دانلود رایگان کتاب صوتی بطری خالی‌ را در سطل انداختید؟ واقعاً «هیچ» کاری برای محیط‌ زیست نکردید با صدای مهدی صفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بطری خالی‌ را در سطل انداختید؟ واقعاً «هیچ» کاری برای محیط‌ زیست نکردید اثر استفن بورانی

دانلود و خرید کتاب صوتی بطری خالی‌ را در سطل انداختید؟ واقعاً «هیچ» کاری برای محیط‌ زیست نکردید

معرفی کتاب صوتی بطری خالی‌ را در سطل انداختید؟ واقعاً «هیچ» کاری برای محیط‌ زیست نکردید

مقاله صوتی بطری خالی‌ را در سطل انداختید؟ واقعاً «هیچ» کاری برای محیط‌ زیست نکردید اثری از استفن بورانی با ترجمه مجتبی هاتف است که با صدای مهدی صفری می‌شنوید. این یادداشت درباره موضوع پلاستیک و محیط زیست صحبت می‌کند: داستان پلاستیک همان داستان سوخت‌های فسیلی است: رشد پرشتاب فرهنگ مصرفی

بطری خالی‌ را در سطل انداختید؟ واقعاً «هیچ» کاری برای محیط‌ زیست نکردید یکی از مقالات اجتماعی رادیو ری‌را پادکست اختصاصی نشر آوانامه است.

رادیو ری‌را در دو زمینه جداگانه تولید مقالات صوتی و پادکست‌های ویژه فعالیت می‌کند. مقالات صوتی رادیو ری‌را، نسخه صوتی یادداشت‌ها و مقالاتی هستند که در نشریات معتبر ایران و جهان منتشر شده‌اند و پادکست‌های ویژه رادیو ری‌را، محتوای صوتی با موضوعاتی مشخص مشابه برنامه‌های رادیویی هستند.

درباره مقاله صوتی بطری خالی‌ را در سطل انداختید؟ واقعاً «هیچ» کاری برای محیط‌ زیست نکردید

اسم پلاستیک که می‌آید، همه یاد بطری آب یا کیسۀ خرید می‌افتند، گرچه واقعیت چیز دیگری است: حدود ۵۰درصد از لوازم خودروها از پلاستیک درست شده و لباس‌هایمان هم بیشتر از پلی‌استرن‌اند تا نخ و پنبه. چرا این‌طور نباشد؟ ارزان، سبک، و در دسترس است و از همه مهم‌تر: راحت می‌شود دورش انداخت؛ همین هم باعث شده تا لکه‌ای از زباله به وسعت سه برابر کشور فرانسه در وسط اقیانوس آرام ایجاد شود. بااین‌حال، به‌تازگی گویا همه خطر بحران پلاستیک را حس کرده‌اند. باید پرسید: راه درست مبارزه با آن چیست؟

شنیدن مقاله صوتی بطری خالی‌ را در سطل انداختید؟ واقعاً «هیچ» کاری برای محیط‌ زیست نکردید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن مقاله صوتی بطری خالی‌ را در سطل انداختید؟ واقعاً «هیچ» کاری برای محیط‌ زیست نکردید را به تمام علاقه‌مندان به موضوعات زیست محیطی و دوست‌داران مطالعات اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از مقاله صوتی بطری خالی‌ را در سطل انداختید؟ واقعاً «هیچ» کاری برای محیط‌ زیست نکردید

پلاستیک همه‌جا را فراگرفته است و ناگهان به این نتیجه رسیده‌ایم چیز بسیار بدی است. تا همین اواخر، پلاستیک در عین حضورش در همه‌جا از نوعی گمنامی برخوردار بود: ما چنان در احاطۀ کامل این ماده بودیم که متوجه وجودش نمی‌شدیم. مثلاً شاید شگفت‌زده شوید از شنیدن اینکه در ساخت خودروها و هواپیماهای امروزی ۵۰درصد پلاستیک به کار رفته است. امروزه لباس‌ها بیشتر از جنس پلی‌استر و نایلون ساخته می‌شوند، که هر دو پلاستیک هستند، تا پنبه یا پشم. همچنین در بریتانیا از پلاستیک در مقادیر جزئی به‌صورت چسب برای بستن بخش اعظم ۶۰ میلیارد چای کیسه‌ایِ مصرفی در هر سال استفاده می‌کنند.

وقتی این‌ها را به گسترش چشمگیر اسباب‌بازی‌ها، بسته‌بندی‌ها و خرده‌ریزهای خانگی اضافه می‌کنیم، وسعت امپراتوری پلاستیک هویدا می‌شود. مادۀ زمینۀ رنگارنگ اما کم‌مایۀ زندگی مدرن را پلاستیک تشکیل داده است. سالانه حدود ۳۴۰ میلیون تن مواد پلاستیکی تولید می‌شود، که برای پرکردن هر آسمان‌خراشی در نیویورک کافی است. بشر در طول چندین دهه مقادیر سرسام‌آوری پلاستیک تولید کرده است، که رقم آن در اوایل دهۀ ۱۹۹۰ از مرز ۱۰۰ میلیون تن گذشت. اما به دلایل نامعلومی مردم جدیداً به این موضوع به‌طور جدی اهمیت می‌دهند.

در اوایل امسال [۲۰۱۸]، مشتریان معترض انگلیسی در اعتراض به بازیافت‌ناپذیر بودن بسته‌بندی چیپس‌ها آن‌قدر پاکت چیپس به تولیدکننده‌های چیپس پست کردند که ادارۀ پست به ستوه آمد. شاهزاده چارلز دربارۀ خطرات پلاستیک بارها سخنرانی‌ کرده و کیم کارداشیان در اینستاگرام از «بحران پلاستیک» پست گذاشته است و ادعا می‌کند دیگر از نی پلاستیکی استفاده نمی‌کند.

نظرات کاربران

بلانش
۱۴۰۱/۱۲/۰۱

عمق فاجعه و استیصال! در آخر سعی میکرد با شعار های کلیشه ای مخاطب را امیدوار کند که موفق نبود.

amir
۱۴۰۱/۰۸/۱۰

عالی

زمان

۴۸ دقیقه

حجم

۶۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۸ دقیقه

حجم

۶۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
رایگان