوم اعصاب‌شناختی پی بگیرد. او چندین کتاب دیگر هم نوشته، از جمله چرا او؟ فیشر اکنون پژوهشگر ارشد مؤسسۀ کینسی و مشاور ارشدِ علمی وب‌سایت مَچ است.

پژوهش‌های فیشر به مقالات و کتاب‌های بسیاری درباره علم عشق و آمیزش راه یافته است، از جمله داروهای عشق، کتاب برانگیزاننده جدیدی که برایان دی. ارل و جولین ساولسکو نوشته‌اند و همین هفته در نوتیلوس معرفی شد. به‌ندرت پیش می‌آید که چیزی درباره عشق و آمیزش در نوتیلوس بنویسیم، اما از آرای او چیزی نگوییم. نظرهای او در این مطلب، بیانگر نکات کلیدی اندیشه‌هایش دربارۀ زیست‌شناسیِ عشق و آمیزش است، و غالباً خلاف‌آمدِ عادت و تعجب‌برانگیزند. آن‌ها محصول مصاحبه‌های من با اوست که ذیل عناوینی کوتاه ارائه می‌شوند.

دکتر، من عاشقتم

با استفاده از اف‌ام‌آر‌آی از یک‌صد نفر که دیوانه‌وار عاشق بودند اسکن مغزی گرفتیم. پی بردیم کسانی که هشت ماه از عاشق‌شدنشان می‌گذرد، فعالیت‌های زیادی در آن مناطق از مغز دارند که با احساسات شدید عشق رمانتیک پیوند دارد. کسانی که مدت زیادتری را دیوانه‌وار عاشق بودند -از هشت تا ۱۷ ماه- فعالیت دیگری در آن منطقه از مغز را نشان می‌دادند که با احساسات دلبستگی عمیق پیوند دارد. این به‌روشنی نشان می‌داد که مغز می‌تواند به سادگی و سرعت، سرمستانه و دیوانه‌وار، عاشق شود، اما ایجادِ احساسِ دلبستگیِ عمیق زمان می‌برد. عشق رمانتیک شبیه یک گربه خفته است: هر لحظه ممکن است بیدار شود. اما دلبستگی -آن احساسِ عشقِ کیهانی، عمیق و بی‌پایاب به شخصی دیگر- زمان می‌برد.

یکی از بحث‌های طولانی‌مدت در علم این بوده است که «آیا فقط ساختارهای کلی و در مرتبه بعدی، محیط شماست که می‌گوید ’اوه! این احساس عشق رمانتیک است، و آن احساس چیزی است که هنگام دوست‌داشتنِ شکلات داری؟‘ یا مناطق خاصی در مغز برای تفکیک این احساسات وجود دارد؟» هر دو درست است.

نظرات کاربران

hajar sadeghi
۱۴۰۰/۰۳/۲۳

مقاله راجع به اهمیت زیست شناسی و مغز تو روابط عاطفی و دلبستگی و انتخابات ما صحبت میکنه، برای من شنیدن راجع به اهمیت مغز و اینکه چقدر تاثیر داره تو زندگی ما خیلی جذاب بود

مهتاب حمزە
۱۴۰۰/۰۴/۲۵

نحوە بیان گویندە بسیار شیرین و روان بود و همە مفاهیم قابل فهم که این توی کتابهای صوتی فوق العاده مهمه ـ بهتون پیشنهاد میدم حتما گوش بدین نکات جالبی رو یاد خواهید گرفت

نیلای
۱۴۰۰/۱۱/۲۰

عالی بود حداقل برای من که طرز فکرم رو راجبش عشق و رابطه جنسی تغییر داد

زندگی
۱۴۰۰/۱۰/۰۱

عالی 🌷

mahnam
۱۴۰۰/۰۷/۰۸

جالب و پرمحتوا بود .گویندگی عالی بود.

کاربر 7963053
۱۴۰۲/۱۲/۲۳

نسبت به این‌که کتاب کوچکی بود، ولی مطالب جالبی عنوان شد.

shahyad
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

عالی

نرمین شکری
۱۴۰۲/۰۱/۲۷

خلاصه و مفید بود ولی چقدر زیبا تمومش کرد :) ما همه یکی هستیم✨

کاربر ۲۱۳۵۴۴۷
۱۴۰۱/۰۸/۲۱

خوب بود

زمان

۱۸ دقیقه

حجم

۲۵٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۸ دقیقه

حجم

۲۵٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
رایگان